• Schume­line
    Äldre 10 Aug 10:11
    2226 visningar
    4 svar
    4
    2226

    Resa till Teneriffa? Las Americas...

    vi har varit precis bredvid las americas (eller är det en del av) två gånger, på los christianos. där var det ganska bra faktiskt. lite mer turister från italien och spanien och inhemska öbor. men du får vara beredd på att det är väldigt mycket turistiskt. jag hade inte rekommenderat där vid hamnen på las americas. inte alls fint eller romantiskt, och för måna fulla britter. costa adeje har vi inte varit på , vi ska till teneriffa i oktober en vecka, inte bröllopsresa, så vi funderar på att åka upp dit.
    vi har bott på medeteranian hotel. väldigt bra, inte femstjärnigt som de menar, fyrstjärnigt hellre och lite slitet. men väldigt bra på grund av pristet! frukosten är HIMMELSKT stor, och personalen behandlar en som guld, även om det är ett stort hotell. det är en jättestor pool, den största i närheten, och precis bredvid den finaste beachen på las americas. läget är perfekt, så vi drog dit en andra gång. grannhotellet som ägs av samma ska vara lyxigare, sir anthony, men mycket dyrare. mitt råd är att du går in på trip advisor och väljer romantiska hotell, där får du ganska bra svar och sållar bort såna som bara drar dit på fylletur. :)
    restaurangerna på los christianos är oväntat bra några av dem! ett stort pluspoäng! 

  • Schume­line
    Äldre 10 Aug 10:21
    #4

    jag tror jag skrev lite fel, vi bodde alltså på hotellet medeteranian palace, kolla upp det så förstår du vilket område jag menade. längre söderut är hamnen och det var inte så fint..

Svar på tråden Resa till Teneriffa? Las Americas...