• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 4 Sep 22:16
    4522 visningar
    10 svar
    10
    4522

    Hösten 2013

    Testade att starta en tråd med bara oktober men gick inge vidare så kör ....

    HÖSTEN 2013!

    Välkommen! 

  • Svar på tråden Hösten 2013
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 12 Sep 18:40
    #2

    Hej och välkommen till min ensamma råd
    Vi har nu satt datum, i lördags, så den 19 oktober 2013 blir det!
    Tror idag det är 402 dagar kvar!!
    Vi hade i lördags träff med våra föräldrar och drog igenom lite vad vi vill ha osv. Så nu ska vi börja med att boka präst och kyrka. Skall ringa efter det och fråga om vi kan få kolla på en lokal i närheten. Och så håller jag på att leta fotograf! Vilket känns lite hopplöst...!
    Hur går det för er? 

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 4 Oct 16:48
    #5
    Rin skrev 2012-10-04 16:00:44 följande:
    Hej, hej,
    Tittar in i denna tråden. Vi har inte satt datum men det borde bli slutet på september eller början av oktober 2013. Planeringen går för närvarande mycket sakta eftersom fästmannen min just nu jobbar 50% och pluggar 150% så han har inte tid och ork. Det blir förhoppningsvis bättre i november.
    En så länge har vi i alla fall enats om ett viktorianskt tema sen får vi se hur genomgående det blir. Jag kommer att ha en viktoriansk klänning dock och det kommer att påverka utformningen av trycksaker (som fästmannen ska göra helt själv eftersom han är grafisk designer) och dekorationerna en del.
    Annars är vi mest i stadiet "det här var ju fint" och "titta på detta" eller "hmm, murgröna är ju fint".
    Hej!
    Ja de är inte lätt att få ihop tiden. Min sambo gör ungefär samma sak medans jag jobbar 100 och pluggar 50%
    Men det skall nog gå att få ihop på något sätt!
    Spännande tema!! Vad har man för brudklänning då? 
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 30 Oct 20:24
    #8
    Rin skrev 2012-10-16 12:13:07 följande:
    Det kommer nog blir något från www.trulyvictorian.com/ som har väldigt bra mönster. Titta in i deras bildgalleri, massor med fina kreationer!
    Häftigt!!
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 30 Oct 20:26
    #9
    PimPim83 skrev 2012-10-27 14:39:59 följande:
    Jag tittar in i den här tråden! Vi har precis förlovat oss efter sju år tillsammans och ett barn. Vi funderar nu på om det ska bli bröllop i början av oktober 2013 eller på våren 2014. Vi har inte bestämt oss helt ännu. Vi väntar barn nr två nu till våren och jag vill gärna hinna gå ner alla gravidkilon och känna mig "som mig själv innan det är dags för bröllop.
    Åh det förstår jag! Vi valde hösten 2013 för att dels för att vi har velat gifta oss ett tag men det har varit fullt upp på alla sätt men så är tanken att vi kommer börja plugga heltid efter nyår 2014 och då kände vi att nu är det dax! Och det känns väldigt bra!
Svar på tråden Hösten 2013