• Memmsa­n
    Äldre 2 Apr 09:29
    144247 visningar
    1134 svar
    1134
    144247

    28:e Juli, nån mer?

    Vi gifter oss också denna dag, på vår 6:e årsdag!

    Vi har gjort mycket men har en del kvar.
    Inbjudningskort klara och utskickade. Har inhandlat material till vigsel- och festprogram samt placeringskort.
    Vi har köpt min klänning, skor, underkläder och flor. Lite smycken kvar att inhandla eller låna.
    Vi kommer att hyra min m2b kläder på samma ställe som jag köpt min klänning och vi har bokat in en tid om två veckor där det skall provas in. Han får lhyra allt, skor, skjorta, väst, manchettknappar, allt, för ett förmånligt pris, så det är ju snart klart =)
    Bröllopsresan är bokad och betald.
    Kyrka och festlokal bokade och klara.
    Vår vigselförättare, kantor, solister m.m. är klart.
    Våra värdpar fixar och donar med festen, så den vet jag ingenting om men litar på att alt är så perfekt  det kan bli den dagen =)
    Har bokat frisör och sminkkurs på Makeup store, kommer att sminka mig själv.
    Vi har skrivit ut och på hindersprövningen, den skall vi skicka här i dagarna.
    Håller på att bestämma oss kring vem som ska göra tårtan, inte bokat.
    Vi har bestämt oss för ringar men inväntar pris, sen skall det beställas.
    Mina tärnors kläningar är klara och bestmannens klädsel blir klar samma dag som min m2b.
    Har i princip betämt mig för vilken florist vi ska ha men inte bokat, skall göra det i veckan.
    Fotograf är vi nästan klara med.
    Färdmedel är snart klart men inte bokat.
    Serveringspersonal är klar och folk som skall hjälpa till med annat kring festen.
    Maten är bokad och klar.
    Drycken bestämd men väntas på att inhandlas från tyskland.
    Vi behöver någon som spelar på festen men har inte hittat något bra, behöver tas tag i.
    Vi behöver boka boende...vi vet var vi ska bo men inte exakt vilket rum vi vill ha.

    Det är mycket som är klart men en del kvar att ta tag i men det skall nog ordna sig =)
    De viktigaste delarna som att vara någonstans att bli vigda, någon som viger oss och ringar är i princip klara..då löser sig säkert allt annat till det bästa =)

    Kul med så många som har samma dag som oss =)

  • Memmsa­n
    Äldre 2 Apr 21:30
    #59
    paet skrev 2012-04-02 11:55:22 följande:
    Jag sitter och funderar på vad som är fint att ha som inmarshmusik och ut. Är helt lost där.. ska ni ha det klasiska eller något eget?
    Ingångsmarch klassiskt med  Felix Mendelssohn. Du kan lyssna på denna sida på några andra marcher också http://www.brollopsguiden.se/vigsel/brollopsmarscher/235.
    Men vi "poppar" upp det till utgångsmusiken och kör Underbart med Kalle Moreus. 
    Jag tycker dock att det är så mäktigt med den där spänningen som uppstår när orgeln börjar och alla ställer sig upp och dörrarna öppnas, "duttu-du-duttu-duu..." typFlört 
    Men om ni vill ha något personligt tycker jag ni ska köra på det.  
  • Memmsa­n
    Äldre 10 Apr 16:45
    #99

    Min pastor som viger oss kommer även vara med på festen. Men vi umgås ju även annars.
    Det är en gammal tradition att man bjuder prästen till festen men jag har varit på en del bröllop där de inte varit med. Jag tror att man bara gör det idag om man har en relation till prästen på något sätt. Kanske det är samma präst som döpt, konfimerat m.m.
    Jag skulle säga att man gör som man vill... och det som känns naturligt. En del präster har ju flera vigslar samma dag och då kommer han/hon inte kunna vara med på någon fest kanske.

