• Äldre 30 May 17:20
    8638 visningar
    47 svar
    47
    8638

    Dags att träffas?

    Hej

    Jag börjar känna att det vore dags för en lite mer strukturerad träff någonstans i landet och jag kan ta på mig att vara en av de som kollar upp med hotell och liknande för att se om vi kan få bra erbjudanden någonstans ifrån.
    Men det skulle ju vara bra att veta vart vi ska kolla.

    Om valet faller på Dalarna så har jag betydligt större möjligheter att påverka då jag har kontakter härikring. Men det ska nog gå på andra ställen också med lite hjälp av er andra. 
    Det kan tänkas som snålt med bara 5 alternativ, men om jag hade lagt ut varenda ort i Sverige så skulle vi ju inte bli klokare för det.
    Jag tänker mig att träffen kan bli tidigast i höst, september - oktober någon gång kanske då den svenska turistsäsongen är över. Men innan vintersäsongen börjar. Det är då man kan få bäst erbjudanden från hotellen Flört 

    Det vore väldigt bra om ni inte svarar att ni vill träffas - om ni misstänker att ni kanske inte kommer att dyka upp i slutänden.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dags att träffas?
  • Äldre 30 May 20:27
    #3

    Kul Glad
    Jag måste säga att jag absolut hatar att åka båt. 
    Men en finlandskryssning skulle kunna vara bra annars då det går att få till i massa olika prisklasser och det finns anslutningsbussar från en hel del städer runtomkring.
    Där är det ju också enkelt, man bestämmer rederi och avgång och sen bokar alla sina egna biljetter...

    Jag bockade i "vart som helst". För om jag ska ta på mig att hålla i det så får jag väl vara beredd att resa lite också Flört 

  • Äldre 30 May 22:56
    #7

    Jag hoppas att det blir någonting i alla fall...
    Jag kan väl inte fara runt i alla orter direkt. Om det blir många som vill träffas på varje ställe så kanske det kan bli flera - och då kan vi väl dela upp arrangemanget mellan oss.
    Annars får vi enas om ett ställe Solig 

  • Äldre 31 May 13:38
    #8

    Puffar upp den här nu när kanske flera är vakna Flört

  • Äldre 1 Jun 14:56
    #9

    Ingen mer som känner för en träff? (eller vet att dom inte kan/vill)

  • Äldre 1 Jun 16:26
    #11
    MalinLarsson skrev 2012-06-01 15:28:59 följande:
    Jag skulle gärna träffas i Dalarna då vi bor här :) Vart i Dalarna bor du Chicita?
    I den stora metropolen Borlänge Flört
  • Äldre 1 Jun 16:46
    #14
    sannasofia skrev 2012-06-01 16:38:44 följande:
    Dalarna, men det hänger på om jag har möjlighet att resa dit just då. Kommer ju därifrån från början Glad
    Kul Skrattande
    MalinLarsson skrev 2012-06-01 16:43:17 följande:
    Va? Gör du chikita! Själv bor jag i Leksand :) Inte långt ju så så blir det där så kommer jag garanterat :)
    Då kanske jag ska puffa upp min gamla tråd om fika också...
    Har fikat med 2 tjejer från BT hittills och träffat 2 andra också.
    Vi hade en liten minibröllopsträff förra sommaren Glad 
  • Äldre 1 Jun 20:27
    #18
    MsChevy skrev 2012-06-01 20:12:21 följande:
    Det låter som en riktigt kul idé! Dalarna funkar fint för mig, bor utanför Västerås, så det är ju inte jättelångt. Men lite mera exakt var i Dalarna skulle träffen ske? 
    Avsäger mig gärna kryssning för ja är tidernas värsta landkrabba o blir sjösjuk för minsta lilla.... 
    Det är ju inte bestämt än...
    Om det blir Dalarna så ska jag kolla runt med lite kontakter, men Falun, Borlänge eller Leksand (Tällberg) troligtvis.
    Först får vi väl se hur många som vill träffas och vart. Om det blir på mer än ett ställe eller om vi får försöka samsas Glad 
  • Äldre 4 Jun 10:34
    #24

    Det är ju lite spretigt...

    Men Dalarna ligger ju rätt bra till och om man slår ihop Stockholm med Helsingforskryssning så leder ju det stort Och man kanske inte behöver kryssa till Helsingfors, en Ålandskryss kanske räcker? Även om jag kan tänka mig att det är lugnare och trevligare på dom längre turerna.
    Jag gillade inte Cinderella kan jag ju säga i alla fall...

    Hur ska vi göra med gubbarna då? Ska dom få följa eller ska vi köra bara tjejerna?  

  • Äldre 4 Jun 14:22
    #28
    MalinLarsson skrev 2012-06-04 14:16:31 följande:

    En ålandstur räcker väl gott och väl tycker jag isf. Det är ju bara att vi som kommer från olika håll samåker i så fall.


