• Linsan
    Äldre 18 Apr 17:03
    6474 visningar
    11 svar
    11
    6474

    Kan vi ta min blivande mans mammas flicknamn utan att hon vet om det?

    Vi ska åka till NY och gifta oss i hemlighet i början av sommaren. Vi diskuterar framtida efternamn och det som ligger närmast är min blivande svärmors flicknamn. Frågan som vi ställer oss är om vi kan anta detta namn utan hennes medgivande? Vi vill ju inte att någon ska få veta att vi ska gifta oss men vet att hon kommer bli mycket glad över namnvalet.. Någon som vet och kan hjälpa oss?

  • Svar på tråden Kan vi ta min blivande mans mammas flicknamn utan att hon vet om det?
  • Linsan
    Äldre 26 Apr 17:20
    #3

    Tack för svar! Vi fick samma svar från skatteverket att min blivande måste byta innan vigseln men det känns mycket stressigt och nästan omöjligt då vi gifter oss till midsommar.... Vi gifter oss i New York och behöver då byta visakort, pass, biljetter, esta m.m. Är det inte möjligt att båda byter i efterhand? 

  • Linsan
    Äldre 16 May 14:05
    #11

    Vi kommer att ta m2b's mammas flicknamn... Min blivande byter innan bröllopet och sedan antar jag hans. Han får ta det namnet utan att vidtala henne. Vi gifter oss i smyg och vill ju inte att namnet ska avslöja oss Skrattande

Svar på tråden Kan vi ta min blivande mans mammas flicknamn utan att hon vet om det?