• Emosc
    Äldre 7 Jan 12:49
    6700 visningar
    9 svar
    9
    6700

    Bröllopsresa Amalfi-kusten, Italien

    Hej,

    nu behöver jag er hjälp!

    Vi sitter och planerar vår bröllopsresa som kommer att gå till Amalfikusten i juni. Vi har bokat 3 nätter i Positano och 2 i Sorrento. Vår plan var sedan att bo 5 nätter på Capri och avsluta med 2 nätter i Rom.

    Så alla era hotelltips på Capri efterlyses, vi har tittat på Hotel Luna & Hotel San Michele. Någon som har erfarenheter?

    Dock har jag efter en del surfande börjat vela - är 5 nätter i Capri för mycket? Är det bättre att spendera mer tid på fastlandet?

    Kom med alla alla tips & åsikter ni har - och när ni ändå är igång får ni gärna tipsa om mysiga restauranger etc.

    Stort tack!

  • Svar på tråden Bröllopsresa Amalfi-kusten, Italien
  • Emosc
    Äldre 9 Jan 10:10
    #4
    Fjärilen skrev 2013-01-08 08:57:05 följande:
    Vi spenderade ett par nätter på vår smekmånad i Sorrento :)

    Vi snubblade in på en restaurang som hade supergod mat och fantastisk service.  Det är en lite dyrare restaurang, fast det är iofs de flesta i sorrento, positano och capri...

    Kan starkt rekommendera ett besök på L'Antica Trattoria.

    Vi var där och åt två middagar och en lunch. Super god mat och dryck. När de frågar om ni vill ha något att dricka innan maten så säg prosecco så får ni en fantastisk god mosserande rose. Deras Angelhair pasta som serveras i en citron är gudomlig.

    Om ni har bil så skulle jag tipsa om att åka förbi Pompeji. Ta med er picknick. Lite bröd ost och vin.
    Tack för svar & tips. Låter underbart!
  • Emosc
    Äldre 9 Jan 10:16
    #5
    Kanonino skrev 2013-01-08 19:13:43 följande:
    Hej!
    Vi är också inne på att åka till Capri/Amalfi på bröllopsresa...! Flyger ni till Rom och åker tåg/bil ner?

    Kommer följa den här tråden med spänning! När jag själv har någonting att tillföra hojtar jag till såklart :) 
    Roligt! Vi har faktiskt börja tänka om efter en hel del nernördning i ämnet :)

    Vi flyger till Rom - tar tåg till Neapel och typ buss/taxi till Positano där vi kommer att på bo Hotel Marincanto i tre nätter. Därefter åker vi till Sorrento för två nätter på Grand Hotel Ambasciatori. Sedan var planen Capri men efter att ha hört att det bara är galet turistigt (och dyrt) överväger vi nu Ischia istället.. Där får man väldigt mycket hotell för pengarna. Sedan beger vi oss till Rom för två avslutande nätter där.

    Längtar ihjäl mig! Lovar att uppdatera om vi ramlar över fler tips. Ser fram emot att höra om hur era planer kommer att bli. När planerar ni att åka?
  • Emosc
    Äldre 9 Jan 10:58
    #7
    mariefarah se skrev 2013-01-09 10:53:18 följande:

    Vi åker flera gånger per år till Itaien och då just i södra delen. Min man kommer ifrån Neapel/Napoli, så jag kan verkligen varmt rekommendera både Positano och Ischia. Sorrento kan vara bra berodende på vart man befinner sig och vilken månad, under Juli är det hysteriskt med turister. PÅ Ischia kan jag varmt rekomendera ett hotell som heter Albergo Miramare, fantastiskt vackert. Det som är så mysigt med Ischia är at varje hotell har sina mineral-span.


    Vill man ha lie extra lyx, gällande hotell och även värt att åka bara för maten, är stjärnkrogen "Don Alfonso", ligger mellan Positano och Sorrento.


    Ciao!


    Stort stort tack för tips!

    När jag söker på Hotel Albergo Miramare står det att det ligger i Positano.. Menar du kanske någon av dessa?
    miramarecastello.alysandyischia.com/
    www.hotelmiramare.it/
Svar på tråden Bröllopsresa Amalfi-kusten, Italien