• Pyttsa­n
    Äldre 14 Sep 00:25
    4066 visningar
    10 svar
    10
    4066

    Bröllopsresa med litet barn

    Vi tycker att 2-3timmar flyg är vad vi orkar med. Men vill man så kan man vad som helst! Lyckas ni pricka flyget en natt så kan ju 10timmar gå hur galant som helst med sovande barn. 

    Vi har rest en hel del med henne och hon är bara 11/2år nu, men bara inom Europa. Vi planerar att åka till Island eller Färöarna, men får vi inte till det med våra semestrar så blir det bröllopsresa i Norge. :) 

    Eller ja, dagarna efter bröllopet åker vi faktiskt till Bryssel, men det är arbetsresa för min man och jag och dottern passar på att hälsa på lite kompisar.

    Vi tar med henne, hon är född utomlands och har liksom alltid hängt med eftersom vi inte hade några barnvakter alls i början, så hon är ju van vid att resa och bo i kappsäck och sova på olika platser. 

  • Pyttsa­n
    Äldre 17 Sep 23:17
    #7
    IdaKba skrev 2012-09-14 11:47:12 följande:
    Tack för inlägget Pyttsan! :) Hur löser ni sömnen för barnet ombord, sover hon i famnen?
    Första resan så hade vi ett extra säte mellan oss, då var hon så kort så hon sov där. Andra resan så rymdes hon fortfarande i babyskyddet och då hade vi det med ombord och hon somnade i det, också så hade vi fått ett extra säte (inget vi räknade med då hon var så liten, en 2-åring som ni har får ju alltid eget säte). De andra resorna har hon faktiskt varit vaken, men de har ju bara varit 2timmar, så det har gått bra med lite böcker och så en iPhone som backup. Flört

    Man annars, ja, hon är nog van att sova lite var som helst, så när hon är tillräckligt trött lägger hon sig där vi säger..
  • Pyttsa­n
    Äldre 9 Nov 11:33
    #9

    Åk bara! Tycker ni själva att det är ok med 10 timmar i flyg så fixar nog barnet det också. Det är när man själv tycker att det är för långt som det kan bli svårt med barnen också..JAG skulle inte välja att flyga 10timmar, men jag kan å andra sidan tänka mig att åka paddla och bo i tält en vecka med en bebis, vilket andra tycker är helt befängt. 

    Tycker man själv att det är kul och man själv VILL ha med barnen, då kan man göra det mesta och hitta en nivå så att det går att ha med barnen och det är trevligt för alla. 

Svar på tråden Bröllopsresa med litet barn