• 101112
    Äldre 2 Feb 21:44
    10454 visningar
    60 svar
    60
    10454

    Fler som gifter sig 10/11 2012?

    Vi ska också gifta oss 101112 men just nu velar vi om vi ska ha bröllopet hemma eller åka iväg så planeringen hänger i luften kan man väl sägaSkrattande

    Om det blir här hemma så kommer vi antagligen ha en borgerlig vigsel på ett vackert pensionat vid en sjö, inomhus hela tiden för att inte frysa ihjälGlad 

    om vi åker iväg kommer det troligen bli till Thailand

    Ring har jag köpt än så länge budade hem den på Kaplans auktioner och jag blev helt förälskad i nu har jag lämnat in den för att förminskas till min storlek.

    klänning har jag hittat en jag fastnat för ska snart gå och prova om den passar mig eller inte.

    Ring till m2b ska vi titta på och helst en till till migTyst

    Allt annat löser sig när vi äntligen bestämt oss

  • 101112
    Äldre 3 Feb 17:27
    #7

    Jag har nog hela scenariot klart i mitt huvud vare sig det blir i sverige eller utomlands det är bara det att mannen också ska komma fram till samma resultat som jag utan att han känner att det är jag som styrt upp det helt och hållet. Så bara han kan bestämma sig sig och tror att det är han som valt så är det bara att köraFlört

    Om det blir här hemma så vill jag ha lila och silver som tema klänningen jag hittat och inte kan släppa i huvudet är två färgad, om du el nån annan varit inne och tittat på bröllopsguiden och deras förslag på färgteman så finns "min" klänning på det lilatemat. Om det sedan blir den kommer jag nog beställa från Kina måste ju vara lite våghalsig också.

    Ringen har jag ingen bild på eftersom jag lämnt den till guldsmed för förminskning och jag har inte lyckats lägga in den bild som finns på ringen på Kaplans men om du orkar och vill så finns den på kaplan.se klassiska 28/1 nr 34 

    Sansim:
    en undran bara du säger att ni har bestämt att gifta er men att du ska fria på skottdagen med en ring det har jag sett att flera andra också ska göra men det jag undrar över är har ni först bestämt er för att gifta er och sedan kommer frieriet?? känner mig lite förvirrad med det där??
    låter iofs mer romantiskt än när vi bestämde oss för att det var dags jag hade fått det här datumet i huvudet för flera månader sedan men inte sagt något eftersom vi inte kunnat bestämma oss för hur vi velat ha det men på nyårsafton vilket förövrigt är min m2bs födelsedag så frågade jag om datumet och han sa ja. 

  • 101112
    Äldre 3 Feb 22:48
    #13

    Sinsam  aha då förstår jag Skrattandegulligt med frieriet
    det skulle aldrig gå hem här att jag skulle köpa en ring till honom som han inte varit med och valt, lite för mycket av kan själv mentalitet över honom Flört

    OM vi gifter oss här hemma skulle jag tvärt om vilja ha det tidgt på dagen fast inte allt för tidigt så det fortfarande är ljust ute under själva vigselakten även om det är inomhus.

    kläder har jag inte funderat på alls egentligen men som sagt först måste vi bestämma klart var det blir någonstans.

  • 101112
    Äldre 3 Feb 23:06
    #16
    Sansim skrev 2012-02-03 22:53:35 följande:

    Jag hoppas han blir glad och överraskad!!! Skrattande

    Eftersom vi redan har köpt min ring, så har vi redan pratat om att han ska ha en likadan, fast utan diamant då. Så både han och jag kommer att ha två ringar var när vi blir man och hustru.

    På söndag ska vi gå ut och äta middag med min mamma och pappa på en restaurang som ev. blir vår festlokal. Vi vill kolla hur maten är och känslan på stället.


    Hoppas det är ett bra ställe med god mat och fin stämning så det känns bra för er att vara där när du nu inte blev nåt av det andra stället ni hade tänkt er.

