• svorsk­an
    Äldre 2 Apr 18:29
    240886 visningar
    1032 svar
    1032
    240886

    Bröllop vintern 2013/2014

    Hej! Jag slänger mig också in här! Jag har drömt om vinterbröllop sedan jag var liten och nu hoppas jag att det snart är dags. Min kille friade till mig på toppen av ett berg 30/3. Vi har inte planerat något datum eller år ännu, men vill gärna hänga här med er och drömma mig bort, få  tips och höra hur ni andra kommer göra med allt som hör vinterbröllop till. 

  • svorsk­an
    Äldre 2 Apr 20:49
    #26
  • svorsk­an
    Äldre 24 Apr 08:59
    #66
    PoS skrev 2013-04-23 21:38:44 följande:

    Idag diskuterade vi skor på jobbet. Eftersom jag inte diskuterar bröllopet med mina vänner eller släktingar så pratar jag desto mer på jobbet haha. Hur som helst så började båda mina kollegor med skorna! De gjorde som du helt enkelt


    Jag är inne på att ha ett par blå skor, tror det skulle vara så sjukt snyggt. MEN det är svårt att hitta bra skor tycker jag, de får inte ha för hög klack för då kommer jag stappla omkring och det är ju inte så sexigt. Det man kan göra är ju att ha med ett par bekväma skor att ha "lite senare" men då är frågan om man kommer komma ihåg det när det väl är senare...


    Nåja, accessoarer känns som att det kan komma lite när det kommer. Det kan man nog alltid hitta något på den tiden som är kvar.


    Vad ska ni har för blommor?? Det kom jag på idag när jag hade tid över och surfade runt på inspiration. Det är ju trots allt vinter, vad finns för blommor då?


    Påtal om blommor ;) Jag hittade denna fantastiska skapelse på etsy häromdan:

    www.etsy.com/listing/101973477/wedding-flowers-crystal-snowflake-bridal

    Den är riktigt fin och jag är riktigt sugen på den. Dessutom så slipper man ju oroa sig över ledsna blommor :) Funderar bara på om man ska ha tärnor. Vad ska dom ha då? Räcker det med en sån här:

    www.etsy.com/listing/116296319/wrist-corsage-winter-snowflake-wedding

    Eller ser det "mesigt" och tomhänt ut? Tomhänt är blir det ju, men ni förstår ;)
  • svorsk­an
    Äldre 26 Apr 11:41
    #68
    Des skrev 2013-04-24 16:51:23 följande:
    Jag har varit inne på broschbukett men kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om det... Men det känns ju som om blommar kan bli ett problem på vintern...

    shazasscrapbook.com/wp-content/uploads/2012/0...


     
    Den där är ju jättefin! :)
  • svorsk­an
    Äldre 28 Apr 19:40
    #75
    dinkaru skrev 2013-04-28 15:46:40 följande:
    Det lutar åt det =)

    lyckligagatan.net/ där jag var & kikade så tog dom från två eller tretusen för en liten (storlek för en tärna ungefär) och från sextusen för en större (brudbukett-storlek)!
    Ett tips! Har du varit in på Etsy och tittat på alla broschbuketter där? Finns så himla mycket fint! :)

    www.etsy.com/search%20bouquet&view_type=gallery&ship_to=NO 
  • svorsk­an
    Äldre 28 Apr 19:41
    #76
    MH2014 skrev 2013-04-27 21:15:02 följande:
    Idag provade jag en silver glittrig paljett blåsa,,,kände mig riktigt fin (trots en för stor stl) Toppen att jag själv tycker jag passar i den Hollywood/röda matten -stilen om jag väljer att ha färgad klänning :)
    Nu blev iallafall jag nyfiken, har du ingen bild på klänningen? :)
  • svorsk­an
    Äldre 30 Apr 10:24
    #82
    MH2014 skrev 2013-04-28 20:11:00 följande:
    Svorskan - tyvärr inte! Va fotoförbud på brudbutiken :( men kan länka till en liknande stil,,kan leta på google :) vänta..... www.phoebebridal.com/forever-yours-promparty-... här är en liknande,,,,,
    Så tjusig! :) Har du tittat på fler paljettklänningar? Har faktiskt inte tänkt på det förr :) Jag tror jag ska titta på en paljettklänning att ha till bröllopsfesten. Kanske en vit paljettklänning? :)