    Tror ni att karlarna ens skulle vara intresserade av att följa med? :P Är inte så säker på det :)


    Och för oss härifrån Dalarna så går det jättebra bussar annars också om vi tar en kryss Flört

    hehe min make är villig att följa med på det mesta. Han har varit med på flera träffar som jag (ibland med hjälp) samordnat med andra på en liten community...
    Sen om han följer med för att han verkligen vill träffa alla, eller om det är för att det skulle vara kul att komma iväg helt enkelt, det är en annan femma *hehe*
    Men jag känner några som verkar sitta fast i sina sambos / makar så det är ju bäst att fråga Flört 
    Jag åker oavsett om han följer eller inte. Om han stannar hemma så slipper vi ju fixa hundvakt och det kanske blir lite billigare till och med Tungan ute 
  • Äldre 6 Jun 19:23
    #29

    Puff puff

  • Äldre 6 Jun 20:24
    #32

    Jag skulle tippa på att det kanske lutar åt 3 separata träffar.
    Dalarna (jag bor ju ändå här så det är enkelt att ordna Flört ), Göteborg och sen Stockholm / Kryss.
    Kanske går att kombinera den sista så att man åker ner på fredag efter jobbet och träffas alla som vill. Sen kan dom som vill kryssa göra det lördag till söndag och vi andra kanske åker hem eller stannar en natt till i sthlm beroende på ekonomi.

    Men vi får väl se hur det ser ut här framöver...
    Känns som om det behövs lite mer röster.
    Visst är det en bit mellan Skåne och Göteborg. Men Göteborg är ju rätt enkelt att ta sig til i alla fall så kanske i alla fall några av dom som svarat Skåne kan komma och om inte annat så kanske jag kan hjälpa till att anordna en träff där även om jag kanske inte kan komma...
    (Hade det blivit en enda träff och den var i skåne så hade jag åkt... Men inte om jag åker på två andra också... Flört )

  • Äldre 12 Jun 14:51
    #34

    Jag puffar upp den här lite...
    Om någon skulle kunna tänka sig att arrangera en träff i skånetrakten så kan ni väl hojta också.

    Jag har kontakter i Göteborg så jag kanske kan fixa något bra pris på hotell där ifall några behöver övernatta. Men jag har dålig lokalkännedom (i och för sig så behöver vi väl bara boka bord på någon vettig restaurang eller nåt och sitta och prata bort hela kvällen det behöver inte vara så avancerat Flört )

    Samma i stockholm.

    Om vi bestämmer oss för någon kryssning så bestämmer vi väl bara vilken dag och vilken avgång och sen bokar vi plats i en av restaurangerna på samma tid och möts på något lämpligt ställe innan maten Flört 

    Här i Dalarna är det lättare för mig att fixa något "mer uppstyrt" om vi skulle vilja det, så då behöver jag mest veta vad vi vill göra. 

  • Äldre 21 Jun 00:27
    #35

    Puffar upp den här igen.

    En fråga till er som kan komma om träffen sker i Dalarna:
    Vill ni att vi bokar hotell någonstans (Borlänge, Tällberg eller Falun är där jag har kontakter) eller ska vi bara träffas en kväll någonstans och vad har ni för förslag i så fall?

    Och är det någon av er som skulle vilja med till Stockholm eller Göteborg - eller kryssning? 

  • Äldre 21 Jun 11:30
    #38
    millemill skrev 2012-06-21 11:24:56 följande:

    För min del spelar var i Dalarna igen roll, när är det vi pratar om? i höst? Annars kunde en kryssning vara skoj, helst Stockholm för min del. Men det blir nog bara ett av alternativen.


    I Höst ja... Och det kan bli på fler än ett ställe om inte några kan tänka sig att flytta sig Flört

    Men samma tre alternativ som du har angett funkar bäst för mig också (även om jag egentligen hatar att åka båt så kan jag tänka mig att följa med).

    Vad vill vi göra då?
    Party?
    Spa?
    God mat?
    All of the above?  
  • Äldre 21 Jun 13:57
    #41

    Jag har mailat ett hotell i Tällberg där jag kanske kan få lite bra priser och hört dels vad det skulle kosta med bara spa och lunch eller övernatting med middag på kvällen förutom spa och lunch (ville även ha pris på en natt till (fredag) ifall det skulle vara någon långväga gäst som vill komma också och vill få en hel helg.

    Jag skulle gott och väl kunna tänka mig att stanna en natt och bara slappa. Få ha hela sängen för mig själv (istället för att dela min sida med hunden Flört ) och äta lite god mat och ta ett glas vin... 

  • Äldre 25 Jun 17:48
    #44

    Det här svaret har jag fått från det hotell jag kontaktade:
    ------------------------------------------------------------------------------


    Som det ser ut just nu är 12-14 oktober eller 19-21 oktober bra helger att komma på!


    795 kr/person och natt i del i dubbelrum. (alltså ett dubbelrum för två personer med rum och frukost kostar 1590 ink entré till spa)


    Enkelrum kostar 1145 kr per natt rum och frukost ink entré till spa.


     


    Lunchen ingår ej för boende utan bokas på utöver. Kostar 125:-/pers


     


    Det går jätte bra att det kommer folk utifrån som ej ska bo på hotellet meddela oss hur många det är bara ..


    entré till spa kostar 150 kr..
    -------------------------------------------------------------------------------
    Om dom flesta vill komma bara över dagen men någon enstaka vill sova över (som jag funderar på) så kanske jag kan fixa betydligt bättre priser.
    Det här var om vi kommer som en mindre grupp och då kan dom inte sänka priserna mer. Lite rabatt har vi fått ändå Glad 

Svar på tråden Dags att träffas?