    Jag vill nog ha en ring till jag med för jag har ingen förlovningsring och har inte haft en på flera år då den blev stulen på en semester. Men jag får nog lugna mig lite med att ta upp det eftersom den ring jag köpte på Kaplans inte var så billig precisDrömmer 
    M2b har inte heller bestämt sig för om han ska behålla sin ring och skaffa en till eller om han köper en ny ring av den gamla och annat gammalt guld.
  • 101112
    Äldre 3 Feb 23:10
    #17
    Sansim skrev 2012-02-03 22:55:16 följande:
    Hur ska ni göra med efternamn förresten?
    Jag tror att jag helst vill ha hans efternamn som mellannamn då vi har vanliga son namn båda två så känns mitt lite roligare än hans Karlsson men ev ska vi forska lite vad som finns i släkten om vi hittar nåt som är intressant, samtidigt är det svårt att börjar fråga när vi inte berättat för någon ännu kan tänka mig att det blir frågor om varför vi vill veta vad gamla släktingar hetat
  • 101112
    Äldre 3 Feb 23:30
    #20
    Sansim skrev 2012-02-03 23:14:22 följande:
    Jag var inne och kikade på din ring Glad

    Ser superfin ut!

    Antar att det är äkta diamanter på den.... Tänkte bara på att min guldsmed sa att det kunde bli så att diamanten sprack om man förminskade den... Så jag vet inte om jag vågar mig på det? Dock sa hon att det var ytterst ovanligt, men att jag isåfall får ta den risken själv...
    Skulle egntligen behöva förminska den ytterst lite, men det fungerar som det är nu om den sitter längst in på fingret.
    Ja det är äkta diamanter och det var så att jag frågade runt innan jag budade på den och då sa de att det var ok men jag behöver minska den ganska mycket och då fick jag veta att det kan bli problem och då hade jag redan lagt det högsta budet så sen dess har jag gått runt med ont i magen och fullständig panik i kroppen, var inne på den guldsmed jag kände störst förtroende för och han var så gullig och talade om att han ska ringa och tala om vad smeden säger om att ta in den och hur det går under tiden så jag hoppas och tror eller vet att det kommer gå bra varför skulle jag annars hitta den och sedan lyckas köpa den om det inte är så att det är MIN ring. Och den är ju så himla vacker.
  • 101112
    Äldre 7 Feb 21:26
    #22

    Vad kul visa gärna bild på ringen när den kommit så vi andra får se den också Skrattande 
    har varit lugnt här inne många dagar nu så det var kul du dök upp.

    Om det var våra planer du menade så har vi inte kommit längre i våra diskussioner ännu för jag väntar på att han ska ta upp det men då får jag nog vänta ett tag till Flört om det var en allmän fråga så är jag också nyfiken hur det går för de andra tjejerna om ni är kvar på tråden.

    Kan du inte hitta samma klänning i en annan butik tror du??

    själv har jag kommit på att jag drar mig in i det längsta för att prova klänning vet inte varför men känns skitjobbigt att ta första steget till att prova, framförallt när jag nåste boka  tid för det jag har ett jobb som innebär att jag knappt vet hur min dag kommer se ut i morgon än mindre en vecka fram i tiden visserligen är det ju bara att säga nej den tiden som jag ev bokat för att prova klänningar men ändå. Samtidigt kan jag ju inte beställa en klänning på ren vinst eller förlust suck vilka bekymmer va??Obestämd

  • 101112
    Äldre 9 Feb 21:20
    #28

    Välkommer saandraa fiiiiiiiiiiina bilder du visar vill också ha lila och silver om vi gifter oss här hemma

  • 101112
    Äldre 10 Feb 13:33
    #29

    Här är min ring som jag budade hem på Kaplans auktionerTungan ute

    Sinsam: vet inte om det är rätt sätt men ett sätt att lägga upp bild på som jag lyckades med nu var att kopiera bilden och lägga den direkt på skrivbordet


     

  • 101112
    Äldre 10 Feb 14:36
    #31

    Tack det tycker jag med att den är ska bara hitta en till ring som matchar den fast eg vet jag redan att det ska vara en alliansring till. Har ingen förlovningsring och då är det ju lättare att välja ringar jag vill ha nu.
    Förlovningsringen blev stulen tilsammans med halsband och armband på en semester.