    www.festtid.se/images/Brollopsklanningar/Charmig-Mantel-Kolumn-Enda-Axelrem-Mini-Paljetter-Brudklanning_3.jpg 
  • svorsk­an
    Äldre 30 Apr 10:28
    #83
    dinkaru skrev 2013-04-29 11:28:11 följande:
    annapia - Tack för tipset ;) svorskan - Var på etsy inspirationen började. Men har alltid varit ett fan av närproducerat, så får se vad man isf ska kunna pussla ner priset till!
    Förstår om du vill ha närproducerat :) Blir spännande och se vad ni kommer fram till tillsammans med designern.

    Blev lite sugen på att beställa egna broscher och göra en egen bukett. Hittade en tjej på Etsy som säljer jättefina snöflingebroscher.
  • svorsk­an
    Äldre 30 Apr 12:01
    #87
    MH2014 skrev 2013-04-30 11:01:40 följande:
    Denna färg är underbar tycker jag!


    super läcker,,fast vi har inte guld i tema så i silver för mig


    Vacker siluett..och jag kommer med 99% säkerhet att ha en sjöjungfru, alt en tight sheat 


    En "riktig" brudklänning jag tycker är bedårande!


    Lite klänninginspiration från mig Glad
    Tycker absolut att du ska försöka kombinera färgen/tyget på första klänningen/klänningarna med en sjöjungfrumodell! Kommer bli supersnyggt och passar perfekt till ett vinterbröllop!  :D 

    Hade du tänkt få en klänning uppsydd? 
  • svorsk­an
    Äldre 5 May 18:04
    #92
    dinkaru skrev 2013-05-01 16:21:29 följande:
    SKulle man kunna få en länk till tjejen med snöflingebroscherna tro? :)
    Här är en länk 

    www.etsy.com/shop/MsSarasTreasures

     :) 
  • svorsk­an
    Äldre 17 May 23:24

    dinkaru! Men så kul att du beställt broscher! Vilka och hur många köpte du? Lägg gärna upp en bild så vi får se :) Spännande! Var du till brudsalong och fick hjälp med måtten? Vilken klänning är det du har sett ut från jenjenhouse? Nyfniken! :D

  • svorsk­an
    Äldre 20 May 09:56
    Johanne skrev 2013-05-12 19:37:30 följande:
    MH2014 No worries!

    Ang. fotograf är det en av kategorierna jag försöker få min blivande att inte snåla allt för mycket på. Det är en knepig årstid för fotografering och det är ju så att man bara har en chans i livet (förhoppningsvis) att ta dessa foton på. Varför då snåla? Sen får det inte vara helt upp-i-det-blå-typ-av-summor heller såklart.

    Jag skulle personligen aldrig våga ha en hobbyfotograf  just därför....

    Jag är själv lite hobbyfotograf och skulle faktiskt tacka nej om något brudpar bad mig ta deras foton. Det är sånt jättestort ansvar!!
    Jag kommer inte heller snåla på fotografen. Jag är själv hobbyfotograf och för mig är det jätteviktigt att jag får fina bilder på min stora dag. Så jag kommer att välja min fotograf med stor omsorg.
  • svorsk­an
    Äldre 20 May 10:05
    MH2014 skrev 2013-05-11 11:27:03 följande:
    Va till en annan stad som jag läst hör på BT att dem har bättre priser än i de större städerna,,och genom dess hemsida såg jag att ett märke jag gärna ville prova skulle finnas där. Så begav mig dit - vilken besvikelse!!! Visst fanns det klänningar i hela butiken,,men inte i min storlek!! Fick prova fem stycken, va allt som fanns i tightare stuk, FEM STYCKEN! Och då ska jag tillägga att jag är en 38:a så väl ganska "normal" med lite bredare höfter. Och det där speciella märket, jo tjäna, 2st klänningar va det de hade inne,,,förstår inte riktigt det där att man får kalla sig återförsäljare men man har inga valalternativ till potentiella kunder????
    jaja...

