Inlägg från: Anonym91 |Visa alla inlägg
  • Anonym91

Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

Groken: Jag förstår din känsla! dock så fick jag den känslan när jag och min fästman skulle bli sambos för lite mer än ett år sedan. Min far försökte övertala mig att gifta mig åtminstone genom rådhuset innan vi flyttade ihop för TÄNK vad familjen kunde säga. Det var en riktigt jobbig period, men jag beslöt mig om att hellre leva utan en fadersfigur än någon som försöker göra mig olycklig. 
    SOM TUR ÄR så släppte han det tillslut och förstod väl att det bara var att släppa, speciellt i ett sådant fritt land som Sverige. (plus att han inte hade argument om att min bror flyttade ut och blev sambo SAMT fick barn utan äktenskap) mer än att han är kille. Det där med att leva i antikens grottor... blä! MEN NU är vi väldigt glada allihopa.

Marleo: Åh fyfasen vad tråkigt! jag ser att ringarna är väldigt fint mönstrade och tyvärr när man skall förstora en ring eller förminska den så gör man det oftast genom sträckning eller ihoptryckning. Vid mönstrade ringar kan detta bli väldigt svårt men det ser man med blotta ögat! Det där med gravyr så är det tyvärr ingenting jag känner till att "det ska ingå" trots att man kan logiskt tänka sig att det borde. Men om gravyren inte är gjord inom företaget och inte ringen så blir det inte lönsamt i längden för att kostnaderna för att göra allt det blir för stora då intäkten på varken ringen eller gravyren fanns inom företaget om du förstår vad jag menar? Däremot så är det galet knäppt att ni inte fick höra det tidigare, men tyvärr så är det alltid guldsmeden som avgör vad som är möjligt och inte säljaren. Så misskommunikation måste det nog tyvärr handla om i ditt fall. 

Det är alltid bäst att gå till ursprungliga leverantör då de har säkert stött på denna typ av problem innan, exempelvis så är det jättefint och bra med slitstarka titan ringar (för att dra ett exempel) men det är lika dyrt att göra ny än att försöka storleksändra dem då metallen är så stark. Men vad bra att det löste sig iallafall :)
    jag håller tummarna att du ska få ha på dig din fina ring alldeles snart! Jag kommer ihåg att jag själv gick och provade den såfort jag var ensam hemma (mannens gömställe var inte så svår att hitta) haha

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)