  • 101112
    Äldre 10 Feb 16:05
    #33

    Har kommit över att den är stulen men det var hårt i början att se den på m2bs finger men nu får jag ju två ist Skrattande 

    Om du skulle vilja ha nya ringar kan du kanske göra om förlovningsringen till ett halssmycke tex.
    fast ska du behålla den tror jag säkert du kommer hitta en som passar ihop med den.

  • 101112
    Äldre 11 Feb 11:57
    #35
    FruNovember skrev 2012-02-11 11:27:18 följande:
    101112, vilken otroligt fin ring!!
    Själv har jag två alternativ, beror på hur vår ekonomi blir till sommaren..
    jag jobbar heltid, sambon pluggar, så beror helt på hans inkomster juni-augusti..
    Budgetalternativet kostar 5000, annars blir det 15000..
    Fast just nu lutar det åt den billigare, tror att den är mer "jag" :)

    Välkommen Saandraa också, väldigt härliga bilder, tror det kommer bli superfint! :)

    Hur länge har ni andra varit tillsammans när ni gifter er förresten?
    Tack jag älskar den Skrattande
    Vilken ring du väljer i slutändan kommer helt säkert bli den rätta men vänta tills de har rea igen i affärerna så får du mer ring för pengarnaGuld i mun

    Oj vi har varit ihop i 18 år nu i maj så jag blir en "gammal" förstagångs brud
  • 101112
    Äldre 11 Feb 12:13
    #37

    Japp helt rätt det ÄR på tiden Glad

    Helt klart en fördel men också besvärligare på ett sätt mer att tänka på fast ett kärt besvär.

    Hur länge har ni varit tillsammans??

  • 101112
    Äldre 11 Feb 14:15
    #39

    För vår del så har jag inte funerat riktigt på det ännu eftersom vi inte bestämt var det ska bli av, och nu börjar han fråga om datumet är så viktigt eller om vi kanske ska passa på och gifta oss under semestern ist. Ahg jag blir så frustrerad vi kommer inte framåt alls känns det som. För mig var är datumet viktigt för att det var det vi bestämde men för honom spelar det ingen roll utan det ska vara så smidigt som möjligt.Suck

    Jag vet iofs att det i slutändan blir som vi bestämde från början men han behöver tydligen konstra en del innan han kommer till ro med vårt beslut. Kan själv syndrometFlört det var jag och inte han som föreslog vilket datum och då måste det protesteras lite. Det enda det gör är ju att tiden rullar på utan att det går att planera åt något håll.

    Tid för att skicka iväg inbjudan har jag inte så bra koll på men tror att flera andra skickat ut dem ca 3 mån innan men många har skickat save the date kort upp till ett år innan dess. Men som du sa själv är det inte semestertider och höstlovet har redan hunnit vara så de flesta bör ju vara hemma den tiden.

  • 101112
    Äldre 11 Jul 11:37
    #43
    FruNovember skrev 2012-07-10 20:37:14 följande:
    Gör ett återupplivningsförsök här hur går det för er flickor? Bara jag som är klänningslös? :-P
    Ja det kanske det är jag har hittat och fått hem min klänning från Litb för över 1 mån sedan men nu ångrar jag mig nästan att jag var så "snabb" med att beställa för den var för stor i ryggen när jag fick den och så har jag gått ner i vikt så nu är den stor runt om men har en kompis som ska hjälpa mig att sy in den när det närmar sig i tidTungan ute
    I övrigt kan jag ju tala om att det inte kommer bli bröllop 10 nov längre för barnen skulle varit borta för länge från skolan då så is kommer vi gifta oss 3 nov och ett datum till efs vi även ska gifta oss borgeligt här hemma innan vi gör det i ThailandCool

    Men såg jag inte dig i en annan tråd med klänning på ?? någon du funderade på eller hur?? 
  • 101112
    Äldre 11 Jul 13:37
    #45

    Jo då det är inga problem att sy in klänningen sa min kompis ev kommer vi (läs hon) ta bort alla eller några av alla dessa paljetter som Kineserna är så vansinigt förtjusta att sätta på klänningarna och sätta dit lite pärlor ist tror det kan bli lite snyggare.
    Ja du vikten det rör sig bara om ca 5 kg men det verkar innebära en storlekpå klänningen känns det som.

