• lillam­a
    Äldre 9 Jun 16:37
    5222 visningar
    17 svar
    17
    5222

    BH någon som kan ge mig tips?

    Jag behöver ha en bra BH under klänningen. Jag kommer ha en axelbandslös brudklänning och behöver en bra BH. Ja har små tuttar och tycker de e jobbigt, vill gärna att dom ska vara större. men efter 2 barn så försvann dom typ helt. Gick från storlek 75d till 75a-b. o tycker de e skit jobbigt.

    Någon som har tips på en bra BH där brösten ser större ut men måste vara en utan band.
    Jag kan nästan betala vadsom bara ja får en bra BH som jag kan njuta i o inte se ut som ja har små bröst.


     

  • Svar på tråden BH någon som kan ge mig tips?
  • Mysan8­2
    Äldre 9 Jun 17:39
    #1

    Finns BHar på Lindex som heter Bombshell... Vet dock inte om de finns som axelbandslösa... Men du kan ju alltid kolla! :)

  • Styrka
    Äldre 9 Jun 18:03
    #2

    Det känns ju som att alla världens BHar har inlägg, i silicon, vatten, olja, bomulll, u name it, du borde ju kunna välja och vraka. En balconette ger bra urringning, och de finns ofta som axelbandslösa oxå, och har du 75B så är ju utbudet maximalt, och de flesta BHar i den storleken sitter ju dessutom som de ska. Det krävs ju lite mer av en BH i strl 75E tex...
    Mitt tips: balonette! Ger schysst urringning, finns ofta i axelbandslöst. Och gelekuddar hellre än tygkuddar, det ser naturligare ut. men det kostar lite mer. Sedan tycker jag Lindex är bra på underkläder, bättre än H&M tex, och Kappahl.

    Annars kan jag varmt rekommendera Change. De har mycket kunnig personal som kan hjälpa dig hitta rätt storlek (80% av alla kvinnor har fel storlek) om det nu är så att din kropp förändrats mycket kan man nog behöva lite professionell hjälp att hitta rätt modeller för det där extra lyftet och rätt storlekar.

    Lycka till!

  • lillam­a
    Äldre 9 Jun 18:30
    #3

    Vet att de finns en jungel av alla olika inlägg osv.
    Men när ja va på lindex o ville ha en bh med lösa band så fick ja till svar att de inte finns någon med inlägg funktionen i. Blir galen.
    Så bara för att man har små bröst så kan man inte ha en axellös klänning då eller :S

  • Äldre 9 Jun 18:54
    #4

    Jag skulle rekomendera dig att gå till Change. De har stort utbud av bh och det finns axelbandslösa där som är vadderade, dvs. de ger lite fyllare byst iallafall. De har säkert bh med inlägg också men just det området är jag inte så hemma på.


    De har en hemsida också som du kan titta igenom innan du bestämmer dig, adressen dit är


    http://change.com/se/


     


    Hälsningar Sofia

  • lillam­a
    Äldre 9 Jun 20:09
    #5
    Sjörå skrev 2012-06-09 18:54:25 följande:

    Jag skulle rekomendera dig att gå till Change. De har stort utbud av bh och det finns axelbandslösa där som är vadderade, dvs. de ger lite fyllare byst iallafall. De har säkert bh med inlägg också men just det området är jag inte så hemma på.


    De har en hemsida också som du kan titta igenom innan du bestämmer dig, adressen dit är


    change.com/se/


     


    Hälsningar Sofia


    tack snälla.
    Joo de e nog dax att gå till en som kan storlekar osv.
    Känns så konstigt att brösten minskat så mycke efter 2 barn. okej om dom ändrat form de kan ja köpa.
    Men men dax att betala en lyx bh..
    E ju sambon som står för kalaset (även fast att vi har delad ekonomi : )
  • august­esen
    Äldre 9 Jun 21:03
    #6

    Världens bästa BH finns på Cubus, av alla ställen och är axelbandslös.
    Den är tyvärr för liten för mig men min kompis totalt ÄLSKAR den, hon har gått ner väääldigt mycket i vikt vilket resulterade i i stort sett inga bröst.
    Den har väldigt mycket fyllning och är verkligen ett kap :)

