• Äldre 8 Nov 23:36
    2672 visningar
    4 svar
    4
    2672

    Fit för bröllop i Göteborg??

    Jag måste verkligen det. Hade tänkt runt 10 kg iaf. :)

  • Äldre 9 Nov 11:51
    #3
    Betty84 skrev 2013-11-09 11:00:43 följande:
    Hoppar in här!

    Ska gifta mig i Askims kyrka den 28.e juni.
    Känner mig i dagsläget som en flodhäst!
    Har lyckats gå ner 5 kg, men nu gått upp 3 av dem, jävligt surt!
    Har en sambo som är en riktig gottegris och har denna veckan köpt hem smörgåstårta, julmust, chips och dipp och dessutom hade han mage att be mig baka kanelbullar :P
    Så viktökningen kom som ett brev på posten...

    Vet att jag måste skärpa till mig, drömmen är att tappa (som det ser ut i dagsläget) 17,5 kg till bröllopet! Just nu känns det omöjligt.

    Någon som sitter inne med bra tips? För mig brukar det oftast funka med att ge f-n i att äta sötsaker, snacks, kolhydrater och läsk. Men nån kanske testat något annat som funkar? Och nej, inte 5:2 dieten tack, vill inte bli av med jobbet på köpet för att man är okoncentrerad (500 kalorier/dag tycker jag är lite sjukt!) 
    Jag kör viktklubb. Där väger du maten osv och skriver in vad du ätit, och den ger sanningen hur mycket kcal du ska äta och hur mycket kcal varje mat innehåller. Fungerar bra. Men om man inte äter rätt och råka äta en kaka etc istället för 100gr brocolli så kommer man gå hungrig den dagen. Sen annars. Ut och gå iaf 30 minuter varje dag. Det gör att kroppen förbränner mer kcal / timme rätt om du sitter stilla. Iaf ett par timmar efter. Sen vänjer man sig efter ett tag att inte äta sig mätt varje måltid och sedan gå lite hungrig. Men äter man rätt så slipper man ju gå hungrig också, det vill säga inte stoppa i sig massa socker-rika och fett-rika saker. Mycket grönsaker och brocolli är det som har mest "massa" och minst kcal.

    Nu är inte jag en expert. Men har kör viktklubb iaf till och från. och gick ner 8 kg innan en utlandsresa för 2 år sedan som jag tyvärr gick upp sen igen. Viktklubb funkar om du bara följer det som står där.

    Idag hade jag invägning. -1kg. Men det kan bero på all stress inför bröllopet som vart denna veckan. Vi har precis börjat boka och planera nämligen.
Svar på tråden Fit för bröllop i Göteborg??