• Äldre 17 Sep 14:45
    6444 visningar
    16 svar
    16
    6444

    Grekisk insprirerad bukett

    Det går fint att få olivkvistar i ett binderi, prata bara ihop dig med floristen. Lila rosor är heller inget problem. 
    Den gamla traditionen var att mannen köpte brudbuketten som en överraskning och kärleksgåva att överlämnas påbröllopsdagen. I takt med att bruden är me doch styr mer och mer över bröllopet som helhet,så har det mer eller mindre försvunnit. Jag tycker dock att det är en gullig tradition-inte minst när den följs upp av att mannen under kommande bröllopsdagar uppvaktar sin fru med likadna blommor som de hon hade i sin brudbukett.Otroligt rart när gamla farbröder kommer in i butiken och beställer...


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 17 Sep 15:33
    #5
    sirifredde skrev 2012-09-17 15:23:56 följande:

    Hej passions blomman ¨¨


    Är du florist ? låter som så:)


    Japp!
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 17 Sep 15:40
    #6

    Såg i en annan tråd att du undrade över rosnamn. Om du vill kan du kika i mitt galleri under mappen "rosor", där finns nåra lila sorter-namnet syns om du pekar på bilden.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 17 Sep 16:16
    #8
    sirifredde skrev 2012-09-17 15:45:25 följande:
    Kikade lite åhh va mkt fina rosor det finns;) Om man ska ha en liten bukett med rosor och olivkvistar vi säger 5-6 stycken vad brukar det kosta ?
    Jättesvårt att svara på! Bara på priserna som anges i bildtråden för brudbuketter så ser man snart att priser varierar mycket både mellan orter och butiker. Men du kan räkna med mellan 25-45 kr/st för rosor, främst beroende på storlek och övrig kvalité, men också beroende på var i ladet du bor. Vad olivkvistarna går på måste floristen kolla med sina leverantörer tror jag, det är inget man köper hem som grönt så ofta, så jag har ine det i huvudet. ur som helst så är det ju inte en vidare dyr bukett du kommer att hamna på, utan det handlar om antal hundralappar utifrån rosernas sort och antal.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Grekisk insprirerad bukett