• Tokig
    Äldre 17 Oct 16:29
    5907 visningar
    9 svar
    9
    5907

    Ett första utkast på tal till min blivande man

    Otroligt fint. Mer som en dikt än ett tal.

    Och det är kanske det som jag har som förslag - jag och min man sa egna löften till varandra under vår vigsel. Mina löften var till en början också väldigt vackra, många fina ord. Men när jag läste igenom det för sjuttioelfte gången så blev det mer och mer talspråk. Och det blev bättre.

    Tänk på att det kommer vara en dag av mycket känslor, jag vet inte när du ska hålla talet men du kommer kanske vara nervös och som sagt känslosam. Läs igenom talet massor av gånger. Ändra de ord som inte kommer naturligt så kommer det blir perfekt.

    Men för att svara på din första fråga: JA, du är absolut på rätt väg. Men arbeta igenom det några gånger till.

  • Tokig
    Äldre 18 Oct 09:16
    #5
    AngelicaSTHLM skrev 2012-10-18 09:03:52 följande:
    Sen så hoppas jag att jag kommer klara av att hålla ett tal då jag är stans mest blödiga person å jag gråter inte ens snyggt...mer Helena Bergström gråt med harklingar, snor å snyftningar om vart annat *skrattar* Får se till å träna ordentligt!
    Använd näspray under bröllopsdagen, även om du inte är förkyld. Helst sån där kombinerad mot täppa och rinsnuva. Det hjälper mot "fulgråt" (snörvel, snor etc etc). Jag lovar... det är ett fantastiskt husmorsknep.

    Om det då brister för dig så blir det sån där snygga hollywoodtårar istället!
Svar på tråden Ett första utkast på tal till min blivande man