• Äldre 27 Jan 11:04
    4041 visningar
    10 svar
    10
    4041

    Hälp med efternamn!

    Jag och min blivande kan bestämma vilket efternamn vi ska ha.
    Jag vill inte ha hans efternamn eftersom jag inte känner mig helt välkommen från vissa personer i hans familj, han vill inte ha mitt för att han tycker att det är "tråkigt".

    Vi funderar därför på att ta ett helt nytt, men vill ändå att det ska finnas en koppling (längre bak i släkten eller liknande).

    Vi har nu kommit på ett namn, som har anknytning till platsen vi bor på, men vi kan inte riktigt bestämma oss.

    Namnet är Ekbacke.
    Vad tycker ni? Låter det påhittat och dumt?
    Vill inte prata med familj och vänner utan vill hålla det för oss själva tills det är bestämt.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hälp med efternamn!
  • Äldre 27 Jan 15:51
    #5
    Ekorren skrev 2012-01-27 12:13:09 följande:
    Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt! Kanske skulle det låta lite "finare" om ni tar bort det sista e:t. Alltså så det bli Ekback istället :) Snabbkollade på scb.se och det finns ingen som heter Ekback, däremot 11 personer som heter Ekbacke, kanske kan ställa till det? Förstod inte riktigt om Ekbacke var ett släktnamn eller om ni har kommit på det själv.
    Vi har kommit på det själva, platsen vi bor vid heter Ekbacken. :)
    Om det finns fler som heter det borde det ju inte vara så svårt att få igenom det! :)
  • Äldre 28 Jan 09:32
    #9

    Trodde inte det skulle vara så krånligt att ta ett nytt namn.. :p Får väl titta lite närmre på det där någon dag. Tack för alla svar!

Svar på tråden Hälp med efternamn!