  • Memmsa­n
    Äldre 10 Apr 16:56
    LillaAnna skrev 2012-04-08 16:37:13 följande:
    Jag ska inte ha någon slöja tänkte jag... Men jag har heller inte provat någon så man vet ju inte om tycker det passar :) Tar ni hjälp av någon till bröllopet? Typ med dekorationer och diverse saker eller gör ni allt själva? Jag är sån som vill göra saker själv.. Men vi har lånat lite grejer av olika personer som ska va till dukningen.. Sen har folk erbjudit sig att hjälpa till, men jag tycker inte om att "stå i skuld" till dom sen.. Kanske bara är jag sm känner så :)
    Vi har flera personer som erbjudit sin hjälp med dukning, servering, snittar m.m. Jag upplever att ingen av dem anser sig att vi står i skuld till dem. Vi kommer ge dem en blomma och ett litet tal på festen, samt en stor applåd från alla gästerna som tack, vilket jag skulle bli väldigt glad över om jag hjälpt någon. 
    Jag sticker ut hakan lite med viss risk =), inget illa ment mot någon utan med omtanke om alla brudpar här inne som stressar upp sig för alla "kraven" kring bröllopet. Jag tror att vi här på brollopstorget har en tendens att tror att vissa saker måste göras och de brottom som bara den, så som dyra gåvor till gäster, medhjälpare m.m. Det kanske är så i vissa kretsar men jag tror att de allra flesta vill hjälpa till på ett bröllop gratis, för att man bryr sig om paret, eller bara gillar bröllop. Jag ser nu bara till mig själv som skulle kunna tänka mig att hjälpa vem som helst med deras bröllop typ. I slutändan får man alltid tillbaka av det goda man bjuder på.
    Samtidigt skulle jag ställa upp på alla mina medjälpare när de behöver liknande hjälp på deras bröllop, dop, fördelsedagsfest eller vad som helst..
    Jag upplever att nästan allt börjat kosta i vårt samhälle men jag tror inte att folk egentligen tycker att det skall vara så. Jag vill hjälpa till för att jag vill det och det vill nog de flesta, liksom =)
  • Memmsa­n
    Äldre 15 Apr 17:39
    EmelieKarlsson skrev 2012-04-15 14:54:41 följande:
    Vi fick hem vår hindersprövning och namnbyte i fredags, var nog egentligen först då jag insåg vad som verkligen händer den 28 juli *fjärilar i magen*
    Härligt =) Vi tänkte skicka in vår i veckan. I morgon ska vi beställa ringarna och kolla in m2bs kläder, så nu är det pirrigt och kul =)
  • Memmsa­n
    Äldre 23 Apr 11:40
    Charlie13 skrev 2012-04-22 17:49:02 följande:

    Ååh, jag måste få gnälla av mig lite..


    Vi har skickat ut inbjudningarna i mitten/slutet av mars då i princip alla vi känner planerar semester jättetidigt. Men nu är det slutet av april och det är typ 6 personer förutom min familj (mamma pappa och syster) och hans ena syster som har OSA:t och det är bara de som har kommenterat eller ens reagerat på våra inbjudnignskort! Ingen annan (av 90 inbjudna!!) har hört av sig..


    Lite besviken känner man sig faktiskt, så vanligt är det väl inte att ens kompisar gifter sig?!


    Och sen har vi då min farmor och mormor och diverse andra jag har träffat (som inte är bjudna) men som konstant känner för att påpeka hur mycket tid jag lägger ner Bröllopet. "det är ju bara en kväll" "har du inget bättre för dig" " vad onödigt" osvosvosv.. m2bs familj har inte ens sagt något om inbjudnignskortet, varken hans mor eller farföräldrar eller syskon.


    Sorry för ett gnällinlägg men jag är sååå leds just nu!!!


    Jag kan också känna så ibland när det gäller mina sida, framför allt  min egen far som är lite..jaa..speciell =) Han vill inte planera något ifall något händer så han inte kan vara med.. Sådan "optimist" är han..
    Så jag förstår ditt gnäll och tycker det är ok att du känner så ibland, bara det inte tar över hela känslan för bröllopet =)

    Men sen tror jag det är så här.. De flesta tycker det är JÄTTEKUL att få komma på bröllop och de tycker det är så självklart att vi som bjuder till bröllop borde förstå det, så det behöver inte sägas högt... har hört det av några...
    Sen är vi så uppslukade av planering och tycker att bröllopet är nära, tyckte vi nog även för ett halvår sedan =) Men i den "vanliga" världen rullar livet på vecka för vecka. Därför planerar de inte mycket längre heller, så den veckan sista OSA är kommer det nog de flesta anmälningarna och reaktionerna dimpa in, som jag tror kommer vara positiva =)
    Men jag skulle också vilja ha lite beröm och smicker för den tid och engagemang jag lagt ner i alla inbjudningar men men =)
    De flesta vill oss nog väl men glömmer att puscha oss och tror att det int ekräver så mycket tid som det gör med att planera ett bröllop, stort som smått =)

