• Macy
    Äldre 19 Jun 22:40
    3336 visningar
    7 svar
    7
    3336

    Tutt-bekymmer!

    Hej!


    Jag råkar vara utrustad med en stor byst. Jag drar storlek 80F och har storlek M/L i trosor. Nu till mitt problem, är det någon som vet vart man kan hitta typ korsett eller finare brudunderkläder för storbystade?! Jag har gått till både Åhléns, Twilfit och Lindex utan resultat. De finare underkläderna som är lite mer "brudiga" och lyxigare går bara till storlek D.


    På Twilfit tyckte expediten att jag skulle köra på spanks (fettintryckar-dräkt), känns sådär att se ut som en beige brottare med hål i grenen på sin bröllopsdag, jag vill känna mig fin även under klänningen... Gärna något lite spetsigt med fina trosor och strumpeband.


    Jag kan absolut tänka mig att åka till Sthlm om någon vet en butik som har stort utbud för storbystade!


    Tack på förhand!


     

  • Svar på tråden Tutt-bekymmer!
  • Just Me
    Äldre 19 Jun 22:48
    #1

    Här brukar jag köpa:

    http://shop.change.com/se/

    Här är deras butiker:

    http://change.com/se/butiker

    Hoppas du hittar något

     


    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    Äldre 19 Jun 22:49
    #2
    Just Me skrev 2012-06-19 22:48:05 följande:
    Här brukar jag köpa:

    shop.change.com/se/

    Här är deras butiker:

    change.com/se/butiker

    Hoppas du hittar något

     
    Du & Jag 23/3-2013
    Gör en "profil" åt dig, får du börja med att mäta dig, så matchar webshopen underkläder åt dig som finns i din strl! 
    Du & Jag 23/3-2013
  • Äldre 19 Jun 22:56
    #3
    Macy skrev 2012-06-19 22:40:50 följande:

    Hej!


    Jag råkar vara utrustad med en stor byst. Jag drar storlek 80F och har storlek M/L i trosor. Nu till mitt problem, är det någon som vet vart man kan hitta typ korsett eller finare brudunderkläder för storbystade?! Jag har gått till både Åhléns, Twilfit och Lindex utan resultat. De finare underkläderna som är lite mer "brudiga" och lyxigare går bara till storlek D.


    På Twilfit tyckte expediten att jag skulle köra på spanks (fettintryckar-dräkt), känns sådär att se ut som en beige brottare med hål i grenen på sin bröllopsdag, jag vill känna mig fin även under klänningen... Gärna något lite spetsigt med fina trosor och strumpeband.


    Jag kan absolut tänka mig att åka till Sthlm om någon vet en butik som har stort utbud för storbystade!


    Tack på förhand!


     


    Hej där Macy...
    Du jag har samma problem. Har då ca 75-80 g/h. Inget roligt alls
    Jag chansade och köpte en korsett på denna adress.
    www.korsetteronline.com/produkter/1047.html
    Det är även den korsetten som jag köpte.
    Är jättenöjd med mitt köp men fick köpa nytt band eftersom  det andra var lite för kort.
    Den är prisvärd oxå.
    Hoppas att du hittar den som passar dig
     
  • Macy
    Äldre 19 Jun 23:11
    #4

    Tusen tack för bra tips "Just Me" och "ajmb", verkligen supersnällt!!

  • Äldre 19 Jun 23:11
    #5

    I Gamla Stan finns en mycket bra butik med vackra underkläder i alla storlekar.
    Kolla in länken! www.gustafmellbin.se/

  • Äldre 19 Jun 23:39
    #6
  • Äldre 19 Jun 23:44
    #7
    Macy skrev 2012-06-19 23:11:09 följande:
    Tusen tack för bra tips "Just Me" och "ajmb", verkligen supersnällt!!
    Ähhh....det var väl inget...vet man så varför hålla det för sig själv om någon frågar.
    Hoppas du hittar det du vill ha
     
Svar på tråden Tutt-bekymmer!