• Äldre 6 May 19:01
    2638 visningar
    8 svar
    8
    2638

    Resetråden!

    Kul tråd!


     


    Vi gifter oss på midsommarafton och eftersom vi älskar god mat, smakrika ostar, salami och fylligt rött vin var Italien ett självklart val!


     


    Först var vi inställda på att resa runt i norra Italien, men eftersom vi reser med vår då ettåriga dotter kändes det bättre med en fast bas. Det blir en vecka på lantgård i Toscana med dagsutflykter (hyrbil).


     


    Vi flyger till Florens och bor i utkanten av Pienza (världsarvsmärkt och med i flera av mina favoritfilmer, detta visste jag dock inte när vi bokade hotellet).


     


    Toscana kryllar av fantastiska vingårdar man kan bo på, bara att välja och vraka! Billigt var det också, vi betalar 5200 kr för en vecka och får då en lägenhet på 50 kvm. :)

  • Äldre 6 May 19:43
    #7
    FruSSE skrev 2012-05-06 19:20:38 följande:
    Åh, vi är italienälskare med! Var länge inne på att åka till Comosjön på bröllopsresa men det blev lite stressigt eftersom vi inte ville vara borta mer än max 2 nätter. Det får bli på vår 5:e bröllopsdag istället ;)

    Låter helt fantastiskt med lantgård i Toscana! Man kan riktigt se det framför sig :D Jag tror att ni kommer att få en fantastisk resa! Berätta gärna mera om vart ni åkte och hur det var att resa med dottern sen.

    Har ni varit någonstans i Italien förut?

    Vi ser nästan mer fram emot resan än bröllopet... haha. Nej, men lika mycket!!


     


    Vi har bara varit i Rom, inte samtidigt dock. :)


     


    Yes, återkommer om hur det var! Vi får öva lite på att flyga med bebis om en månad då vi åker på en kortresa till London, ska bli intressant!

Svar på tråden Resetråden!