• Charli­e13
    Äldre 19 May 14:39
    8493 visningar
    11 svar
    11
    8493

    Vi vill till Vietnam! Tips?

    Vi är nästan helt säkra på att vi ska åka till Vietnam på bröllopsresa! Vi gifter oss nu i juli men ska åka först i mars/april 2013!

    Någon som har varit där och kan ge tips på vad vi borde se? Vad gjorde ni? Tips på hotell, stränder, marknader osv?

    Hade ni med er Dong eller Dollar?

    Vi vet i alla fall att vi vill till Saigon (Ho chi Minh) och gå en guidad tur i de där tunnlarna! Men sen vet vi inte riktigt vad vi vill göra, shopping och sightseeing ett tag och sen gärna sol och bad ett tag! Vi har tänkt att vara borta i 2 veckor! :)

  • Svar på tråden Vi vill till Vietnam! Tips?
  • Charli­e13
    Äldre 19 May 22:45
    #3

    Åh vad bra tips ni har! 

    Vi hade faktiskt tittat på Nha Trang, men då ska vi nog hålla oss bort därifrån! Och vi kommer nog hålla oss där i söder så Phu Quoc låter perfekt! Jag har hört att just tunnlarna är bra att ha guide i, annars struntar vi nog i det!

    Shopping centret ska jag lägga på minnet!! Var det bra väder där i december? Vi överväger nämligen för och nackdelar jul vs påsk!

    Ni har inte tips på hotell och liknande? Behöver man boka i förväg eller kan man kanske boka de första nätterna i förväg och sen leta vidare när man väl är på plats? Vad tror ni?

  • Charli­e13
    Äldre 19 May 22:50
    #4

    Jo, är det svårt att hitta/ta sig fram?

    Taxi, är det dyrt där? :)

  • Charli­e13
    Äldre 19 May 23:46
    #7

    Ni är underbara! Vad gjorde man innan BT?! har googlat som en galning, men ni kommer ändå med bättre svar!! Det blir nog att åka över jul/nyår nu när jag läser vad ni skriver!

    Guidade turer etc, helgdagar? Hur fungerar det? Är det några viktiga helgdagar man behöver känna till som infaller i slutet av dec/början av jan?

  • Charli­e13
    Äldre 20 May 00:01
    #9

    Nu har jag kollat runt lite till och min nästa stora fråga är: HUR TUSAN TAR VI OSS FRÅN Saigon till Phu quoc?


     


    Vår plan är nämligen att börja med sol och bad i phu quoc och sen shoppa och kolla runt i saigon innan vi åker hem! Tips på hur vi gör?!

  • Charli­e13
    Äldre 20 May 00:34
    #11

    Tack för alla superbra svar!! Ska ta tag och börja planera/boka direkt efter bröllopet! it's gonna be awesome!!

Svar på tråden Vi vill till Vietnam! Tips?