• tiger
    Äldre 14 Feb 15:27
    17017 visningar
    89 svar
    89
    17017

    6 juli 2013

    Hej, jag har tänkt på samma sak, gifter mig också den 6/7 213.
    Vi ligger ganska bra till, skickade ut inbjudningskorten i måndags, och har en klänning på g. Vi gifter oss i Stockholm.

    Hur går det för er? 

  • tiger
    Äldre 16 Feb 19:50
    #4

    Du har hunnit med en hel del, vi har inte riktigt lika mycket klart

    Klart
    Lokal + plats för vigsel
    Mat och tårta, lista på vad som ska serveras och pratat med catering
    Dryck, lista på vad som ska handlas 
    Dekorationer till borden och färger
    Frisör och smink till mig
    Vigselförättare
    Plats för bröllopsfotona

    På G
    Klänning
    Kläder till min man
    Min ring, min man ska bara ha sin förlovnigsring

    Vi kommer inte ha några tärnor eller bestman, vi gifter oss borgligt, hur gifter ni er? 

    Letar efter en florist.

    Men vart ska ni gifta er?
    Har du tänkt på transporter, i fall ni ska fotas på ett ställe och vigas på ett annat? Och transporter från smink och frisyr. 

  • tiger
    Äldre 17 Feb 21:52
    #6

    Då slipper du tänka på det. Jag ska fixa hår och smink i stan, sen ut en bit för fotografier och sen en bit till för vigsel och fest så har börjat spåna på det.
    Skönt att ha fixat allt med samma :)

    Har en klänning redan men den blev för stor, beställt från Kina, har redan gått ner mer än jag trodde, fick barn för 4 månader sen och har inte rasat i vikt men det har försvunnit mer än jag trodde, så jag har beställt samma klänning fast i mindre storlek :) Bara att vara glad.
    Kommer ha en 3/4 lång klänning i spets. Vad ska du ha? 

  • tiger
    Äldre 19 Feb 10:02
    #9

    Vacker klänning, gillar tyget som går över kjolen. Bra att du hittade den billigare, kan tycka att en del butiker tar väl mycket betalt för en klänning som oftast bara används en gång. Bilden blir så liten så jag länkar till sidan istället www.ebay.com/itm/New-Vintage-Ball-Gown-Tea-Length-Wedding-Dresses-in-UK-Stock-Size6-8-10-12-14-16-/200852567600&var=&hash=item2ec3bef630 Det är klänning nummer 2, kommer inte heller ha handskar och ingen slöja, kommer troligtvis ha ett hårsmycke i silvertråd med pärlor i och sen ett litet flor. Hur tänker du göra med ditt hår?

  • tiger
    Äldre 19 Feb 10:14
    #11

    Vad kul :) Hur går det för er i planeringen?

  • tiger
    Äldre 19 Feb 22:23
    #16

    Tack JimmyoJennifer, är jätte nöjd själv, trivde inte i långa så blev väldigt glad när jag hittade den korta.
    Låter som du kommer ha en super snygg frisyr till klänningen. Själv håller jag på att spara ut, har nu en page strax nedanför öronen, var i höstas riktigt korthårig, men vill kunna ha en liten frisyr.

    Jag tänkte också åka till Tyskland, men jag tror man ska räkna på det en till gång innan man beger sig, vi har vänner i Helsingborg som vi i samma veva tänkte hälsa på, så där försvinner lite av bensinpengarna, för vi brukar besöka dom ett par gånger per år.
    Vi kommer bjuda på allt under hela kvällen, men tänkte be barpersonalen att göra 2 cl drinkar som standar, mest för jag inte vill att mina gäster ska bli allt för berusade under dansen, lite fräckt kanske, men det är trots allt mitt bröllop :) Vi kommer vara ca 50 personer.

    Min sambo är ganska engagerad, han har gjort en ecxel fil som vi bokar av i det vi har gjort eller saker som är på G, men han sitter inte och tittar på insperationsbilder, men ber jag honom om något så gör han det, eller tittar på bilder jag visar. Han tycker också att det är långt bort, vet att hans åsikter kommer komma när tiden närmar sig. Men har lite samma som er andra, vi har satt en budget och jag har i slutänden sista ordet :)

    Lurigmumin, jag skulle titta på att göra en själv, min syster gjorde det, så hon fick exakt rätt spets, eller be en sömerska om hjälp, många sybutiker kan förmedela kontakter, för då kan du hitta exakt rätt spets att fästa på slöjan, jag tycker själv det är fint med lång slöja om man nu ska ha slöja. 

