• Äldre 4 Apr 21:38
    14837 visningar
    96 svar
    96
    14837

    Vilka gifter sig nästa sommar (2013)

    13/7 ska vi också gifta oss. Äntligen någon med samma datum. Fanns ingen med samma daturm i de andra trådarna för oss 2013 Flört

  • Äldre 5 Apr 11:59
    #20

    Så hur långt har alla kommit med planeringen nu? Många tycker att man är ute väldigt långt i förväg men det känns ju då som att inte många förstår hur mycket som skall göras.
    Vi är i taget att boka vår lokal nu och kyrkan är bestämd. Fotografer är bokade och dekorationer handlar man lite då och då.

    Hur går det för alla andra?

  • Äldre 5 Apr 13:24
    #22
    theluckiest2013 skrev 2012-04-05 12:44:21 följande:
    Vi håller på och kollar på festlokal (eller lokal/catering), har börjat köpa lite småsaker, har köpt brudklänning (!) och bestämt datum..
    haha ja jag önskar jag hade hittat rätt brudklänning också. Men jag har kollat på några ställen men har inte hittat the one än. Ja det där med lokal är inte det lättaste. vi har letat så sjukt mycket men det har varit svårt. men nu är den äntligen hittad.
  • Äldre 5 Apr 14:22
    #27
    theluckiest2013 skrev 2012-04-05 14:12:42 följande:
    Pagnie: Jag råkade få syn på en klänning som verkligen var jag, så det var bara att slå till! Även om den får hänga i garderoben i 1,5 år..
    Haha ja men då är det ju bara att slå till. Inte mer med det inte. Ja hittar jag min drömklänning snart så slår jag också till. Jag menar det är ju dumt att missa chansen. ;)
  • Äldre 5 Apr 20:05
    #33
    CoG skrev 2012-04-05 17:40:26 följande:
    Hur mycket som ska göras beror ju helt på vilken storlek man vill ha på bröllopet.

    Jag har varit gift en gång tidigare och då var det 5 månaders planering, men det blev inte det minsta stressigt.
    Så hur stressigt och hur mycket man vill ha att gör är nog upp till var och en :)

    Vi har bokat kyrka,
    vet vart vi ska hålla till efteråt,
    vet hur det ska dekoreras,
    vet vilken mat det ska var,
    tittar på klänning,
    har nog fastnat för en ring
    och inbjudnignskorten vet jag hur dom ska se ut.

    Men jag tycker att vi har gott om tid :)
    ja men gud vad skönt för dig. Önskar jag hade det lika lugnt. Vi har väl ett ganska men inte jätte stort bröllop med 120 + personer. Och min sambo har ganska höga krav då han ska ha persisk mat och så är vi väldigt kräsna med lokal så det har vi letat efte i 4 månader nu. Sen har vi gäster från australien, iran, USA, England, Turkiet och Norge så det krävs lite extra planering där.
    Men jag ska försöka komma på hur våra inbjudningskort ska se ut snart hade jag tänkt. Letar efter tapeter att ha till dom men hittar inget bra.

    Men vi har kommit på tema och färg i alla fall. Sen köper jag massa smått till dekorationer från Ebay titt som tätt.
    Men sen måste jag komponera ihop 3 religioner i 1 bröllop så det tar ju sin tid det med. Två vigslar osv. Så jag skulle kunna döda för att få det lite lugnt.
  • Äldre 5 Apr 20:06
    #34
    MeaJ skrev 2012-04-05 18:40:47 följande:
    Ok vi har bestämt det datumet sedan länge, jag är dock inte så aktiv här än.
    Okej. Nej men då är det dags att bli det då så vi kan bolla ideer Flört
  • Äldre 5 Apr 23:49
    #38
    Tessan o Tobbe skrev 2012-04-05 23:44:48 följande:
    O här är en till, den 13/7 smäller det! Jag längtar såååå!
    oj nu börjar vi bli många den 13/7. roligt ;)
  • Äldre 5 Apr 23:52
    #39
    mille skrev 2012-04-05 23:10:44 följande:
    det är först nu det har gått upp för mig att vi ska gifta oss om ett år.. D vill mitt i sommaren å jag på våren så vi får väl se... när D kommer hem från haven får vi sätta i gång med planeringarna.. :)
    vi vet ju inte ens var vi ska gifta oss... norrland, dalarna eller västkusten...

    hur gör man... ska man betala resan för sina gäster eller gör de det själva?
    ja det där problemet hade vi med. Dalarna, Örebro, Stockholm.
    Ja vi betalar inte för våra gäster utan det får dom ordna själv. Men det är ju upp till er och vilken budget ni har.
  • Äldre 7 Apr 13:44
    #46

    Vad bra att det känns bra för dig, Det är underbart att ha något att se fram emot. Vi är i taget nu att boka restaurangen. Vi var och pratade med dom för några veckor sedan och nu har vi bestämt oss. Att hitta kyrka däremot blir nästa steg i planeringen. Lokal är svårare så kyrkan får komma efter det.

    Har även bestämt fotograf och blommor, samt dekorationer och börjat spåna på inbjudningskorten.
    Gästlistan är mer eller mindre klar och tårta är besämd.
    Färg och tema är bestämt då vi ska ha klarblått, rosa och silver med tema fjärilar.

    Oj nu känner man att det börjar bli på riktigt.

