• annamo­pp
    Äldre 15 Feb 09:33
    3748 visningar
    15 svar
    15
    3748

    22/6-2012 Någon mer där ute som gifter så Midsommar?

    Nästan i alla fall... blir den 23 juni (midsommardagen) för vår del Flört

  • annamo­pp
    Äldre 15 Feb 10:17
    #4
    lillzan skrev 2012-02-15 09:56:28 följande:

    Vi kommer gifta oss på midsommarafton, väntat på det här sen senaste gången midsommarafton var den 22/6 alltså 2007 då vi förlovade oss. (blev även tillsammans på midsommarafton den 22/6 2001)


    Hur långt har ni kommit?
    Här har jag nästan allt klart, eller iaf översiktligt klart.


    Är inte ens i närheten av klar. Men har bara varit förlovad sen i september (2011) så har ju inte alls haft lika länge på mig att planera som du haft Flört

    Vi var upp till norrland (bor i Stockholm, ska gifta mig drygt 100mil norrut) nu i helgen och kollade på middagslokal och kyrka så nu börjar jag i alla fall känna mig lugnare. Klänningen är köpt, inbjudningskorten är på väg ut och de flesta av mina tankar kretsar just nu kring frisyr, blommor och menyn.
  • annamo­pp
    Äldre 15 Feb 11:46
    #7
    lillzan skrev 2012-02-15 11:30:08 följande:

    Vi hade en budget från början på 60.000 och fast jag tycker att jag väljer många billiga alternativ så har vi ändå enligt mina beräkningar gått över det.. men har nu på senare tid fått höra att budget brukar öka med typ 10%. Inte direkt nått jag hoppar högt för. Vi har bjudit 42 gäster.


    Kom på att vi bokat in DJ också. tänkte först ha spotify, men på flertalet fester så går alltid folk och ändrar i spellistan. Himla jobbigt. Hoppas att Dj:en ska kunna känna av stämmning och spela det folk vill ha och så.

    Vad har ni för budget?


    Kul att det satt igång iaf.. men måste vara svårt att planera ett bröllop i en annan stad en den man bor i. En vän som gifte sig fr några somrar sen planerade ett bröllop här i sverige medans hon på USA. Hon rekommenderade inte det. hehe
    Vi hade en budget på 50 000 exkl bröllopsresan men sedan berättade mina föräldrar att de tänkte stå för hela middagen så i och med det tror jag inte att vi alls kommer komma upp i 50 000, vilket såklart känns helt fantastiskt bra!

    Finns både fördelar och nackdelar. Såklart är det svårt att planera på avstånd men jag tycker ändå att det fungerar helt ok. Min fästman kommer därifrån där vi ska ha bröllopet så vi får en hel del hjälp av hans far som hjälper oss att kolla upp saker och så. En annan nackdel är ju att byn är så liten att det tex varken finns blomaffär eller frisör...

    Men gillar verkligen både lokalen och kyrkan där uppe och vi får ha lokalen helt fantastiskt länge (och billigt!). Hon som driver Värdshuset sa "ja, det är ju sällan det händer något här så ni får lokalen på fredagen så ni hinner förbereda och sen på söndagen tycker jag att ni sover ut ordentligt innan ni städar". Så 3 dagar för det sammanlagda priset 1500kr.

    Ska spana in din blogg! Skrattande här är min om du vill läsa http://annamopp.spotlife.se
  • annamo­pp
    Äldre 15 Feb 13:23
    #9
    MiaBella skrev 2012-02-15 13:07:34 följande:
    Vad kul att läsa att din fäst man kommer norråt...min gör också det...130 mil härifrån...Halmstad:) Han är från en by utanför Skellefteå:) Vars är din från?
    Vilken by (om man får fråga)? Jag och min fästman träffades i Skellefteå då vi båda pluggade där.
    Min kommer från Korpilombolo.
  • annamo­pp
    Äldre 15 Feb 18:02
    #12
    MiaBella skrev 2012-02-15 13:32:14 följande:
    ha ha snygg särskrivning på fästman jag hade ;)

    Va oj ha ha min fästman har bott i skellefteå och spelade hockey där...han är från Byske:)
    Haha ok, vet nog ingenting om Byske mer än att det är en stor fisk (lax?) där vid bron över älven =P
  • annamo­pp
    Äldre 23 Feb 08:30
    #13

    Idag är det fyra månader kvar (ok igår för er andra) Skrattande (så nu kan man skicka in hindersprövningen)!

Svar på tråden 22/6-2012 Någon mer där ute som gifter så Midsommar?