• Äldre 24 Mar 15:16
    17909 visningar
    25 svar
    25
    17909

    Ni som har 3 ringar! Kan ni visa era ringar *bildtråd*

    Jag kommer också ha tre stycken ringar. den i mitten är min förlovningsring med en 1.08 carat safir och på sidorna diamanter på 0.52 carat. I vitguld
    sen är det mina vigselringar en på verdera sida också i vitguld med diamanter.
    Jag kommer ha tre ringar eftersom att vi har ett blandbröllop och därmed två vigslar. vi har en kristen vigsel i kyrkan och en traditionell persisk vigsel. därför kommer jag ha tre ringar.


  • Äldre 24 Mar 15:37
    #8
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 15:28:25 följande:
    Jättefina ringar, jag gillar din förlovningsring jättemycket. Är blå en färg som du tycker mycket om? Vi kommer också ha två vigslar för vi ska gifta oss både borgligt och hos en imam för min blivande är turk.
    jag älskar blått, hela bröllopet kommer gå i blått och sen älskar jag allt som safiren står för och så. Så det var ett självklart val känner jag. :D men det tog väldigt lång tid att hitta den perfekta ringen.
  • Äldre 24 Mar 17:13
    #15
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 15:43:38 följande:
    Själv är jag galen i rosa, mest ljusrosa. Om jag vågade skulle jag vilja ha det i min ring på nåt sätt, men jag är rädd att jag ska tröttna. Även om jag älskar det nu så kanske jag inte gör det om 10-20 år. Vad tycker ni, kan man ha rosa stenar i sina ringar?
    vem säger att du tröttnar mer på en färgad sten än på en diamant? Så länge det är något du älskar så tror jag inte att det spelar någon roll. Du kan tröttna på allt ändå. Till och med karln kan du tröttna på. Haha. Så jag tror nog inte du behöver oroa dig för det så länge du inte tar något som är rätt nu utan du väljer efter eget tycke.
  • Äldre 24 Mar 17:34
    #17
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 17:33:16 följande:
    Hahaha vem vet, jag kanske tröttnar på karln före ringen
    haha ja men precis. det vet man ju aldrig. ;) hoppas ju inte det men som sagt, ingen som vet. :P
  • Äldre 24 Mar 18:09
    #19

    Dom var verkligen jättefina. passar ju perfekt om du gillar rosa. :D

  • Äldre 24 Mar 19:01
    #21
    BlivandeBruden skrev 2013-03-24 18:20:19 följande:
    Men dom som fanns på den sidan är ju så stora, kan guldsmeden dela på en så det blir två?

    Fanns många fina stenar på den sidan, men hur vet man att dom är seriösa?
    jadu bra fråga. jag har nog inget bra svar på någon av dom frågorna. det bästa är nog om du går och pratar med en guldsmed.
Svar på tråden Ni som har 3 ringar! Kan ni visa era ringar *bildtråd*