  • Äldre 7 Apr 18:49
    #48
    lorelei skrev 2012-04-07 18:16:20 följande:
    Jag tyckte vi kunde gifta oss i sommar, men vår nuvarande ekonomi gör antagligen så att vi ska vänta tills nästa år och spara lite pengar först.. det tyckte min andra hälft iallafall..Men jag har nog funderat ut det mesta redan tror jag..  Väntar bara på att iordningställa det.. =)
    ja men det låter kanske klokt. mer pengar är väl aldrig fel egentligen när det gäller bröllop. Men vissa saker kan du väl egentligen börja med redan nu? Man hinner ju med mycket pyssel i alla fall.
  • Äldre 10 Apr 21:42
    #52
    Sofi K skrev 2012-04-10 18:52:39 följande:

    Än så länge planerar jag lite indirekt :) Vi bollar saker fram och tillbaka jag och Fästmannen i lugn och ro. Tror till viss del att han tycker jag redan är hysterisk, eftersom det är "först om ett år" så en hel del bollar runt i huvudet och här på BT och i block utan att han får frågorna. Men dom kommer komma tids nog, för jag vill inte bli en sån där brud som inte låter mannen ha något att säga till om. Men så länge jag portionerar det lite smakfullt så klarar han av det :)


    I rent praktiska saker så har vi kommit fram till att vi vill ha en utomhusvigsel. Vi rekar platser för fullt. För mig är det ganska viktigt att ha det i en kyrka, men eftersom jag kom så lång i mitt resonemang först efter att jag fastnat för "utomhus-grejen" så kom jag på här om dagen att det finns ju kyrkruiner eller klosterruiner lite här och var. Har än så länge kollat in två.


    Vårt bröllop kommer nog bli 80 på trerätters middag och sedan ytterligare typ 50 på öppet hus på kvällen och dessutom vill vi få plats för dans. Då snackar vi stor lokal. Har inte hittat någon sådan än.


    Ringen har jag nästan bestämt mig för redan. Av en slump hoppade jag in på Glitter med en kompis för ett halvår sedan och på skoj provade en av deras "fake-ringar" där. Föll pladask och har sedan dess provat den i guld-affärer och insett att jag gillar den även i äkta :)


    Någon som har varit på bröllop någon gång där brudparet åkte häst och vagn? Var det vackert eller blev det mest svårt med hästar och kusk och grejer?


    Ja det där med tillräckligt stora lokaler är mitt största problem på hela bröllopet. Usch vad jag letar. Men nu verkar det som att vi hittat i alla fall. Håller alla tummar. Vi är ju än så länge 130 stycker och fler verkar det bli heeela tiden. Man får nästan lite ångest. Ja men ruiner kan ju vara hur fint som helst. bara man får fint väder liksom.
  • Äldre 11 Apr 13:03
    #54
    Sofi K skrev 2012-04-10 21:56:05 följande:

    Ja, man tänker ju nästan att lokalen för festen ska vara en baggis, men så inser man att (i alla fall i de storlekar som du och jag letar efter) dom finns inte. Det dröser med kyrkor (jag bor på västgötaslätten och där gör det bokstavligt talat det), men inga lokaler. Sen om vi ska ha vår vigsel utomhus så blir det nog om möjligt ännu mer marigt att hitta den perfekta platsen.


    Vad är det för typ av lokal ni har hittat då?


    Hett tips om någon önskar utomhusvigsel men inte har bestämt var- kör lite geocashing. jag gjorde det med en vän för några veckor sedan. hamnade mitt ute i skogen och en grund som stod kvar till ett hus. där väcktes hela iden med vigsel i en kyrkoruin. Gör det ni också :)


    Ja men precis. Lokaler alltså. Det som vi har hittat nu är en persisk restaurang. I och med att min blivande är iranier och han vill ha den maten (alla kan ju inte göra den) Så jag vet inte om jag skrivit det tidigare någon stans men den är verkligen bra för där ingår ALLT! Och jag menar verkligen allt.

    Mat
    personal
    städning
    dekorationer till bord och lokal
    stolsöverdrag och rosetter
    linnedukar
    blommor till bord och utanför
    två fotografer för heela dagen
    en kameraman för heela dagen
    Öppen bar
    limousine
    ljudanläggning
    välkomstdrink
    tårta
    chokladfontän
    fruktbuffe
    röd matta upp till lokalen
    is svanar

    Ja helt enkelt allt.

    Ja men utomhusvigsel skulle vara jätte vackert men jag är rädd för det här med vädret. vad gör man om det regnar liksom?
  • Äldre 16 Apr 18:35
    #59
    Snartfrueriksson skrev 2012-04-16 16:31:25 följande:
    Hej ! Ska oxå gifta mig i juni 2013 :) de är en bit kvar men kollar redan på klänningar till mig o till mina tärnor :)
    Det är du inte ensam om. Det är ju så roligt att kolla på allt man behöver. :D
  • Äldre 16 Apr 20:16
    #61

    ja jag sitter fast inne på ebay.

  • Äldre 10 May 10:24
    #70

    Ja skoja inte. Vi har äntligen hittat vår lokal i stockholm. Det tog sin lilla stund.

  • Äldre 17 Jun 17:49
    #80

    Jag måste kolla med er här. När jag ringde kyrkan och frågade hur dom gör med det här om man vill gå med sin pappa fram till altaret. Denna eviga fråga känns det lite som. Men dom sa att ärkebiskopen i Stockholm har sagt att man inte bör göra det så enligt henne för man inte men det finns undantag. Om ärkebiskopen nu säger så hur kommer det sig då att kronprinsessan Viktoria gick med sin pappa då? Borde inte dom sätta ett exempel?

Svar på tråden Vilka gifter sig nästa sommar (2013)