• masz
    Äldre 29 Jan 14:42
    2313 visningar
    3 svar
    3
    2313

    22/08-12 , Mer?

    Bröllop den 22 augusti 2012. Finns det mer?


    Efter många om och med med detta bröllop så är vi nu på farten. Vi , snarare Jag lyckades enas med datumet. Det var inte det lättaste att hitta ett passande datum, så varför inte köra på en onsdag?:)
    Datumet när vi blev tillsammans passade inte för vi ville båda gifta oss på sommaren, men inte på någons födelsedag så datumet vi förlovades på blev bortvald också. Sen kom jag på det, så med hjälp av rektorn på vår skola som vi gick på så kunde vi luska fram vilket datum solan började då. Och då hade vi ett datum. 22 augusti, 6 år sedan vi träffades för allra första gånger.
    Bästa vänner i tre år, sen efter skolan så flyttade jag till samma stad som honom och vi började umgås, sen var det klart. Våra klasskompisar " Vi visste det hela tiden. Det har alltid funnits något där!" Ja, nu så är vi här.. :)
    Vi skulle gifta oss på höstas tillsammans med dotterns dop men prästen hade inte tid. Och eftersom vi har en jäääkligt! begränsad ekonomi så skulle vi köpa allt och fixa i hemlighet, Sen skicka inbjudningar som en överaskning. Men icke sa nicke.. Sambons syster kom ut mitt i planeringen -De ska gifta sig i Juli.. Försöka få sambon att vara snabb och ringa upp systern och fråga om det är Ok att vi kör enligt våra planer utan att känna att vi "tränger" oss på eftersom de var först ut. Men 1 vecka senare så kom andra systern ut -De ska gifta sig i augusti..
    Då insåg vi ganska snabbt att vi måste bli offentliga också, för att inte skapa missförstånd:)

    Så nu, idag.. Jag försöker planera helt på egen hand. Inte lätt att få några åsikter ur nr 2. Så vi kanske kan hjälpas åt?

    Kyrkan är bokad, Vigseln är för familjerna. Tårta därefter i församlingshemmet troligtvis.
    Helgen därpå blir bröllopsfesten för familjen och vännerna, i form av grillat.
    Men jag har STORT problem med att bestämma mig för om den ska vara på fredagen eller lördagen?

    Världens enklaste bröllop men förbaskat svårt att planera ändå :)

    Har ni samma datum och vill räkna ner och dela tips och odeér?


     

  • Svar på tråden 22/08-12 , Mer?
  • masz
    Äldre 1 Feb 10:29
    #3

    Vad trevligt! Jag tycker det är så otroligt lååångt att vänta till lördagen men ni har nog rätt. Vi kör på lördagen! :) Har ni bokat kyrka och så än? När hade ni tänkt att beStälla klänning? :)

Svar på tråden 22/08-12 , Mer?