• Strawb­erry
    Äldre 29 May 11:07
    3314 visningar
    10 svar
    10
    3314

    En romantisk vecka för vuxna och utan massa småbarn?

    Den 19 maj blev vi herr och fru och med hjälp av en hel del pressentkort på ticet.se ska vi nu äntigen boka in sommarens bröllopsresa. Vi vill vara borta en vecka (13 augusti till 20 augusti) och vart vi åker är ganska oviktigt. Vi vill ha en paus med romantik, fina stränder, god mat och gärna all inclusive. Men alla hotell jag hittar verkar vara anpassade helt efter barnfamiljer och även om vi älskar barn vore det riktigt skönt med en lugn "vuxen vecka" där det inte endast är massa familjer och småttingar som springer omkring överallt vid pool och i restaurangerna....

    Tips på hotell någon? Det är ju bara en vecka så vill ju inte behöva resa allt för långt men är öppna för allt inom europa, hotellet är helt klart det viktigaste. 

  • Svar på tråden En romantisk vecka för vuxna och utan massa småbarn?
  • Strawb­erry
    Äldre 29 May 11:51
    #4

    Vad är vinresor? Det måste vara en resa som går att boka genom ticetlse då vi fått massa pressentkort där. 

    Fritidsresor ska jag absolut kolla upp och jag vet att de flesta all-inclusive hotellen är anpassade för barnfamiljer men tänkte det kanske fanns något som passade även ett ungt par utan barn. Vi har rest en hel del tidigare men då har det främst varit backpacking och liknande där vi levt snålt och fixat allt dag för dag och vore därför skönt med en resa där vi bara kan slappa och slipper hålla koll på något mer än att ta oss dit och hem,

    Azorerna ska kollas upp och vi ska nog fundera vidare på hur vi vill göra med all inclusive eller inte.  Tack

  • Strawb­erry
    Äldre 29 May 11:53
    #5
    Jenny 03 skrev 2012-05-29 11:49:08 följande:
    Vi bokade Turkiet och åker dagen efter vårat bröllop.. INGA BARN TILLÅTNA PÅ HOTELLET. Jo jag tackar.. :) Fritidsresor Hotell Flora Garden Beach club Antalaya kusten...
    Ska kollas upp. Tack! =)
Svar på tråden En romantisk vecka för vuxna och utan massa småbarn?