• SaraJo­hanna
    Äldre 19 May 11:07
    2854 visningar
    10 svar
    10
    2854

    Vilken typ av underkjol?


    Det här är min klänning, upplever att den är lite vidare i verkligheten än på bilden, men det kanske är för att jag inte sytt upp den än. Jag undrar vilken typ av underkjol jag bör köpa till denna klänning? Hur många ringar, hur vid osv?


     


    Jag har köpt den privat och har alltså ingen butik att fråga. Vill gärna ha kjolen klar innan jag åker till sömmerskan för att sy upp klänningen. Någon som har bra koll på underkjolar?


     


     

  • Svar på tråden Vilken typ av underkjol?
  • teddy
    Äldre 19 May 12:24
    #1

    ett tips.. kolla på dindromklanning.se o fråga dom! De gjorde jag o de var väldigt hjälpsamma! :) 

  • teddy
    Äldre 19 May 12:25
    #2

    GRYMT vacker klänning förresten! :)

  • august­esen
    Äldre 19 May 12:27
    #3

    Riktigt fin klänning!!

    Om du inte vill ha den väldigt utstäld utan mer som på bilden är det troligtvis tyll som är mer passande. Men vill ha ha en stor klänning är en med typ 3 ringar mer passande..jag har en sådan och älskar hur klänningen blev.
    Visst finns det underkjolar med 1-2 ringar och fördelen med dom är ju att du får lite mer space under kjolen att röra dig..men skulle tro att dom har tyll under den på bilden :)

    Men som sagt..en smaksak!


  • Äldre 19 May 12:29
    #4

    Jag tror att tex denna, www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-length-Wedding-Petticoat--8836-_p67705.html skulle kunna passa bra. Den ger ett mjukt och fint fall och har en ring längst ner för vidd. Ringens vidd brukar gå att justera, så man kan pröva sig fram lite där vad man tycker blir finast och känns bäst :)


  • Äldre 19 May 12:32
    #5

    Jag kan ju skriva då att med en ring längst ner så brukar det vara lättare att gå i klänningen och inte bli lika varmt som om man har en underkjol utan åtminstone en ring. Vill du ha mycket mer vidd i kjolen och låta släpet få ett bättre fall, så skulle jag nog rekommendera denna, www.lightinthebox.com/Nylon-Floor-length-Wedding-Petticoats--1082-8835-_p165645.html


  • Äldre 19 May 14:44
    #6

    Super fin jag har själv en liknade. Tror jag provade den med 2 ringar till min.


  • SaraJo­hanna
    Äldre 19 May 22:50
    #7
    teddy skrev 2012-05-19 12:24:35 följande:
    ett tips.. kolla på dindromklanning.se o fråga dom! De gjorde jag o de var väldigt hjälpsamma! :)
    Tack för tipset, det ska jag prova!
  • SaraJo­hanna
    Äldre 19 May 22:52
    #8
    augustesen skrev 2012-05-19 12:27:50 följande:
    Riktigt fin klänning!!

    Om du inte vill ha den väldigt utstäld utan mer som på bilden är det troligtvis tyll som är mer passande. Men vill ha ha en stor klänning är en med typ 3 ringar mer passande..jag har en sådan och älskar hur klänningen blev.
    Visst finns det underkjolar med 1-2 ringar och fördelen med dom är ju att du får lite mer space under kjolen att röra dig..men skulle tro att dom har tyll under den på bilden :)

    Men som sagt..en smaksak!

    Tack, ja visst är den fantastisk? Var flera månader sedan jag köpte den, så jag är lite nervös för att ta på mig den igen, hoppas verkligen den känns lika bra som första gången! :)


     


    Ja det är klart, man kanske ska tänka på vad som är mest praktiskt att röra sig i, inte bara hur klänningen faller.

  • SaraJo­hanna
    Äldre 19 May 22:53
    #9
    daniiel skrev 2012-05-19 12:32:57 följande:
    Jag kan ju skriva då att med en ring längst ner så brukar det vara lättare att gå i klänningen och inte bli lika varmt som om man har en underkjol utan åtminstone en ring. Vill du ha mycket mer vidd i kjolen och låta släpet få ett bättre fall, så skulle jag nog rekommendera denna, www.lightinthebox.com/Nylon-Floor-length-Wedd...
    Tack snälla för dina tips, ska genast kolla upp dem!
  • SaraJo­hanna
    Äldre 23 May 23:36
    #10

    Tack för era tips, kontaktade "Din drömklänning" och fick hjälp, så det blev en ganska smal a-linjeformad. Tog dock tillvara på era tips om att det är enklare att gå med en kjol som har en ring nertill, så det blev en sådan.


     


    Dock kan jag passa på att tipsa er som funderar på att köpa en underkjol att göra det på Ebay. Massor massor billigare där. All ära till Din drömklänning som har jättebra service och svarar snabbt, men jag hade helt enkelt inte råd att köpa en underkjol därifrån!


Svar på tråden Vilken typ av underkjol?