• Äldre 25 Feb 07:22
    4207 visningar
    12 svar
    12
    4207

    Bröllopsresa till USA - eller?

    Finns ju andra trådar om detta, men vill inte kapa någons tråd...


     


    Vi hade inte räknat med att åka på bröllopsresa i år eftersom vi lägger en hel del pengar (för vår plånbok) på själva bröllopet och vill spara efter det. Men nu kommer vi att få resan i present av en familjemedlem, så därför står vi här lite förvirrade utan att veta riktigt vart vi ska åka, det kom så plötsligt.


     


    Vi gifter oss i maj och vill gärna åka iväg 1-2 veckor i typ juli-augusti (skönt att ta semester samtidigt med kollegorna). Efter vilt spånande igår kväll lutar det åt USA, men jag vill gärna ha lite tips på vart man ska åka!


     


    Budgeten är begränsad, vi kommer att få 20 000 till hela resan och då vill vi inte lägga till mycket mer därutöver på mat och nöjen. Räcker det? Såg att man kan flyga för 5 000 - 6 000kr till New York så man borde kunna få åtminstone en vecka, beroende på vad hotell kostar. Vi har inte så dyra nöjen och är inte kräsna vad gäller restauranger heller. Samtidigt vill man ju kunna lyxa till det någon kväll om det finns möjlighet.


     


    Kan man åka på "smekmånad" till New York eller är det lite för mycket turister där på sommaren? Jag är även sugen på något varmare ställe men sambon tycker att Florida blir för varmt. LA och San Francisco har jag varit i så det känns inte så speciellt.


     


    Vi har som sagt inte bestämt oss än, blir det inte USA så är jag lite sugen på Island men det är ju inte direkt varmt :) Bara åka dit och mysa och bada i varma bad och göra någon utflykt. En resa till Medelhavet vore inte heller fel men sambon tycker att det kan vi göra någon annan gång, han vill passa på att göra något speciellt nu när vi gifter oss. Samtidigt kan jag känna att budgeten är lite snål om vi ska åka iväg på en längre resa, så då kan det vara bättre att lyxa till det på ett närmare resmål istället. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Bröllopsresa till USA - eller?
  • Äldre 26 Feb 07:11
    #4

    Tack för era svar!


     


    Jag håller med om att vår budget nog är lite för tajt för en sådan långresa, så vi kommer troligen att resa inom Europa istället. Däremot behöver det inte kosta 16 000 enbart för flygbiljetter till New York, det går att hitta betydligt billigare om man kollar runt i några minuter. Det som skulle kosta mest är hotell och mat/nöjen, så för att slippa snåla åker vi nog hellre till något närmare resmål. Glad


     


    Tror nog att vi ska försöka kombinera sol och storstad på något sätt., har några idéer. Tack igen för hjälpen!


     


     

  • Äldre 9 Mar 19:35
    #12

    Tack tack för alla tips! Malta låter intressant men vi har faktiskt funderat på Barcelona. Båda alternativen verkar mysigt som bröllopresa. Ska fundera lite.

Svar på tråden Bröllopsresa till USA - eller?