    *Uppmuntrande och stöttande kram*

    By the way, endast 97 dagar kvar =)
  • Memmsa­n
    Äldre 23 Apr 11:55

    Vi har nu även ordnat kläder och alla sådan detaljer till brudgum och bestman.
    Beställt ringarna, väntar på dem med stor spänning =)
    Vi har bokat en tid med florist, efter ett mässerbjudande om 15 % rabatt! =)
    Har hittat en fotograf och väntar på svar från honom.
    Nu känns det som att mycket praktiskt börjar bli klart. Förutom tårtbakare, musik till festen, dekoration och vigsel- och festprogram men de är på g =)
    Känns gött när de bitar som är lite bokningsberoende är nästan klara. Smådetaljer och dekorationer har man ju tid på sig att fixa.
    De viktigaste sakerna är ju klara, kläder, ringar, präst, kyrka och datum ;) Har man dessa blir man ju i alla fall gift, sen löser sig nog allt annat =)

    I helgen kommer även min bror och hans fru som ska vara värdpar tillsammans med min m2bs bror och hans sambo och de ska planera vidare på festprogrammet, som vi helt har släppt till dem, litar fullständigt på dem och behöver ingen kontroll, känns så skönt =)

    Kör hårt nu sista rycket, så kommer vår stora dag mycket snart =)

    Kram

  • Memmsa­n
    Äldre 26 Apr 13:15

    De ringde från guldsmeden precis och våra ringar har kommit, måste åka dit inom kort och kolla, wee  =)

    Vi ska ha Mendelssohns weddingmarch som ingångsmusik, två psalmer, Jag vill göra mitt liv till en lovsång 336 och En vänlig grönska 201. Min bästa vännina och en annan vän ska sjunga tre låtar, Av längtan till dig, I folkviseton och Visst finns det mirakel. Sen går vi ut till Underbart med Kalle Moreus, för det är ju underbart när man är älskad och älskar =)

    Prästerna brukar inte ha problem med många psalmer... men man vet ju aldrig.

  • Memmsa­n
    Äldre 1 May 20:36

    Min m2b ska ha en ring till också, en slät i rött guld med svart diamant, lite tunnare än den vi redan har. Jag beställde en med 12 diamanter, som kom i veckan men vi har inte kollat på dem än, då vi inte haft tid men får väl ta en tur i veckan, spännande värre =)
     

  • Memmsa­n
    Äldre 24 May 09:16
    EmelieKarlsson skrev 2012-05-22 18:09:44 följande:
    Man tackar :).

    Hur gör man med en ointresserad tärna? Hon var helt på ifrån början men börjat tappa "lust" nu på senaste...idag berätta hon även att hon inte har någon "lust" att komma på genrepet i kyrkan då hon inte kände för att lägga utt 200..
    Ja hur gör man med en ointresserad tärna... bra fråga, det undrar jag också...
    Förvisso har jag tre stycken, så de andra styr väl upp det hela men det är inte så kul. Min tärna hör inte av sig, svarar inte på sms, mail eller när man ringer, detta gäller även när de andra tärnorna försöker nå henne... Jag har sagt till dem att de bara ska köra på utan henne om hon inte svarar, oavsett om det handlar om att sammåka, möhippa eller annat..
    Jag känner att man inte orkar stressa upp sig över det hela allt för mycket. Men du kanske bara har en? Då kan jag förstå att du är både stressad, irriterad och besviken.
    Låt någon annan förklara vad hon ska göra om hon inte kommer på genrepet, så inte ni blir ihjälstressade...

    Jag tror tyvärr att det finn allt för mycket människor som visar upp en helt ny sida av sig själva i dessa sammanhang, då de är avundsjuka på att man ska gifta sig, att man är lycklig eller vad det nu är..
    Jag hoppas din tärna skärper till sig och inte gör dig mer besviken.
    Kram
  • Memmsa­n
    Äldre 24 May 09:20

    Nu har vi i princip bara några få stora saker kvar att fixa, musik till festen, boka fotograf och betala smekmånadsresan =)
    Sen är det massa smått och gott kvar men mest roliga saker =)

    Känns ju vansinnigt roligt att det bara är 66 dagar kvar =)

    Igår hade jag min första möhippa, lugn och utan utklädnad och grejer men en middag med goa vänner som också är vår serveringpersonal. Så man kan väl kalla det en "lighthippa".
    Iof kanske det inte blir fler hippor det kan man ju inte ta för givet men det hoppas jag väl att de närmsta vännerna ordnar ;)

    Hoppas det flyter på bra för er andra också i planeringen!

    Kram

  • Memmsa­n
    Äldre 25 May 12:03

    Vi kommer att ha följande

    Ingångsmusik
    Bröllopsmarch av F Mendelssohn

     2 Psalmer
    En vänlig grönskas rika dräkt
    Jag vill ge Dig o Herre min lovsång

    Tre solosånger som våra kompisar kommer att sjunga.
    I Folkviseton
    Av längtan till dig- Kajsa-Stina Åkeström
    Visst finns mirakel- Suzzie Taper

    Utgångsmusik
    Underbart- Kalle Moreus

    Fint kommer det att bli enligt vittnen som hört mina solister öva..jag fick inte vara med =)

  • Memmsa­n
    Äldre 30 May 11:06

    ett vitt eller beiget tunt tyg över underkjolen... kanske..

  • Memmsa­n
    Äldre 28 Jun 15:36

    Ja det börjar kännas riktigt skoj nu med bara fyra veckor kvar till bröllop och semester för min del =)

    Vi kommer att ha vår vigsel kl 15, som så många andra här.

    Jag ser att ni diskuterat en del nervös-symptom. Jag är inte nervös, är jättetrygg med vigseln litar helt på min pastor, kantor och solister. Även festen känns rätt så lugn, har en del styr kvar men jag har en själv-tänkande och underbar kökschef som fixar och donar och kalla rtill möten m.m. Men det börjar bli pirrigt nu, på ett positivt sätt =) Dock leder det till en viss sömnproblematik för min del, ligger och är speedad på natten och tänker på bordsplaceringar och grejer, som jag nu har fått till =) Det som kan oro mig lite är sådana saker som sjukdomar m.m. Sånt man inte kan trolla bort en sådan dag, alla andra slags materiella eller värdermässiga "katastrofer" reder sig nog men en matförgiftning eller liknande skulle ju inte vara så skoj...

    Lycka till nu brudar och brudgummar, försök att njuta av sista tiden innan den stora dagen. Ta en massage om det blir för stressigt och jobbigt.

  • Memmsa­n
    Äldre 9 Jul 09:20
    Juli skrev 2012-07-09 05:27:40 följande:
    Råkade posta inlägget..Jag har sedan ca en veckas tid vaknat vid 05:00 VARJE morgon. Men jag längtar till den fina dagen, längtar tills jag får fixa håret och sminket, och ta på mig klänningen <3<3<3

    Jag tycker vi alla ska hålla tummar och tår så vi får sol :)

    kramar
    www.elliwoww.blogg.se
    Samma här, hjärnan är sjukt överaktiv vid den tiden på dygnet... Hoppas man fåt några nätter med full sömn bara, inte så kul att känna sig ehelt utpumpad på den stora dagen...
  • Memmsa­n
    Äldre 12 Jul 10:57

    Igår hämtade vi ringarna, gjorde sista provningen av klänningen och det känns sååå fantastiskt. Jag vill gifta mig NU, för jag är så stressad över skitsaker som jag egentligen vet kommer att ordna sig och bli färdiga innan bröllopet. Har ont i magen varje dag, går igenom mina listor i huvudet på natten..varför..då ska man ju sova!! Sen längtar jag efter semester men den får vänta till den 24... Men sen blir det två veckor på Sardinein..
    Är orolig att magen ska paja fullständigt till bröllopet...något bra tips där? =)

    Det känns annars som vi alla har rätt bra koll på läget här på tråden eller vad säger ni brudar?

    Det här med underkläder på bröllopsdagen har jag valt att ha bekväma och funktionella. Sen byts det om till något sexigare på kvällen och sen blir det lite roligare grejer till bröllopsresan =)

    Lycka till nu!

    *pirrigt*

  • Memmsa­n
    Äldre 13 Jul 09:28

    Jag ska också fixa naglarna, en dag innan, så att de håller =) Det blir en fransk manikyr med lite bling-bling på. Vill ha det klassiskt och stilrent men med en kul detalj =)

    Jag fick också presentkort på ansiktsbehandlign och min frisör av älskligen i födelsedagspresent, väldigt bra grej när man planerat in en del "snyggbehandlingar" =)

Svar på tråden 28:e Juli, nån mer?