• Emerald travels?

Fre 4 maj 2012 13:47 Läst 9364 gånger Totalt 10 svar
    Lottaw­allden
    Visa endast
    Fre 4 maj 2012 13:47

Hej! Vi har bokat vår drömbröllopsresa till Seychellerna med Emerald travels. Någon som har erfarenhet av dem att dela med sig av? Allt har funkat mycket smidigt men nu när vi skall betala resan (idag), så skall vi betala in på ett konto tillhörande en enskild firma som startade 2011-11? Känns lite vanskligt och skulle därför gärna vilja höra om erfarenheter? Vill ogärna förlora 70' till någon oseriös... Ytters tacksam för snabba svar!

• Fre 4 maj 2012 14:24 #1

Ett tips är att kolla upp firman med Skatteverket och Kronofogden så dom betalar in moms å allt det där samt om dom har några skulder/betalningsanmärkningar.

• KhiraL­ii
    Visa endast
    Fre 4 maj 2012 14:44 #2

Vi har också bokat genom Emerald Travels och betalat in priset för flygbiljetten. De känns väldigt trevliga och kunniga men samtidigt så kan man aldrig vara för säker. Berätta gärna vad ni kommer fram till. Vad jag vet själv är ju att jag kan se den bokade flygbiljetten online men hotellet har jag inte kollat. Skall göra det men det hindrar ju inte bolaget från att avboka hotellet när det närmar sig

• KhiraL­ii
    Visa endast
    Ons 9 maj 2012 11:45 #4
    Jesper3601 skrev 2012-05-09 10:09:48 följande:

Hej,

Varning är befogat då Emerald Travels endast har 100000kr i resegaranti. Det behövs inte många resor för att de ska komma upp i 100000kr de borde ha en miljon i resegaranti med så dyra resor. kolla på www.kammarkollegiet.se/..Ha en trevlig resa hoppas bolaget eller flyget inte går i konkurs. Marsalk Jesper

Varför gick du med på bröllopstorget enbart för att delge detta?

Jag kikade för skojs skull på travelways som gissningsvis anordnar betydligt fler paketresor än emerald travels och de har också bara 100 000.
  • Charlo­tte B
    Visa endast
    Fre 13 jul 2012 11:27 #5
    Lottawallden skrev 2012-05-04 13:47:54 följande:
    Hej! Vi har bokat vår drömbröllopsresa till Seychellerna med Emerald travels. Någon som har erfarenhet av dem att dela med sig av? Allt har funkat mycket smidigt men nu när vi skall betala resan (idag), så skall vi betala in på ett konto tillhörande en enskild firma som startade 2011-11? Känns lite vanskligt och skulle därför gärna vilja höra om erfarenheter? Vill ogärna förlora 70' till någon oseriös... Ytters tacksam för snabba svar!
    VARNING...Hej vi har bokat resa med Emerald Travels och det är mycket som inte känns ok med detta företag. Allt verkade bra i början men sedan uppstod problemen. Vår resa översteg deras resegaranti med råge och det är som sagt väldigt nystartat. När man köper en dyr resa så ska det kännas rätt rakt igenom och framför allt tryggt. Det finns reseföretag osm varit med längre och som är tryggare att boka med.
  • Charlo­tte B
    Visa endast
    Fre 13 jul 2012 11:39 #6

Emerald Travels då ringer varningsklockan.

Vi har stor erfarenhet av att resa och har både bokat själv och tagit in diverse resebyråer.

Förvisso ger Emerald Travels bra priser men men både resegarantierna är för lågt ställda mot de dyra destinationer som de säljer. Att priserna är så mycket billigare hos Emnerald Travels än hos andra resebyråer får varningsklockor att ringa. Jag såg hörde någon som inte fick det hotell som de bokat eller förväntat sig. Tror att man bör tänka sig för både en och två gånger innan man bokar en dyr resa och ta referenser oavsett vem ni bokar med..

• Anneli­256
    Visa endast
    Fre 13 jul 2012 12:01 #7

Googlade på det. Då fick jag upp ett inlägg på familjeliv där en person skulle betala sin resa som dom bokat och kontot visade sig tillhöra en enskild person.. Jag vet inte om det hör till vanligheterna att det är så. Ett tips är allmänna reklamationsnämnden och kammarkollegiet om det är en paketresa kolla in länken så kanske du får några tips.Lite mycket pengar att chansa med kanske

http://www.kammarkollegiet.se/resegarantier/

• KhiraL­ii
    Visa endast
    Lör 14 jul 2012 01:38 #8
    Charlotte B skrev 2012-07-13 11:27:50 följande:
    VARNING...Hej vi har bokat resa med Emerald Travels och det är mycket som inte känns ok med detta företag. Allt verkade bra i början men sedan uppstod problemen. Vår resa översteg deras resegaranti med råge och det är som sagt väldigt nystartat. När man köper en dyr resa så ska det kännas rätt rakt igenom och framför allt tryggt. Det finns reseföretag osm varit med längre och som är tryggare att boka med.
    Varför gick du med i Bröllopstorget enbart för att säga detta? Två sådana nystartade nick i tråden känns suspekt.
  • Lebend­ig
    Visa endast
    Ons 18 jul 2012 21:36 #9

När ska ni resa!? Vi funderar på att åka med detta bolag också nämligen... Känns lite konstigt att det är så billigt bara...

• Mån 15 sep 2014 14:43 #9

Hejhej! 
    jag vet att den tråd är gammal men det är den enda som kommer upp när man söker på emerald travels. Jag var själv lite fundersam innan jag bokade hos dem. Så jag tänkte lämna lite betryggande ord till nästa som kommer och undrar.

Jag och min fru beställde vår bröllopsresa till Maldiverna via Emerald och vi är SUPERNÖJDA! 
    Malin som tog hand om oss var superbra! Vi fick sida efter sida med bra tips om vilken resort och rumstyp som skulle passa bäst till våra önskemål. Resan gick helt felfritt och var helt fantastisk!

Så jag kan varmt rekommendera Emerald Travels och även resorten vi tillslut valde LUX Maldives. 

Tjing!

• Lör 9 jan 2016 21:57 #10

Hejsan

Tänkte återkoppla på denna tråd då jag själv läste den innan jag och min familj tog steget och bokade resa från Emerald Travels i december 2015

Vår resa gick till Mauritius, Long Beach. Den överträffade alla (redan högt satta) förväntningar som vi hade.

Malin på Emerald har en fingertoppskänsla för de önskemål som du ställer. Från det att vi bestämde oss fick vi bra och tydlig information om allt och hon kunde svara på de frågor som vi hade.

Väl på Mauritius hade Emerald Travel en partner som tog väl hand om oss. Vi möttes med blommor och kunnig personal. Vi fick till och med en mobiltelefon där vi kunde få hjälp dygnet runt under vår vistelse.

Hotellet var över förväntan och om du tycker om service så har du kommit helt rätt.

Vad sägs om rumsstädning 3 ggr per dag, små presenter till barnen, uppassning överallt på anläggningen, handlat något skrymmande i stan?, ja då kör de dig med elbil till ditt hotellrum osv.

Jag kan varmt rekommendera Emerald Travels. Berätta för Malin vad som är viktigt för dig så kommer hon skräddarsy din drömresa!

Hade jag inte varit mer än nöjd med allt så hade jag inte tagit mig tiden för att skriva detta inlägg

Björn Landrén med familj
    Göteborg, januari 2016

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll