• MizzDo­lcevit­a
    Äldre 22 Mar 15:58
    17973 visningar
    35 svar
    35
    17973

    Freebra??

    Hej!

    Har beställt en bröllopsklänning med snörning i ryggen, som kommer gå ner lite på ryggen.. (alltså ryggen kommer vara bar en bit ner). Nu till mitt dilemma; hittar ingen bh!! Kan ju intte ha vanlig bh, ingen korsett eftersom det kommer att synas, och vill verkligen inte gå utan. Har nu hittat Freebra! Är det någon som har några erfarenheter utav den? Är den bra? Ramlar den av, fäster den dåligt osv? Har även funderat på multifunktionsbh, men vart f*n hittar man såna???

    Vore väldigt tacksam för svar!

    //MizzDolcevita

  • Svar på tråden Freebra??
  • Äldre 22 Mar 16:03
    #1

    Undrar jag med, så jag följer med spänning om det kommer in några experter som kan svara Glad

  • sabz
    Äldre 22 Mar 16:09
    #2

    Jag har haft en, och jag tyckte inte att den hjälpte mig speciellt mkt. Mina bröst är ganska tunga så det blev lixom ingen skillnad för mig. En freebra kostar väl inte så mkt så jag hade nog beställt och testat hur den känns iaf.

  • Head Over Heels
    Äldre 22 Mar 16:26
    #3

    Multifunktionsbh verkar finnas på lindex tex. http://www.lindex.com/se/underklaeder/bh/lindex/6480548/Multifunktions-BH/?styleId=12797459 om det är en sån du menar... :)

  • Äldre 22 Mar 21:17
    #4

    Jag har haft freebra, den fukar väl okej, den ger ju intet stöd så det är i frincip som att gå utan, det enda är att det är ett "klipp" imitten så du kan trycka ihop brösten. Men som sagt, blir väldigt "guppigt". Jag slängde min efter ett par månader..

  • VanAbo
    Äldre 22 Mar 21:22
    #5

    Jag kan verkligen rekommendera en bh från Wonderbra som sitter som en smäck! 
    Den går ner lite på ryggen så att man kan ha en klänning med snörning om man så önskar.

    Den går att köpa på många ställen men jag beställde min på Nelly.se
    Den heter Wonderbra, Ultimare Strapless Lace B. Normal i storleken skulle jag säga.

    Lycka till!! 

  • Elila
    Äldre 23 Mar 07:49
    #6

    Alla skriver om wonderbra hela tiden, finns den att prova i ngn butik, ngn som vet? Jag vill inte gärna beställa på nätet då jag är osäker på strl...

  • sabz
    Äldre 23 Mar 09:24
    #7

    Utvalda Lindex-butiker har wonderbra. Man får helt enkelt ringa och fråga. I stockholm så har Lindex i Kista, och Lindex i Gallerian, jag tror att Lindex runt Drottninggatan också har. Ut i god tid nu bara innan studenten. Förra året så tog alla "normala" storlekar slut fort.

  • helsin­gebrud
    Äldre 23 Mar 09:53
    #8

    jag köpte en på uppercut.se
    de hade rabatter nu på wonderbra
    helt normala i storlekarna

    jag köpte multifunktion så att man kan ha den lågt ner på ryggen också

  • MizzDo­lcevit­a
    Äldre 23 Mar 10:48
    #9

    okej, verkar vara lite delade meningar ang freebra osv... Har kikat på wonderbra nu, men på min klänning kommer man att se banden bak på ryggen med en sån, intte så snyggt :( a till det
    Detta är den klänningen jag ska ha, och som ni ser så ser man ryggen bak mellan snörningarna.. Hur sjutton ska man hitta nåt bra till det? :/  suck...


  • Jane
    Äldre 23 Mar 10:58
    #10

    Jag tror det finns BH:ar som är "normala" fast i genomskinligt plast/silikon där bak och axelband....kan det kanske funka?


Svar på tråden Freebra??