• Aldrig mer ving

Mån 16 jul 2012 12:43 Läst 25448 gånger Totalt 11 svar
    Mån 16 jul 2012 12:43

Hej.

Vi bokade våran bröllopsresa till Aruba och skulle bo på ett hotell som heter Manchebo Beach Reort.
    Resan bokade vi genom en av Ving butiker. Säljaren rekommenderade detta hotell då det var jätte fint och utsikten från rummen var jätte bra då alla rum hade havsutsikt så att vi skulle inte blir missnöjda.

Efter att vi bokat resan letade vi upp hotellet på tripasviser.
    Hittade då några som varit där som blivit missnöjda då utskikten inte var som dom bokat.
    Dessa hade bokat med havsutsikt: http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/02/4e/96/47/view-straight-ahead-off.jpg

Vi kontaktade ving för att titta så att vi inte skulle råka ut för samma sak.
    Ving lovade att det skulle inte finnas några byggnader eller hinder förutom lite palmer som finns på stranden.

Så här var våran utsikt.

Jag undrar vad dom kallar detta för när det inte skulle finnas några byggnader i vägen.

Vi pratade med hotellet men det fanns inga bättre rum lediga.

När vi kom hem och pratade med Ving så fick vi svaret att dom inte hade lovat något och att dom gjort allt som dom kunde ha gjort. Tycker att det är väldigt dåligt gjort av Ving och hoppas att inga andra blir drabbade på samma sätt som vi blev.
    Vi kommer aldrig åka med Ving någon mer gång. Då man inte kan lita på den informationen som finns.

Var försiktiga om ni tänker boka eran bröllopsresa via ving.
  • Ingrid­e
    Visa endast
    Mån 16 jul 2012 12:50 #1

Var resan bra för övrigt? Vi har bokat bröllopsresa med Apollo och man vill ju gärna att det ska bli bra. Nu vet jag i och för sig hur det ser ut på hotellet vi ska bo på, för jag har bott på ett grannhotell, men vi vill såklart ha ett bra rum.

• Mån 16 jul 2012 13:00 #2

Vi bokade hos Ticket, men vi reste med Ving.
    Tripadvisor är alltid bra att kolla. Första alternativet vi hade tänkt oss hade informationen "Lyxigt dubbelrum med privat pool" och alla bilder visade ett slottsliknande hotell som vilade på kanten av en klippa med havet nedanför.
    Enligt Tripadvisor så låg rummen med privat pool i ett annex på andra sidan en större väg (som tydligen störde en del) och "privat pool" betydde typ badkar på balkongen.

Vi bokade om och valde ett hotell där man kunde se på bilderna hur poolerna såg ut när man bokade dubbelrum med privat pool.
    Ving var jättebra i all kontakt. Det enda som vi fick problem med var att hitta transferbussen när vi landade på natten. Den stod parkerad på fel ställe, men det är ju inte Vings fel Flört 

• Ingrid­e
    Visa endast
    Mån 16 jul 2012 13:05 #3

Jag kollar också alltid på Tripadvisor innan jag bokar ett hotel. www.booking.com har också bra och tillförlitliga omdömen om hotell. 

• Mån 16 jul 2012 13:21 #4

Vad tråkigt att ni blev besvikna. Men jag måste också fråga. hur var Aruba i övrigt? Kan du rekommendera det? Vad fick ni betala? Var det dyrt att "leva"? Hur länge var ni där?

Tack!

• Mån 16 jul 2012 19:22 #5

Jag åker alltid med Ving och är alltid nöjd så du har nog bara haft lite otur men hoppas din resa i övrigt var bra:)

• august­esen
    Visa endast
    Mån 16 jul 2012 20:31 #6

Har är 100% team Fritidsresor. Åkt med Ving en gång och det var vidrigt!!!
    Flygplanet var värre än Ryan Air, trångt som tusan då det var tydligt att dom tryckt in två extra säten vid utgången som egentligen inte skulle vara där.. fick verkligen precis plats! Personalen såg man inte röken av varken på flygplatsen eller hotellet och fick inte heller någon information om resemålet eller informationsmötet.

Fritidsresor är å andra sidan otroligt serviceminded och jag har alltid flygit väldigt bekvämt med dom!
    Nej ving är inge vidare enligt mig heller..

• Mån 16 jul 2012 20:56 #7

Usch vad tråkigt för er =(

Har rest med väldigt många olika bolag och jobbat för TUI (fritidsresorgruppen) och måste säga ving har en ganska usel reklamationspolicy, inte värst, men långt från bäst.

• Mån 16 jul 2012 21:10 #8

Oj vad tråkigt att ni känner er missnöjda! Vi åkte till Aruba med Ving i februari på bröllopsresa och är helt otroligt nöjda (både med Thomas Cook-planet och Phoenix Beach Resort där vi bodde). Känns som att ni hade otur med hotellet och rummet, synd att ni inte kunde få hjälp att ordna det...

• Amor in aetern­um
    Visa endast
    Mån 16 jul 2012 21:35 #9

Det var väl inte så farligt? Det såg ju väldigt trevligt ut!

• Tis 17 jul 2012 08:57 #10

Tänkte på det här inlägget när jag hittade följande på aftonbladet idag
    www.aftonbladet.se/resa/article15121911.ab 

• Fre 14 jul 2017 13:01 #11

samma sak värsta upplevelse med Ving,dålig service trots att de rekommenderade hotel med gratis wifi,bra hotel med bra städning.vi städade själva och ingen wifi

Värsta upplevelse med Ving resa byrå
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll