• annagu­stafso­n89
    Äldre 10 Sep 11:46
    8387 visningar
    22 svar
    22
    8387

    Tips på Gotland

    Hejsan! Jag ska gifta mig på Gotland i vår, men är precis i startgropen..

    Jag leter därmed just nu efter en festlokal som fungerar även vid kallt väder, ett band och någon firma som fixar maten. Vi ska förhoppningsvis gifta oss ute i Lärbro, så tar gärna emot tips i de krokarna.

    Tänkte vi kan ha en liten tråd med massa matnyttiga tips bara! :)

    Ska tilläggas att jag inte är gotlänning, utan karln min är halv och vi bor alltså på fastlandet, med begränsade möjligheter att hitta guldkornen själva :)

  • Svar på tråden Tips på Gotland
  • annagu­stafso­n89
    Äldre 14 Sep 11:53
    #3

    Åh, bra tips! Jag är ju då ute efter en lokal som vi själva kan servera alkohol och fixa maten i.. Vet du om det är en möjlighet där?


    krusa skrev 2012-09-14 09:21:43 följande:
    Titta på Ihre kvarn!
    (Ursäkta kort svar, grinig bebis i knät Rynkar på näsan)
  • annagu­stafso­n89
    Äldre 6 Nov 17:46
    #7

    Vi kommer gifta oss i Lärbro kyrka och troligen ha festen i korsbygårdens lokal :)

  • annagu­stafso­n89
    Äldre 29 Nov 15:17
    #13

    Hej alla Gotlandsbrudar! Nu har vi bokat Lärbro kyrka på påskafton och prel.bokat Gothems bygdegård över hela den helgen. Så nu känns det riktigt bra! Vårat viktigaste mål har varit att vi kan servera egen mat och alkohol och att stämningen tåls ligga på topp (alltså inga grannar som blir störda) och det känns riktigt bra!

    Kan verkligen rekommendera http://www.bygdegardarna.se/gotland/hitta-bygdegard/ där man kan leta mellan alla bygdegårdars hemsidor. 

    Planen med mat och så är att försöka hålla i lammgrillning, om det nu kan vara möjligt redan slutet av Mars, men ska kolla med öborna om det. Till efterrätt har jag tänkt mig att det ska bli egengjord pannacotta. Skitenkelt och inte så dyrt. Tårtan ska vi nog ockås försöka göra själva, men då måste man ha idéer..

    Frisyr och smink ska jag ta hjälp av vänner med, ibland har man tur. Alla har anmält sig till olika uppdrag, så vi har hjälp med dekoration, smink, hår och bakning. Bara städet kvar nu.. haha.  

  • annagu­stafso­n89
    Äldre 4 Feb 22:59
    #19
    Malinmalina: Vi ska också ha lammgrillning, men vi ska använda oss av farfars egna Fårölamm ;) Och sen genom bekanta på Koggen fixa grillning på något vis.. Vi har inte kommit så långt med just grillningen men hoppas på att kunna stycka upp allt direkt vid servering typ... Kommer vara ca 65 gäster :)
    Fårösund är ju fantastiskt! Härligt! När gifter ni er?

    Buketten ska min syster binda, men de har ju ett växthus, precis intill ICA Maxi, som tydligen kan binda fantastiska buketter.. Kolla dom..? 
Svar på tråden Tips på Gotland