• Äldre 19 Oct 23:52
    2551 visningar
    6 svar
    6
    2551

    Present-/Kuvertöppning?

    Vi öppnade inga kuvert på bröllopsfesten. Jag öppnade dom efter festen i väntan på limousinen och plockade ur pengarna där det fanns sådana (bara för att vi ville separera pengarna från lyckönskningarna).
    Sen läste vi korten i lugn och ro dagen efter.
    Jag vet att någon här på BT sa att dom öppnade kuverten men avslöjade inte hur mycket pengar som låg i, utan bara typ kollade avsändare så dom kunde säga "åh tack Tant Agda, det var generöst".
    Men jag vet att några av våra gäster nog skulle vilja höra "1500kr - oj det hade vi inte förväntat oss" eller tja ni förstår hur jag menar Flört 

    Min tanke var att jag inte ville veta vem som gav vad.
    Oavsett om vi fick en liten bok om kärlek (värd en tjuga i bokhandeln) eller flera tusen kronor, eller faktiskt inget alls, så var dom precis lika mycket värda som gäster hos oss. Och jag vet hur lätt det är att döma folk även om det är omedvetet.
    Både min svärmor och pappas sambo blev först helt förskräckta när jag inte läste korten som hörde ihop med pengarna för dom tyckte att jag ju måste veta vem som gett vad så jag kunde tacka på ett passande sätt.
    Men alla var värda ett lika stort tack. Det som var viktigast för mig var att veta om någon som inte varit med på bröllopet hade gett oss något, så att vi kunde skicka ett tackkort till dom också Glad 

Svar på tråden Present-/Kuvertöppning?