• Äldre 18 Nov 17:59
    5923 visningar
    14 svar
    14
    5923

    Vi planerar vår bröllopsresa - tips om USA?! :)

    Hej, 

    Jag och min sambo planerar och kollar runt för fullt på hur vi ska göra med vår bröllopsresa. Tanken var först att åka till Kambodja och Thailand men då vi gifter oss till sommaren men inte orkar vänta tills vintern (då vädret är bra där) tänker vi att det kanske blir USA istället. Man kan ju bada där också ;)

    Men, allting är ju en kostnadsfråga, och det är framförallt här vi skulle vilja ha tips av er alla! Sen är det alltid bra med tips och så?

    - Om man ska flyga från Göteborg - Los Angelses? Vad är "normalt" pris på resan?
    - Tips på bra, men inte allt för dyra boenden? 
    - Vart ska man bo om man ska shoppa/bada och sola/se "sevärdigheter"?
    - Tips på saker att göra?

    Vi kommer troligtvis hyra en motorcykel och lämna Los Angeles i någon vecka för att besöka Las Vegas och Grand Canyon. Kanske ska man göra en trip till San Francisco också?

    Vi tänker att resan skulle kunna vara i juli-augusti nästa sommar, i cirka tre veckor kanske (?).

    Tack på förhand :) 

  • Svar på tråden Vi planerar vår bröllopsresa - tips om USA?! :)
  • Äldre 20 Nov 19:03
    #3

    Tack för tipsen! Det är ju verkligen så att det spelar roll hur bekväma planen är när man flyger långt, så det är bra att veta :)

    Jo, vi har läst oss till att man måste ha bil! Men vi tänker att man borde kunna hyra bil några dagar och motorcykel några ;)

     Vad är Rodeo Dr?

  • Äldre 20 Nov 19:45
    #5

    Oj, det låter verkligen som om vi ska låta bli American Arilines då! Ja, vi kommer troligtvis flyga från Göteborg i och med att vi bor här (det blir ju lite kämpigt om man ska åka till Stockholm först).

    Vad betalade ni för era flygbiljetter Erik2710? Hur länge var ni borta? Vad gick hela resan på? Frågar så vi har en aning om hur vi ska planera med budgeten :) 

  • Äldre 22 Nov 12:44
    #11

    GustavB: Okej... ja vi funderade också på kryssning ett tag. Men sen insåg vi att det är för stor "risk" med detta. Jag är grymt sjösjuk och det hade inte varit superkul att spendera bröllopsresan med att må dåligt :)

    TheD: Ja, shoppíng gillar jag ju så det får bli ett besök där i fall vi åker ;)

  • Äldre 22 Nov 15:34
    #13

    Ja, för Finland- och Danmarksbåtare brukar INTE gå bra! Är det inte romantiskt tänker du? Nä, kan tänka mig med... massa med folk på ett litet utrymme! :)

    Ja, vill verkligen åka dit om budget- och jobbet godkänner (semester alltså). Vi var i New York tidigare i år och såhär i efterhand var det verkligen underbart. När vi väl var där var vi dock väldigt trötta (vi borde haft lite semester innan resan, hihi).

    Hawaii skulle kunna vara spännande! Ett bra alternativ i alla fall :) Viktigast är dock att vi någon vecka av semestern får åka motorcykel (min sambos dröm typ)... Vi har hur som helst beslutat oss för att inte boka något innan nyår. Vi har nämligen hört att biljettpriserna brukar sjunka lite efter nyår (men bara för det är det säkert tvärtom, haha)!

Svar på tråden Vi planerar vår bröllopsresa - tips om USA?! :)