• Lillla­n
    Äldre 22 Apr 21:13
    9373 visningar
    30 svar
    30
    9373

    Bröllop 2014, hur sparar ni?

    shit vad pengar.. vi är 86gäster och vi kommer ha buffé, öppen bar, hyrt lokal, anställt dj, och en som tar hand om disk m.m. Jag har köpt 2 uppsättningar av brudklänningar, då jag ångrade mig om den första. dom är special sydda efter mina mått. och sjlvklar allt annat tillhörande bröllop.. Vårt bröllop kommer inte kosta mer än 20.000kr...så dina pengar kommer verkligen räcka.
    ska även tillägga att även om vi hade haft de pengarna hade ja ändå gjort det så billigt som möjligt, så länge man får det man vill ha. 

  • Lillla­n
    Äldre 24 Apr 12:53
    #10
    jimmyojennifer skrev 2013-04-23 14:59:32 följande:
    Av ren nyfikenhet, hur sjutton har du lyckats med det på under 20 000 kronor?
    pysslar VÄLDIGT mycket själv, alla kläder och sånt man måste köpa är köpt på ebay och dhgate. =D jag kan säga såhär att jag är KRÄSEN :P
    Ta min bröllops klänning köpte en men var inte nöjd så köpte en ny. på ebay kostar dom inte mycket. min första kostade 1080kr min ny som jag ska ha kostar enbart 500kr. Alla kostnader går och hålla ner om man gör mycket sjlv. tips, tärn kläningarna kommer jag sy i enklaste form, men då får dom egna som ingen annan har. 
  • Lillla­n
    Äldre 24 Apr 12:56
    #11

    Värst vad ni är nyfikna :P Välj bort sånt som ni vet att ingen kommer se, eller ni inte tycker är viktigt. För mig är festen viktigast, maten njae inte så.. buffé går alltid hem;) vi kommer ha bröllopet i november så mycket fina höst plock utomhus kommer det bli till dekorationerna. min mamma ska köpa mina smycken, min blivande mans föräldrar fixar käket=D 

  • Lillla­n
    Äldre 7 May 21:27
    #21
    Äriqa skrev 2013-05-06 21:02:12 följande:

    Hur får ni ihop det? Vad kostar de olika posterna?


    Maten framför allt!!!???


    Som jag skrev i första inläggen (tror jag jag skrev) maten fick vi som gåva av svärföräldrarna.
    *Dj har vi fixat via min lillebrorsa som känner en kille som spelar mycket på klubbar.
    *Mina kläder/tiara m.m är enbart köpt på ebay.
    *Mannen har kläder lika så bestmennen.
    *Tärnornas klänningar kommer jag sy och kommer ungefär kosta 95kr st.
    *Alla dekorationer kommer ske av naturens fina färger, så som till borden osv. (gifter oss i november)
    *dukar och stolsöverdrag har vi från min systersbröllop, detta var vitt och vi kommer färga allt svärt, eftersom vårt bröllop går i vitt, svart och rött.
     *Transport har vi valt bort, och kommer åka taxi till hotellet.
     
    Vi började dessutom planera 2 år innan bröllopet. vi har fått en del i gåvor. Som enkelt kan göras om m.m.

    Jag är dock väldigt kreativ och pysslig så gör gärna allt själv.
    allt kommer sammanlagt gå på ca 15.000kr när allt är färdigt, från lokal, kläder, personal, hotell...m.m

    Vill du veta något mer skriv ett privat meddelande=) 
Svar på tråden Bröllop 2014, hur sparar ni?