• Memme

    ska solisten från kyrkan vara med på mottagningen?

    Undrar hur ni har gjort med solisten som sjunger. ska jag bjuda med denna på festen eller det är inte något man gör? känner mig helt vilsen i denna fråga. tacksamm för er hjälp

  • Svar på tråden ska solisten från kyrkan vara med på mottagningen?
  • PimPim83

    Om det var en vän till mig som var solist skulle jag bjuda med solisten. Annars skulle jag inte göra det. Skulle jag själv vara solist skulle jag nog hellre vara med min egen familj och kompisar än att spendera kvällen med personer jag inte känner.


  • Memme

    saken är att jag funderar på att fråga min svägerskas syster att sjunga.... så det är ju litet mellanting....

  • daniiel

    Jag hade tänkt, och tänker, såhär - Är det någon vi skulle bjuda in utan att personen i fråga sjöng på bröllopet? Hade han eller hon fått en inbjudan då? Om svaret på den frågan är nej, så hade jag inte bjudit in henne. Hade hon däremot varit bjuden hursom, så hade jag givetvis bjudit in  tilldsh


  • daniiel

    Haha jag ber om ursäkt för det konstiga slutet på mitt inlägg ovan, men om jag ska vara helt ärlig, så höll jag bokstavlingen på att somna när jag skrev det :P

    Du förstår hur jag menar ändå och jag tycker det är vad som är mest logiskt. Det finns ingen anledning att bjuda in någon "bara för att" och jag tror inte heller så många som inte känner brudparet skulle vara så bekväma med att bli inbjudna. Jag vet då att jag inte skulle vara det och det skulle bara kännas konstigt att få en artighetsinbjudan.


  • kramen

    Om det var en vän så ja, annars skulle jag inte göra det. Jag skulle betala innan,  Vår bröllpsfest är till för våra vänner och familj :) kramis

  • Chicita

    Jag skulle inte ha bjudit in även om det är systern till en svägerska, om det inte är så att jag umgås mycket med henne annars.

    Det känns lite som att man måste bjuda in rörmokaren på middag eller snickaren på lunch liksom.
    Om jag betalar för utfört arbete så känner jag inte att jag behöver festa med personen sen eller bjuda in till en familjesammankomst.

    I och för sig så fick våra fotografer vara med på middagen och så länge dom orkade / ville sen.
    Men det beror lite på att den ena är en internet-vän som jag har träffat förut och tycker om (maken har också träffat henne innan) och den andra var en kollega till maken. Och den enda han bjöd från sitt jobb medan jag bjöd flera stycken (med respektive).
    (Å andra sidan var ändå typ 80% av gästerna makens släkt Tungan ute )
    Men som sagt, om vi inte hade känt dom sen tidigare så hade vi nog inte bjudit dom att sitta ner och vara med under middagen utan kanske bett dom att ta några kort bara och sen åka hem (eller sätta sig med dom andra som jobbade och äta så dom kunde vara med och ta bilder på eldshowen efter middagen) 

  • Memme

    Tack för era råd. har inte tänkt så att de är ju faktiskt där och utför ett arbete. blir lite annan syn på saken

Svar på tråden ska solisten från kyrkan vara med på mottagningen?