    Känns helt ok med 3 nov också måste jag säga fast än så länge är det inte färdigbokat, jag trodde att om jag valde en weddingplanner på hotellet vi ska till så fixar de med det mesta men så är det inte alls utan jag måste iaf ta allla beslut och få de förankrade hos m2b det är inte det lättaste kan jag tala omGlad Skickade en fråga till dem i början av maj och ännu är pappret inte ifyllt de vet vilket datum vi är intresserade av men hon kan inte boka definitivt före vi skickat in uppgifterna till henne.

    Det är under barnens höstlov bla. vi är borta ja min styvson på 26 är medbjuden och mina föräldrar har bokat resa samma tid och plats för att de inte vill åka så långt själva när de är så dåliga på engelska. hahha vi ska bo på ett Vinghotell så engelska är väl det minsta de kommer prata kan jag tro jaja iaf så är det så att varken mina föräldrr eller något av barnen vet någonting om våra bröllopsplaner ännu vet inte om vi kommer säga något
    innan vi åker eller om det får bli en stor överraskning när vi kommer ner till ThailandDrömmer 

    Lycka till med klänningsletandet i helgen själv var jag bara inne i 2 st affärer en som sålde beg brudklänningar och en vanlig brudklännings affär trodde jag skulle springa ihäl mig i dessa affärer men drog mig in i det längsta för att slippa vet inte varför men på något sätt kändes det pinsamt eftersom jag innan nästan hade bestämt mig för att köpa en från Kina så det kändes som jag lurade dem i affären eller som att jag inte kunde visa glädje över en klänning eftersom jag ändå inte skulle köpa den. OCh den jag har är från KIna ju så det blev som jag tänkte från början fast inte alls dern klänning jag föll för alra först utan något helt annat som jag tror passar bättre på stranden i värmen

    Ojoj vad det här blev långt hoppas iaf du hittar din drömklänning och att vi får se den upplagd här i någon av alla de trådar som visar klänningarna.

  • 101112
    Äldre 16 Jul 00:44
    #47

    Inga inbjudningskort här efts vi inte berättar för någon om bröllopet :o))


    håller med om att det börjar närma sig har ju varit sååååååååååå gott om tid innan men nu snart är det dags att skaffa hindersprövning och annat.


    Jag är också väldigt nöjd med min klänning från KIna och min kompis som ska hjälpa mig att sy in den säger att den är riktigt välsydd.


    Ingen lokal att boka eller fixa och dona med behöver vi heller än så länge då vi inte planerat någon fest i efterhand heller.

  • 101112
    Äldre 21 Jul 20:49
    #49

    Sansim


    Våra 3 barn min vuxna styvson och mina föräldrar kommer vara med på bröllopet och ingen av dem vet någonting hihihi.


    Jag beställde från light in the box


    Och fotograf ingår i paketet vi bokat genom hotellet


     

  • 101112
    Äldre 21 Jul 20:51
    #50

    Den här klänningen är det jag beställt fast i ivory färg


  • 101112
    Äldre 21 Jul 22:49
    #52

    jo det kommer säkert bli mysigt :o)) och jag har inte haft så svårt att hålla tyst när jag har kunnat vara här på bT och pratat med några vänner om det för bubblat i mig det har det ju gjort :o))


     


    Kul korten har kommit i väg för er då kommer folk snart höra av sig ang om de kommer el inte spännande.


    vi valde det här alternativet då vi inte kunde komma överens om vilka vi skulle bjuda el inte samtidigt som det kändes lite krystat när vi ju varit tillsammans i 18 år. Vi gör det för vår skull inte för festen liksom.


    Men hade vi gift oss tidigare hade jag också velat ha ett stort bröllop :o)


    Jag skrev ut hindersprövningslapparna i dag så snart ska vi skicka in dem trodde de var giltiga i 3 månader bara men läste på dem att det gäller i 4 mån så nu så är snart stenen i rullning :o))


    mina smileygubbar funkar inte, det händer ingenting när jag trycker på dem liiite irriterande faktiskt :o)

Svar på tråden Fler som gifter sig 10/11 2012?