    nästa dilemma: Hur tänker ni om fotograf??
    vi hade bestämt oss för "hobby fotografer" och enbart vigsel och mingel, ca 3-4timmar, pris på runt 5000:-... MEN, nu vet vi verken ut eller in!?
    vi ska ju vigas på kvällen, alltså kommer ju förutsättningarna för ljus och dyligt vara riktigt dåligt, bara värmeljus och brasan liksom,,så det är ju extremt svårt att få snygga foton! Är ju inte ens säkert att en proffsfotograf får till det bra utan stativ och lite ljushjälpmedel...Hur tusan ska vi lösa detta??
    Vet en grym fotograf som tar 9000:- för 3timmar,,men har inte hört mig för med honom OM han ens tycker det kan bli bra...
    ??????? :)
    Låter som en nergången butik du varit på. Bara att fortsätta vidare till nästa butik! :) Har du testat många klänningar så långt? 

    Hobbyfotografen, har han någon portfolio som ni har tittat på? Verkar han duktig? Vad ingår i dom 5000? Får ni alla bilder som han tagit under dagen/kvällen eller bara ett x antal?
    MH2014 skrev 2013-05-19 07:13:02 följande:
    Tiden rusar och klockan tickar, ändå så känns det som om man inte kan göra så mycket just nu!
    klänningsprovning är det jag kommer ägna mig åt, och att fixa klart gästbokstavlan

    verkar om om vi alla ar en liten lugn period just nu :)
    Ja det verkar vara lugnt här nu. Jag har inte ens besätmt något datum så jag har inte kommit så jättelångt. Det enda jag har gjort är att köpa bordsplaceringskort och tittat på brudklänningar :) 

    Vad är det för gästbokstavla du gör? Är det en sån som alla ska sätta tumavtryck på? :)
  • svorsk­an
    Äldre 31 May 09:32
    MH2014 skrev 2013-05-21 20:12:45 följande:
    Så, var iväg en snabbis idag och provade för andra ggr "på riktigt"

    Klänning 1
    Champagnefärg: En av dem jag velat prova, kände mig riktigt fin och speciell!!


    Jag dööör! Så himla fiiiiin! :O Satt jättebra på dig! Den andra klänningen var också fin och kanske mer en sån klänning som du beskrivit innan  och visat bilder på, så förstår att det är din favorit? :) 
  • svorsk­an
    Äldre 31 May 09:35
    dinkaru skrev 2013-05-20 11:06:54 följande:
    Här är mina broscher! De kom sött förpackade i rosa silkepapper :)

     



     


     


    Jag pratade med bröllopsbutiken jag varit i kontakt med & det jobbigaste med en broschbukett är själva syntetblommorna man använder, att hitta bra sådana.. Så jag ska eventuellt beställa en färdig bukett i tyg!



    Blivit förtjust i dessa - Bouquets4love  @ Etsy. Och jag kunde då få hjälp att fästa mina broscher för ca 1000 kr =)

     


     


    Klänningen ser ut så här... ( www.jenjenhouse.com/se/Sheath-Klaenning-Halla...)



    Fick hjälp i samma butik att måtta, 150kr tog de för det!  Beställde för 1½ vecka sedan, så väntar nu med spänning!
    Passade även på att beställa en annan klänning jag ska ha som gäst på ett bröllop i sommar =)

     


     


     


    Jag blev också nyfiken på gästbokstavlan!


    Broscherna var jättefina! Jag har inte beställt några än, men måste nog göra det nu :)

    Har du fått klänningen än? 
  • svorsk­an
    Äldre 5 Jun 10:37
    PoS skrev 2013-06-03 21:00:25 följande:
    Hur går det för er alla? Känns som att det är mycket annat nu som tar upp tiden. Typ fint väder och umgänge haha! På vintern är man så mycket hemma i mörkret så då hängde man ju här på BT som en besatt, det har lugnat ner sig lite på min front.
    Hej hopp!
    Stämmer bra det, jag hänger inte heller så mycket här inne nu när det är finväder ute.

