• MissSe­cret
    Äldre 25 Sep 21:49
    2715 visningar
    4 svar
    4
    2715

    Ny här :-)

    Hej alla brudar!
    Jag ville bara hälsa mig själv välkommen, hihi...
    Vi bestämde oss för ett par veckor sedan att vi ska gifta oss, snart. Om det blir som vi tänkt och önskar så blir det 12-12-12, vi måste bara få klartecken av kyrkan.
    Vi har alltså 3 månader på oss... Tror ni det funkar?
    Vi tänkte inte ha så märkvärdig tillställning, då vi främst gifter oss för vår skull och inte för att ha fest osv. Vill ändå gifta oss i kyrkan då vi båda tycker det är vackert och traditionellt.
    Efteråt tänkte vi bjuda på något enkelt som smörgåstårta/kallskuret och sedan tårta och kaffe.
    Har beställt brudklänning från Kina och hoppas den passar och är fin i verkligheten.
    Blivande mannen köpte sig en kostym på dressmann idag.
    Beställt näbbklänningar till döttrarna.
    Beställt ring.

    Har ju lite kvar, som inbjudningskort, blommor (tänkte köpa några pack med rosor och binda själv faktiskt, håruppsättning kommer jag gå iväg och fixa dock)
    Sedan måste jag fråga någon om fotografering, tänkte be min syster. Får nöja oss med amatörfoton, då budgeten är tajt.
    Hindersprövning är fixad, samt efternamn är skickat till PRV (vi vill ha ett nybildat)

    Vad tror ni? Haha...Fröken spontan i ett nötskal. Vänta är inte riktigt min grej

  • Svar på tråden Ny här :-)
  • MissSe­cret
    Äldre 8 Oct 11:19
    #3

    Nu är kyrkan bokad 12-12-12 kl 13.30 :)
    Skor (victorianska stövlar) är inköpta.
    Klänningen som jag beställde passade inte alls och jag såg bläääää ut i den, så nu har jag beställt en annan. Hoppas verkligen att den passar, annars bryter jag ihop alltså...
    Barnens näbbskor har kommit och var såå fina.
    Nu väntar vi bara på att boka lokal och bestämma mat och dryck o tårta, så ska vi beställa injudningskort. Hur sent inpå är det okey att skicka ut inbjudan? Vi gifter oss ju på en onsdag så folk kommer ju behöva ta ledigt...

Svar på tråden Ny här :-)