• Five year engage­ment
    Äldre 8 May 18:17
    17239 visningar
    114 svar
    114
    17239

    Planera bröllop på 2 månader?

    Friade till sambon idag och han sa JA :) Haha, skämt och sido... Vi förlovade oss 2007 och bestämde tidigt att bröllopet skulle ske 2012 ett visst datum som redan passerat. I höstas bokade vi en kyrka utomlands, till april i år men ekonomin satte stopp för den resan... Nu har vi omprioriterat lite och känner att ett litet intimt bröllop hemma i Sverige hade varit vackert. 21 juli är ett datum som passar bra, då är vi lediga en vecka tillsammans innan och kan förbereda m.m. Upplägget blir att vi gifter oss med vigselförrättare på en sommarrestaurang med mycket fin miljö, utomhus om vädret tillåter och sedan en enkel bröllopsmiddag på restaurangen som även har levande musik/ underhållning om jag förstått rätt... Inbjudna blir enbart föräldrar och syskon eventuellt närmaste vänner... Jag hade gärna överraskat våra familjer, men vet ej om vi skulle lyckas med det då halva gänget behöver resa en bit.... Nån mer som har eller ska planera bröllop med kort varsel?? Dela med er om tips och idéer!! :)

  • Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?
  • Green
    Äldre 8 May 18:51
    #1

    Hade absolut dragit ihop vårt bröllop på två månader!
    Nu har ni ju mycket gratis iom att resturangen fixar det åt er.
    Jag drar ihop tält, bord, stolar, porslin mm. musikanläggning och dekorationer. Har fem månader på mig från början till dagenD och jag har riktigt gott om tid Glad

  • Five year engage­ment
    Äldre 8 May 19:44
    #2

    Jamen precis, det är ju inte så mycket att fixa för oss... Håller på och bestämmer en annan grej med min familj, och det verkar gå vägen.. Onsdagen innan ev bröllop så kommer de till västkusten, kanske att vi kan lyckas överraska dem trots allt!!!! :)

  • Beccas­tina
    Äldre 8 May 22:52
    #3

    vi ska med slänga i hopp ett bröllop på två månader :) i juli blir det dags för oss om vi nu lyckas med detta, först var tankarna att vi skulle ha det i december men eftersom flera av alla våra gammla i släkten börjar bli riktigt dåliga så flyttar vi fram det så att dom förhoppningsvis hinner vara med och fira oss.

  • Five year engage­ment
    Äldre 9 May 00:08
    #4

    Vi gifter oss också i juli, 21:a! Vilket datum har ni valt? Hur ska ni göra, stort litet? Lokal? Kyrka? Berätta! ;)

  • Five year engage­ment
    Äldre 9 May 15:29
    #5

    idag har jag bokat in vårt bröllop på herrgården/sommarrestaurangen där vi ska vigas och äta bröllopsmiddagen...


    199:-/person för grillbuffé, live underhållning är på plats. Vi kommer ingå i deras ordinarie upplägg, men de dukar extra fint för oss.. =) De fixar bröllopstårta från ett lokalt konditori och själva vigselceremonin kommer ske ute i deras fantastiska trädgård nere vid vattnet, bara vädret tillåter... =)


    har försökt få tag i vigselförrättare också, men han svarar inte... hade varit skönt att ha allt bokat, så man bara kan fokusera på att bocka av allt som ska köpas...

  • mirre0­1
    Äldre 9 May 15:38
    #6

    jag ska dock inte gifta mig ännu men från och med att jag planerade och bokade kyrkan så vart allt klart på 2 veckor med intensiv nogran planering samt inköp, om ni har ekonomi att köpa in allt och inte behöver spara så klart, jag känner att jag började för tidigt me planeringen de blir super trist att inte kunn aplanera och bara invänta den stora dagen :)

  • Äldre 9 May 15:41
    #7
    Five year engagement skrev 2012-05-09 15:29:36 följande:

    idag har jag bokat in vårt bröllop på herrgården/sommarrestaurangen där vi ska vigas och äta bröllopsmiddagen...


    199:-/person för grillbuffé, live underhållning är på plats. Vi kommer ingå i deras ordinarie upplägg, men de dukar extra fint för oss.. =) De fixar bröllopstårta från ett lokalt konditori och själva vigselceremonin kommer ske ute i deras fantastiska trädgård nere vid vattnet, bara vädret tillåter... =)


    har försökt få tag i vigselförrättare också, men han svarar inte... hade varit skönt att ha allt bokat, så man bara kan fokusera på att bocka av allt som ska köpas...


    Låter jättehärligt. Fint upplägg! Hoppas allt går vägen med vigselförrättare och överraskningsmoment för familjen också!
  • Five year engage­ment
    Äldre 9 May 17:54
    #8

    kul att ni gillar upplägget!


    jag har skrivit ut pappren som ska skickas till skatteverket nu, hindersprövning och anmälan om efternamn... är det något mer som ska in? Kvinnan jag pratade med på stadshuset pratade om 3 papper som skulle in, hon sa att det hette vigselintyg, men jag hittar inget om det på skatteverket?? nån kunnig??


     


    klänning funderar jag mycket på nu, jag vill ha en enklare klänning, ingen typisk bröllopsklänning utan en som poassar vårt lilla bröllop... antingen gåår jag ut och letar i butiker, det är bra tajming nuninför bal och student... eller så beställer jag från kina, lutar åt det då jag tror att det är svårt för mej med min större storlek att hitta något som jag passar i i butik.. men det är jku svårt att veta hur det man beställer frånkina kommer passa också... svårt...


    sambon ska ha kostymbyxor som han redan har, en skjorta, väst och kravatt, ingen kostymjacka..


    jag ska ha en enkel somrig bukett, max några hundralappar.


    Tänker mej enkla, klassiska svarta pumps, eventuellt ett par jag har redan.


    Har en väninna som är make up artist, hoppas att hon kan och vill sminka mej för en billig peng..


    hår veti sjutton. Kanske gör någon fin enkel uppsättning själv. eller så kollar jag med en tjej som jag vet är duktig och billig..


    fotograf funderar vi på att boka en vi använt oss av förut, bara 1-2 timmar under själva vigseln och kanske lite andra bilder på plats i den vackra trädgården.


     


    det som är svårast att klura ut är hur vi ska lyckas få ihop allt utan att förstöra överraskningen.. =)

  • Five year engage­ment
    Äldre 9 May 18:00
    #9

    här ska vi gifta oss =)


    http://www.hertigen.se/

  • Green
    Äldre 9 May 22:36
    #10

    Vigselintyget får du från skatteverket när du skickat in hindersprövningen och den blivit godkänd!

    1. Skicka efter blanketten för hindersprövning (blanketten för ändring av efternamn skickas med automatiskt)
    2. Fyll i blanketterna och skicka dom till skatteverket så fort du kan.
    3. Du får hem ett Vigseintyg när ni blivit godkända (tar en vecka +- någon dag)
    4. Lämna vigselintyget till vigselförättaren så fixar han/hon resten.

Svar på tråden Planera bröllop på 2 månader?