    Jag har lämnat in min förlovningsring i vitt guld som jag använt i ungefär 1 1/2 månad. Den blev fult matt och fick gula fläckar på sig. Själv tyckter inte jag det är normalt att en ring som man köpt för massa pengar ska bli ful och fläckig efter bara ca 2 månader. Det kändes som om gubben i affären ville få det att verka som det var mitt fel. Jag kan inte komma på om jag gjort något speciellt med den heller. Tar ni av era förlovningsringar när ni är hemma? Han sa att dom rekommenderade det, men det tycker jag personligen bara är  dumt. Jag vill ha ringen på hela tiden och inte behöva stressa av och på med den såfort jag går ut och in genom ytterdörren. Han frågade också om jag duschade med ringen. Eh ja, sa jag.  - Ja dom flesta tar ju av sig ringarna när dom duschar sa han och log och jag kände mig lite dum. Men sen förstår jag inte vad som är skadligt om man duschar med ringen? För senare frågade jag om ringen kunde bli fläckig om man använde hårprodukter eller nåt annat medel. Men nä, det trodde han inte skulle skada. Så vad är det då som är så skadligt i duschen? Det är ju bara schampo, tvål, vatten och lite kropp- och huvudmassage? 
    Kan tillägga att jag var in i en annan affär i Sverige först och rådfrågade dom, och dom sa att jag skulle ha en ny ring för sådär skulle den inte se ut. Fästmannens ring är fortfarande shiny och fin :)
    PoS skrev 2013-06-03 21:00:25 följande:
    Vi har tänkt norrländskt tema på maten. Just nu lutar det åt detta som meny:
    Fördrink utomhus (varm cider) med salty caramel cake pops som treat
    Kantarellsoppa med hembakt bröd till förrätt
    Norrländsk tapas-tallrik med älgfärsbiff, rökt renskiva med ostfyllning samt någon typ av korv el dyl, serveras med potatis-västerbotten-muffins tillsammans med grönt hack och syltade kantareller
    3 petitfourer till kaffet: lingonfudge; chokladlasso; minipannacotta med hjortron

    Efter middagen blir det lite mingel, baren öppnar och så vidare. ca 22.30 serveras tårtan tillsammans med bubbel! Tårtan är fan det jobbigaste att komma på eftersom vi inte är jätteförtjusta i samma sorts tårta. Sambon älskar gräddtårta, jag vill ha nåt lättare och ingen av oss vill ha nåt sött och kvalmigt. Jaha, så var hamnar man då? Nu har vi i alla fall bestämt att den ska vara blå-randig och ha vit sockerpasta på (mest för att jag har en bild i huvudet av hur den ska se ut haha!). Smakerna lutar just nu åt blåbär och vit choklad/vanilj med en cream cheese frosting toppat med lime. Låter jättekonstigt men jag tror vi har förklarat det bra för hon som ska utföra underverket...

    Vad tror ni om detta som meny?
    Känns SKITLÄSKIGT att skriva ut alla sina tankar och jättenervöst att ni ska bara UÄH, va äckligt men jag blir ändå glad över att höra saker som jag kanske annars inte skulle tänkt på (tror jag åtminstone haha...)
    Så kul med norrländsk tema! Det tänkte vi också få med i våran meny.
    Jag tycker att er meny lät jättegod! Jag skulle gärna vara gäst på ditt bröllop - om jag säger så. Kantarellsoppa var ju ett bra förslag som förrätt. Kanske jag anammar den till vår meny :)
    Det enda som jag reagerade på var dom där cakepopsen till förminglet. Är det sånna söta bollar på pinne? Personligen skulle jag nog hellre välja föredra något mer "matigt" :)

     
Svar på tråden Bröllop vintern 2013/2014