• MoN
    Äldre 8 Jan 12:45
    5601 visningar
    19 svar
    19
    5601

    Vi vill så gärna....

    gifta oss i år men det hända lite saker förra året som gjorde att våra planer på det ligger på is ett tag.
    Men båda känner att vi vill och att vi vill att det ska ske i år!

    vi har suttit och kollat budjeten  m.m och ser att det ända vi kan dra ner på är maten!

    så nu är planen så här istället..att vi ska ha ett kvälls bröllop....typ runt en kl 17 och sen bjuds det på tårta och kaffe efteråt och sen en fest!

    vi berätta våran plan för min mamma och hans mamma! min mamma tyckte det lätt som en bra idé men hans mamma tycker att det är den sämsta idén ever och gör vi på det sättet så kommer hon inte komma.
    Sambon är jätte ledsen och han vet inte hur vi ska göra längre...vi har inte råd med en middag efteråt, hur vi än vänder och vrider på det så går det inte.

    båda vill ha ett litet bröllop med våra närmaste släkt och vänner!

    hur hade ni gjort...hade ni väntat?? 

  • Svar på tråden Vi vill så gärna....
  • MoN
    Äldre 8 Jan 12:57
    #2
    eml33h skrev 2013-01-08 12:48:32 följande:

     


    Eller ett kvällsbröllop (efter alla ätit middag hemma) och ha en fest efteråt och ät tårta.


    det var det som varan tanke! Men min svärmor vägrar komma om vi gör så...smbon är jätte ledsen och vet inte vad vi ska göra...han vill ju att hans mamma ska vara med på vårat bröllop!

    våran plan var att vi ska gifta oss på sommaren och gifta oss ute på ett ställe som heter getå ravinen här i norrköping och ha fikat på getå hotellet (man kan hyra deras matsal eller ett stort koferansrum) 
     
  • MoN
    Äldre 8 Jan 13:24
    #5
    snowstars skrev 2013-01-08 13:05:58 följande:

    Alltså jag tycker det låter som en mysig idé. Särskilt om det finns lite mer än bara bröllopstårtan, kanske lite frukt och andra kakor ochså?


     


    Låt svärmor smälta det ett tag och ta upp det om ett tag igen. Vill hon fortfarande inte komma får ni ta ställning till hur ni gör då.


    vi tänkte ha lite annat också till. så det blir inte enbart tårta! 
    tänkta att dom som vill ha får en likör till kaffet och så får alla en cakepop med deras namn på vid sin plats!
    eml33h skrev 2013-01-08 13:11:51 följande:
    Kuvertavgift?
    Eller be svärmor betala maten då, om det nu är så viktigt för henne?
    Förstår inte varför så många hakar upp sig på att det ska vara en massa mat..
    Man går väl inte på bröllop för att äta?!

    Eller en lättare lunch då?
    Och så bara en fest på kvällen med tårta?
    vi vill inte ha kuveravgift.

    får försöka prata med henne om det.
     
  • MoN
    Äldre 8 Jan 20:33
    #15

    tiden är inget som är skrivet i sten utan det går självklart att änrda på!

    vi har diskuterat en hel del här hemma nu och vi ska i helgen åka och prata med hans mamma och se om vi kan komma fram till en lössning.
    vi båda känner som mågna av er har skrivit att hon är barnslig och om det är viktigt så kan ju hon stå för middagen för 50 gäster.

    en nära vän till mig tipsade om att ha vigseln runt kl 17 och efter åt ha tårta och kaffe och sen senare så har man en grill fest där alla får ta med sig det dom vill grilla och vi står för endast tillbehöret.
    efter fikat så får alla åka hem och byta om till lite mer "midsommar" klädsen!

    men som sagt så ska vi prata med min svärmor så det blir steg ett innan vi fortsätter med något. 

  • MoN
    Äldre 9 Jan 13:31
    #18
    CoG skrev 2013-01-08 20:54:45 följande:
    Grillidén lät ju hur bra som helst!
    Uppsluppen och skön stämning och härlig början på festen :)
    gillar också hela den idén!
    ska bara se vad sambon tycker om det =) 
Svar på tråden Vi vill så gärna....