• maxmam­ma
    Äldre 10 Dec 13:24
    6198 visningar
    23 svar
    23
    6198

    Det stora JULRACET 10/12! Berätta om din konstigaste julklapp!

    inte konstigaste men ledsammaste julklappen!!

    jag var kring 9år o önskade mig så hett ett nintendo-tvspels konsol.

    När julafton kommer så finns det ett ganska stort paket till mig o det var lite tyngd i paketet, såjag trodde väl i min enfald att nu ska jag få det så hett önskade tv-spelet.

    när jag öppnar kartongen är det tomt,så när som på några stenar. det ligger ännu en kartong där i som jag öppnar o i den ligger en hemstickad långärmad.

    Åh vad de vuxna skrattade gott när de såg min besvikna min, tror faktiskt jag började gråta oxå.

    Då får jag höra hur kunde jag va en så liten dumsnut som trodde att de skulle lägga ut pengar på att köpa ett tv-spel??

    Nej jag skulle minsan vara glad för den tröjan o den ynka peng jag fick typ 50kr o nån billig leksak, det fanns väl inget skäl till att offra lite mer pengar o grejer på mig.

    Saken är den att jag är från asien o är adopterad hit till sverige när jag var en bebis alltså mörkhyad med svart hår o bruna ögon, jag fick veta att jag minnsan var den enda mörka tjejen i världen som fick så mycket julklappar.

    Hade jag bott kvar i asien hade jag minnsan inte fått nå julklappar alls  menade de på.

    Nä det hade jag nog inte fått men det var ingen som tvingade  dem att adopera hit mig, det var deras egna fria val, men just därför var jag väl inte förtjänt av nått bättre i julklapp då.... 

  • maxmam­ma
    Äldre 11 Dec 23:27
    #15
    Aniara4 skrev 2012-12-11 22:59:47 följande:
    Ja, det var faktiskt en riktigt ledsam historia. Det paketet låter ju rent sadistiskt. Man tycker ju att det skulle vara bättre koll på adoptivföräldrar än på dem som gör barnen själva, men vissa slinker visst igenom lämplighetsprövningen...
    ja jag kan säga att den grejen smälte jag aldrig, kommer fortfarande ihåg hur ledsen jag var när det låg en jävla hemstickad tröja där i...

    därför har jag lovat mina barn att om jag inte kan ge det dom önskar i present eller julklapp så kommer jag aldrig att försöka köpa nått skit för att kompensera den önskade julklappen/presenten.

    då får de välja att antingen ger jag dem en slant eller så får de välja nått annat de vill ha som de vet att jag har råd att ge dem. inom rimliga gränser förståss.

    min äldsta son som är 15 år  önskar sig en ny microfon till datorn för typ 2300kr o ett halo 4 spel. jag har inte råd att ge honom både spel o microfon så då valde han att få spelet av mig det kostar ca 500kr o så får han ca 300kr i julpeng

    min dotter som är 10 år har önskat sig nån danstwitter o den kostar nog några hundringar o  då får hon den o oxå nån peng  

    vår yngsta son vill ha en snowracer i julklapp o den får han plus nån leksaksbil för han är knappt 4år o behöver inga pengar. 

    de får ju nån julklapp av ina föräldrar o av sambons föräldrar så det blir ju inte bara 2 julklappar var o sen inget mer.

    men grejen är den att jag skulle aldrig försöka få dem att tro att de ska få den där microfonen tex o sen få ett paket med tyngd i o så visar det sig att det ligger en hårborste o lite tyngder i paketet.

    nä så behandlar jag inte mina barn. 
  • maxmam­ma
    Äldre 11 Dec 23:29
    #16
    niiccolo skrev 2012-12-10 22:28:21 följande:
    Mitt ex gick två månader och skröt om hur bra julklapp han hittat till mig. Och döm om min förvåning när jag fick en tuttboll av honom :/


    haha fan vad jag skrattade när jag läste vad du fick i julklapp, kan förstå att du blev förbannad det hade jag oxå blivit, men det lät bara så roligt...

    hm du kanske skulle ha gett tillbaks den så han fick öppna o visa den för sina föräldrar o sitta där o skämmas??

    haha du gjorde min dag iaf. 


  • maxmam­ma
    Äldre 11 Dec 23:32
    #17
    Aniara4 skrev 2012-12-11 07:43:01 följande:
    Man undrar såååå varför han är ditt ex! Obestämd
    haha klockrent, jag sitter o gapskrattar här för mig själv när jag läser om denna tuttboll.

    ja varför blev ha ett ex tro?????????

    han kanske gav bort för sunkiga presenter, typ sånt han själv ville ha kanske??

    haha ja detta var ju för roligt.
Svar på tråden Det stora JULRACET 10/12! Berätta om din konstigaste julklapp!