• amerik­a
    Äldre 16 Mar 17:30
    31238 visningar
    82 svar
    82
    31238

    Hur gör ni med era naglar?

    Konstig fråga kanske, men jag blir bara så nyfiken....

    Jag själv har under alla år inte brytt mig nämnvärt om mina naglar, aldrig målat dem, bitit på både dem och nagelbanden och i stort sett skämts för mina fula fingrar.

    Men sedan ett par år tillbaka, så har jag börjat att måla mina naglar i alla möjliga olika färger och jag blir allt djärvare Tungan uteDet är så roligt med olika färger, att färgmatcha till kläder osv. Och naglarna bir ju oxå starkare av lack så de går inte sönder som de alltid gjort förut. Dessutom har jag slutat att bita på mina fingrar eftersom jag inte vill förstöra dem när jag har så fina naglar Glad

    Jag har redan börjat fundera på hur mina naglar ska se ut på bröllopet, jag tror det blir nåt i färgtemat och med nån stämpel, får väl öva några ggr innan så det blir bra!

    Hur gör ni m era naglar? Går på manikyr innan bröllopet? Lösnaglar? Färg eller fransk manikyr? Gör det själv eller hos nagelartist?

  • Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?
  • amerik­a
    Äldre 11 Aug 18:20
    #10

    puffar lite för den här tråden

    Ni brudar som redan gift er i sommar: hur blev era naglar?

    karamell: kan man få se nån bild på dina med gulddekoration? 

  • amerik­a
    Äldre 14 Aug 16:33
    #28

    Verkar som att fransk manikyr är vanligast?

    Men jag gillar ju dina naglar JIEB - kul med nåt annat! Jag håller på och grejar med stämplingen och det är tusan inte lätt att få alla naglar likadana. Det måste jag öva på många ggr om jag vill ha det till bröllopet, annars kommer jag reta mig på dem hela dagen!

    Fler som har haft/ska ha naglar med färg? 

  • amerik­a
    Äldre 15 Aug 16:21
    #34

    Jag tycker att fransk manikyr är tusen ggr svårare att göra snyggt på sig själv! Svårt att få en rak vit kant (ja, jag använder mallar) och att få den lika tjock på alla fingrar. Har man gjort det mycket och ofta går det säkert lättare, men jag är alltför skakig på hand så det blir helt enkelt inte snyggt Rynkar på näsan

    Personligen tycker jag det är enklare att måla naglarna, stämpla dem, glittra dem alt sätta på klistermärken, stenar eller pärlor. Men det är ju jag... Allt är ju enkelt när man kan det! 

  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 10:05
    #39
    Tillys skrev 2013-08-16 23:10:14 följande:
    Jag kommer definitivt köra på schellac, typ som extra hårt nagellack som håller ca 2-3 veckor. Gjorde det till syrrans student och var helnöjd! Inte en repa i dem efter två veckor, då jag tyvärr blev tvungen att ta bort dem. Körde på ett ljusrosa lack och stenar, som även dem satt som berget efter två veckor. Betalade 350:- på salong. Något jag kommer vara extra noga med innan är nagelbanden!
    Aha! Shellack har jag aldrig använt.... Kan man gör det själv hemma? Jag vill gärna pyssla själv m mina naglar, jag tycker det är kul Glad
  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 12:06
    #41
    amerika skrev 2013-08-17 10:05:38 följande:
    Aha! Shellack har jag aldrig använt.... Kan man gör det själv hemma? Jag vill gärna pyssla själv m mina naglar, jag tycker det är kul Glad
    Googlade runt och fick svar på min egen fråga: verkar inte som man kan fixa det själv då det krävs UV-härdning.
  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 13:27
    #43
    Oskarsdotter skrev 2013-08-17 13:23:15 följande:

    Jo, det har börjat säljas shellack i butikerna från depend (tror jag) Då får du en UV lampa på köpet. Kolla på Åhléns! eller kicks


    Tack för tipset!!!!
  • amerik­a
    Äldre 17 Aug 16:48
    #45
    CarolinZ skrev 2013-08-17 16:44:12 följande:
    Sorry, jag verkar inte kunna förminska bilden...

    Här är mina bröllopsnaglar. Jag brukar normalt sett ha långa naturliga naglar, men eftersom jag hade brutit ett par på varje hand så tyckte nageltjejen att vi skulle sätta tippar på alla, så dessa är gel med tippar. Hon tyckte nog inte att jag var riktigt klok som ville ha guldglitter till mitt bröllop, hon sa att alla väljer ha fransk manikyr i vanliga fall, men det är ju inte jag, utan det blev nåt som matchade min champagnefärgade klännning istället. 

    Satt som berget gjorde de också, efter 7 veckor blev jag tvungen att fila bort dem...


    Riktigt snygga!! är det en liten silverbling mitt i det guldiga oxå eller är det bara reflektioner?
  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 09:58
    #48
    Lindlund skrev 2013-08-22 09:54:47 följande:
    Äntligen lkite tid vid datorn! Här kommer naglarna jag pratade om, Fransk manikyr med fär och en extra touch! :) Jag funderar på att ha ett mörkrött lack i samma stil! :)
    Ååååh supersnyggt!!!! Det där gillade jag Glad men du gör det på salong eller hur? Undrar hur man får till den där rinn-effekten... Jag har provat på lite ollika sätt men får inte till det snyggt. Får öva mera kanske!!
  • amerik­a
    Äldre 22 Aug 10:10
    #51
    Lindlund skrev 2013-08-22 10:06:16 följande:
    Jo, Jag gör det på salong, men har funderat på om jag ska börja själv. Rinn-effekten får hon till genom att använda en "tandpetare" som hon doppar i lacket! Glad
    Mm, misstänkte det... Jag har provat som sagt men det vill sig inte riktigt. Kanske olika sorters lack oxå? Jaja,  öva, öva, öva!! Och tänk va synd att jag måste fixa o greja med naglarna så många ggr innan det är dax! Tungan ute
  • amerik­a
    Äldre 27 Aug 18:51
    #54
    Ela skrev 2013-08-27 14:34:33 följande:
    Jag ska åka o göra mina bröllopsnaglar om 4 timmar!! Kommer nog en bild sen :) Ska bläddra igenom tråden o se om nån gjort nåt liknande nu.
    Ja, visa gärna! Gladstormhelen: vilka fina naglar du hittat, hoppas du blir nöjd! 
  • amerik­a
    Äldre 28 Aug 21:40
    #56
    Ela skrev 2013-08-27 23:55:18 följande:
    Nu har jag varit o fixat bröllopsnaglarna!! :) elabelabus.blogg.se/2013/august/brollopsnagla...
    Åh, va häftiga!!! Riktigt läckert med svart!!
  • amerik­a
    Äldre 9 Sep 19:00
    #61
    Grundell skrev 2013-08-29 10:56:02 följande:
    Så här såg mina naglar ut på bröllopet
    Riktigt snygga!!!!
Svar på tråden Hur gör ni med era naglar?