• Fe73
    Äldre 14 Aug 13:17
    3140 visningar
    3 svar
    3
    3140

    Erfarenheter av bröllop/resa i Paris

    Hej,

    Nån som har gift sig i Paris eller åkt dit på bröllopsresa som vill tipsa om vart man skall gå.
    Jag är ute efter kullerstenar, mysiga fik/bistron, restauranger, roliga butiker osv.

    Mvh Frida

  • Svar på tråden Erfarenheter av bröllop/resa i Paris
  • Äldre 14 Aug 15:33
    #1

    Vi gifte oss i Paris i december, jag har skrivit om vår dag i den här tråden:


    www.brollopstorget.se/Forum-1-97/m4057953.html


    I Monmarte hittar du kullerstenar och Paris som man tänker sig från filmer. Fik hittar du överallt! Musée Rodin har en jättefin liten park som är värd ett besök.

  • Äldre 14 Aug 16:34
    #2

    Var dar pa varan 'mini moon' i juli. Mina tips:
    Sacre Coer & Montmarte omradet, som ovan skriver om
    Eiffeltornet ar ett maste
    Pont des Arts (kan vara en av de mest romantiska stallena i Paris)
    Marais omradet har massor med sma butiker, cafeer, restauranger och mindre hotell
    Canal St Martin ar ocksa ett mysigt omrade
    En lang promenad langsmed Seine
    Och sist men inte minst sa ar en fika pa Lauduree ar ett maste http://www.laduree.fr/en/maisons/paris

    Ett tips om ni vill spara pengar pa boende da hotell oftast ar valdigt dyra i Paris, ar att hyra en lagenhet via airbnb.com da kan du fa kontakt med lokala manniskor och oftast ar dem som hyr ut sina stallen fran Paris och valdigt hjalpsamma och ger tips och rad efter vad du ar ute efter. www.airbnb.com

  • Äldre 28 Aug 13:31
    #3

    Vi förlovade oss i Disneyland och det var helt magiskt men sånt beror ju på vad man har för intressen. Måste nog vara Disneyfan för att uppskatta det och tycka sånt är romantiskt. Dock drog alla abrn ner på upplevelsen.

Svar på tråden Erfarenheter av bröllop/resa i Paris