• Äldre 20 Sep 00:11
    5490 visningar
    10 svar
    10
    5490

    Någon florist/blomexpert som kan svara på en fråga?

    Inga problem öht!
    Beroende på hur buketten är bunden så beöver den dock förvaras lite olika. En bukett stucken i oasis är bäst att butiken packar åt dig i en låda och att du sedan förvarar den svalt (om det är blommor som vill ha det svalt förstås-orkidéer och en del annat vill stå i rumstemperatur, annars fryser de)
    Har buketten stjälkarna som "handtag" så är det ju lätt att ha den i en vas som redan givits råd om. Jag personligen skulle dock inte blanda in oasis, för det smular ju fast på stjälkarna och kan då lätt fläcka klänningen. Har aldrig varit med om någon butik som packar brudbinderi så, men där gör ju folk olika även inom en bransch.

    Jag packar alltid ett binderi så att det lätt ska kunna stå i en bil, lyftas över i källare/garage/kyl, och sedan vidare tills det är dags att verkligen ta upp den för användning. Så mår den bäst, löper minst risk att bli kantstött och behöver bara duschas med en blomsprutas softast stråle några ggr för att avdunsta så lite som möjligt.

    Och du-berätta för din florist allt det där du skrev ovan-det värer ett serivcehjärta något enormt att veta att nåon är så nöjd med ens arbete! Jag skulle blivit jätteglad!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Någon florist/blomexpert som kan svara på en fråga?