    Länk till bh: cubus.com/sv/Dam/Kollektion/Kollektion/Underklader/Bh/7104133/71041331/


  • lillam­a
    Äldre 9 Jun 21:20
    #7
    augustesen skrev 2012-06-09 21:03:54 följande:
    Världens bästa BH finns på Cubus, av alla ställen och är axelbandslös.
    Den är tyvärr för liten för mig men min kompis totalt ÄLSKAR den, hon har gått ner väääldigt mycket i vikt vilket resulterade i i stort sett inga bröst.
    Den har väldigt mycket fyllning och är verkligen ett kap :)

    Länk till bh: cubus.com/sv/Dam/Kollektion/Kollektion/Underk...
    då ska ja prova den :)
  • august­esen
    Äldre 9 Jun 21:45
    #8
    lillama skrev 2012-06-09 21:20:53 följande:
    då ska ja prova den :)
    Det tycker jag, 179:- är ett absolut kap för den :) Är avis! :p
  • lillam­a
    Äldre 9 Jun 23:17
    #9
    augustesen skrev 2012-06-09 21:45:22 följande:
    Det tycker jag, 179:- är ett absolut kap för den :) Är avis! :p
    ja tyckte de va dyrt men ja e snål o tycker att allt över 100kr e dyrt :P
  • Cosy
    Äldre 10 Jun 00:29
    #10

    Jag gick till twiffit och fick hjälp, hittade en balconette från celvin klein. tror den gick på 500kr men det kan det vara värt om man känner att den sitter oavsett hur mycket jag hoppar


    We did it on DreamHack. Geeky love
  • august­esen
    Äldre 10 Jun 00:42
    #11
    lillama skrev 2012-06-09 23:17:50 följande:
    ja tyckte de va dyrt men ja e snål o tycker att allt över 100kr e dyrt :P
    Haha eftersom en BH på Change, Twilfit, Triumph eller liknande lätt kostar 500:- är det väldigt billigt Flört
  • 070831
    Äldre 10 Jun 01:30
    #12

     jag hade oxå en klänning utan axklar så jag körde med en bhy utan axelband köpt på lindex

  • nuså
    Äldre 10 Jun 07:58
    #13

    Nu kan jag inte hjälpa dig med tips men det har ju andra redan gjort...
    Däremot kan jag bara hålla med i den fåniga känslan att tuttarna försvinner efter två barn! Vart fasiken tog de vägen liksom??? Helknäppt Obestämd 

  • lillam­a
    Äldre 10 Jun 08:37
    #14
    augustesen skrev 2012-06-10 00:42:21 följande:
    Haha eftersom en BH på Change, Twilfit, Triumph eller liknande lätt kostar 500:- är det väldigt billigt Flört
    haha joo de håller ja me om :)
    Men nu har ja o sambon kommit överrens om att ja ska köpa en dyr "riktig".
  • BodyMi­ndSoul
    Äldre 10 Jun 08:41
    #15

    Wonderbra har en de kallar ultimate strapless den lyfter dem som om du håller uppe dem med händerna, grym!

  • lillam­a
    Äldre 10 Jun 08:42
    #16
    nuså skrev 2012-06-10 07:58:15 följande:
    Nu kan jag inte hjälpa dig med tips men det har ju andra redan gjort...
    Däremot kan jag bara hålla med i den fåniga känslan att tuttarna försvinner efter två barn! Vart fasiken tog de vägen liksom??? Helknäppt Obestämd
    mmm ja fattar inte de. ja ser ut som innan ja fick barn (lite häng mage kanske, några mm endast)
    Men tuttarna vill inte. Ser hel konstiga ut. En operation har ja funderat på länge, även fast att ja e emot de. Man bör vara nöjd me kroppen som man fick men nu förstår ja. Kan ja köpa BHar som får mig att må bättre så e ja nöjd ett tag. Blir bara jobbigt i sängen o duschen när man tar av sig bh..
  • MizzyE
    Äldre 10 Jun 13:28
    #17

    Testa Freebra! Tycker att den är kanon =) http://freebra.se/

Svar på tråden BH någon som kan ge mig tips?