  • tiger
    Äldre 21 Feb 09:40
    #21

    Det låter fantastiskt, tror kommer se super snyggt ut med din klänning också, behöver lite mera bukett eftersom du har en lång klänning.
    Vilken lyx att ha din mamma, tror jag skrev det tidigare också, om inte så har jag tänkt det.
    Jag är fortfarande på jakt efter en florist, har fått tips om en som ligger nära mig, 10 min med bil, men inte så lätt att komma iväg bara. Har kommit på att jag har lite åt vintage-tema och gult, skulle vilja ha en lite mera trädgårsinsperarad bukett, kanske något sädesslag och gräs bland blommorna, hittat lite bilder. Vad tycker ni? Den sista är min insperation till dukningen, ska bege mig ut på loppis till våren och se om jag kan hitta lite gamla kaffekoppar med fat, sen fylla dom med oasis och köpa lite pasande blommor att sticka ner.





    minichristina, välkommen, vad kul :) Vad har du köpt för klänning från Kina? Gjorde samma sak, min länk finns högre upp. Bild kanske?
    Vad funderar ni om maten då, 3-rätters/buffe?
  • tiger
    Äldre 21 Feb 20:14
    #30

    Håller helt med Pyttis, minichristina, skriv och klaga, det är ganska lång tid kvar tills den 6/7 så de borde gå att lösa, håller tummarna för dig.
    Kul med buffe, vi ska ha förätt, buffe, efterrätt och tårta, vi gillar mat, och min man ville ha grillat, helst ville han grilla själv, men vi ska hyra en kock, så det blir en mix.
    Vad ska ni andra äta?

    Har också tänkt på gummistövlar och matchande paraplyler, snygg färg eller genomskinliga, utifall vädret inte är på våran sida.

    Pyttis, var på utomhusbröllop i sommras, men middagen var i tältet men sidorna var öppna, så det kändes som man var ute, de hade pyntat med kristallkronor i taket och björkar på borden, väldigt fint, plockade in naturen i tältet. Håller tummarna att vädret är på rätt sida den 6/7, vi alla vill väl ha sol :)

    Tack JimmyoJennifer, tycker de flesta vaser är tråkiga (ikea/billiga) och har inte ekonomin att köpa dyra, vill också ha låga dekorationer så folk kan se varandra över borden. 

  • tiger
    Äldre 25 Feb 14:09
    #46
    Pyttis skrev 2013-02-21 20:23:33 följande:
    lite så vi med ska ha det :)håller på och  letar billig kristallkrona som vi kan hänga upp i nåt träd :)  ska ha mycket lycktor ståendes och hängandes överallt i hagen mycket ljus och mycket blommor :) är florist och har min egna lilla butik ihop med en kompis (min tärna) så vi lär sitta och deorera hela natten innan haha

    mysigt med grillat :) hur många gäster ska ni ha?
    vi ska ha varmsmörgåstårta, håller det ganska ekelt men våran favoriträtt så vi är nöjda. sen blir det nån fin tårta som in bror ska göra som blir färdig konditor till sommaren, lite flyt måste man ha sådär haha :)
    Mina vänner hade solcellslampor utplacerad, längs en å, på vägen bort till toaletterna, vid ett fint träd, blev väldigt effektfullt när mörkret fall på. Tror dom köpte dom på rusta när dom hade erbjudande. 
  • tiger
    Äldre 6 Apr 21:03
    #48

    Börjar bli lite nervös, beställde mina ringar igår, men ännu inte hittat en bra florist. Annars känns det lugnt. Själva?

  • tiger
    Äldre 1 Jul 15:54
    #67
    ThereseV skrev 2013-06-29 00:21:49 följande:
    Det mesta känns under kontroll. I alla fall alla stora delar, men jag får lite smått panik över alla smådetaljer som dyker upp nu sista veckan. Och idag fick jag reda på att svärfar inte riktigt tycker att vårt mat-upplägg är helt hundra, så imorgon ska vi ha "möte" med honom. tjoho. älskar när sånt här kommer sista veckan. 
    Erat matupplägg är säkert jätte bra, be din blivande man säga det till honom, ändra inget nu.
     
Svar på tråden 6 juli 2013