• Äldre 17 Dec 14:12
    3312 visningar
    8 svar
    8
    3312

    Tips på härliga resmål sökes!

    Jag och min blivande sitter o letar efter bröllopsresor för sommaren/hösten 2013. Vi skulle helst vilja åka i augusti, september eller oktober o gärna åka till Dominikanska republiken, Aruba, Mexico eller något liknande.... Men om jag förstått det hela rätt så är det inte riktigt rätt tid att åka dit den tiden av året.

    Har någon av er varit på nåt av de resmålen vid den tidpunkten, hur var det då isånnafall? Tänker på orkaner, regnperioder osv?

    Något annat resmål att rekommendera den tidpunkten som gärna har fina vita stränder o turkost vatten o varmt o härligt! :)

  • Svar på tråden Tips på härliga resmål sökes!
  • Äldre 18 Dec 18:55
    #1

    ingen som har något att dela med sig av? :)

  • Äldre 19 Dec 17:47
    #5

    Tack för tipsen! :)

    Vi får kolla runt lite mera...funderar att gå till nån resebyrå o prata med någon också än att bara sitta hemma o leta...

  • Äldre 19 Dec 19:56
    #7
    MH2014 skrev 2012-12-19 19:48:55 följande:

    Tänte ni va borta länge?


    Hade gärna själv sett Seychellerna, Maldiverna, Bora Bora, Dubai, Hawaii, Kuba, Barbados, New York(inte varmt dock ;), Japan


    vi tänkte vara borta 2 veckor... men när man letar efetr resor på tex ving eller fritidsresor så är det så många resmål som inte "finns" under viss perioder. Liksaså Aruba som vi tittat lite extra på nu, vad vi förstått så kan man åka dit året om då de ligger utanför orkanbältet men fram tills 24 oktober 2013 så kan man inet boka... Därför är det kanskje lättast att prata med någon kunnig på plats om detta...om det kanske går att boka datum som inet visas på nätet.

    Många fina o härliga resmål finns det ju så nåt ska vi väl hitta! :)
Svar på tråden Tips på härliga resmål sökes!