• aviman
    Äldre 24 Sep 08:52
    7261 visningar
    34 svar
    34
    7261

    November 2012!

    Nu vill jag också puffa novembertråden!
    Jag gifter mig 10 11 12 :) Det var ett himla roligt datum!

    Fler i november? 


  • aviman
    Äldre 24 Sep 11:18
    #7

    Vårt osa går också ut 10/10 - men de flesta osade så fort de fick höra att de var bjudna. Det är faktiskt bara 5-6 stycken som inte har osat helt säkert ännu.

    Jag har börjat bli supernervös! Drömmer ganska mycket om bröllopet.. Väntar på klänningen som ska komma inom 2 veckor, slöjan är också skickad (från USA, en säljare på Etsy) men skorna och resten finns här hemma och väntar :)

    Är det någon utöver mig som ska gifta sig borgerligt? Kommer ni dela ut vigselprogram, eller hur tänker ni kring det? Och hur ser era vigslar ut? Långa löftesord? Korta? Texter/Dikter? Solister, musik? Hur långa blir era borgerliga vigslar ungefär?
       Vi håller på med vårt vigselupplägg just nu, och det är ganska svårt att uppskatta tiden tycker jag.. 


  • aviman
    Äldre 30 Sep 16:31
    #9

    Idag hade vi provfotografering och konsultation med vår fotograf. Shit vilket bra intryck hon gjorde! Och vi blandade lite idéer - våra och hennes och det känns som om resultatet på bröllopsdagen kommer bli kanon.

    Åh.. vad kul det det var! 


  • aviman
    Äldre 2 Oct 17:12
    #15
    BodyMindSoul skrev 2012-10-02 13:53:42 följande:

    WOHOOO


    Nu har alla OSAT och av 80 bjudna kommer 78 st, så himla kul!


    Hur känner ni andra er? Börjar er stress också krypa på? Jag känner mig ganska chill på dagarna men drömmer, pratar i sömnen och gnisslar tänder på nätterna, haha, kanske inte sååååå lugn ändå :)


    Nu måste vi snart bestämma musik till vigseln och det har varit det svåraste hittills, vad har ni andra valt?


    /Emma


     


    Jag tycker också vigselmusiken är svååår!
    Min karl är ganska musikalisk och jag har önskat att han ska skriva vår ingångslåt.. Men han har inte ens börjat med 39 dagar kvar, så jag gissar att vi kommer få välja en klar låt ;D
    Vår utgångslåt kommer bli Natalie Cole - This Will Be..

    Ingångslåten tycker jag definitivt är svårast! 
  • aviman
    Äldre 5 Oct 13:53
    #18
    Melton85 skrev 2012-10-02 18:26:07 följande:
    Vi har osa på lördag men bara ett tiotal som inte svarat än. Kommer bli runt 100 personer :) Ja musiken var inget lätt, vi ska gå in till "min älskling du är som en ros" och ut till gotländsk brudvals (?), som tur är känner vi kantorn så hon har hjälpt oss med psalmerna och de två andra låtarna vi ska ha ska två kompisar sjunga så det kommer bli hur bra som helst tror jag. Aviman: så roligt det hade varit med en musikalisk blivande och en egenskriven låt, han kanske bara är lite seg :)
    Har du några bra tips på vad det går att ha istället för solosång? Vi vet inte om vi känner någon som kan och eller vill sjunga på bröllopet så vi funderar på att ha något annat inslag... Alla förslag välkomnas!
    Vigseln är borgerlig så psalmer eller bibelverser går bort :)

    Solig 
  • aviman
    Äldre 8 Oct 08:38
    #21
    BodyMindSoul skrev 2012-10-05 19:23:37 följande:
    Aviman.... Kan ni inte hitta en dikt eller låttext som någon kan läsa?
    Åh... En låttext! Det slog mig inte ens att sådan räknades in i genren texter Foten i munnen
    Tur det finns uppmärksamma människor på BT

    Idag är det 33 dagar kvar till den 10 november... Det var ju nyss 80 dagar, vad hände med de resterande 50 som har försvunnit förbi!?

    Är provdukning något som "bör" göras? I såna fall kanske jag kan roa mig med det idag... hmm....

    Vi har kvar:

    - Skriva ut och fixa ihop festprogrammen
    - Välja ingångslåt till vigseln
    - Skriva löften
    - Hitta någon som kan stå i baren under kvällen
    - Spika menyn (vi och våra familjer gör egen mat)
    - Inhandla den sista alkoholen

    Det är bara småsaker kvar nu.. Förutom löftena. Har ni andra kvar något? Vad? Åhhh.. Är ni nervöööösa? Solig 
  • aviman
    Äldre 12 Oct 10:41
    #25

    Jag har precis skrivit mina löften! Wieee vad skönt! Var lite nervös över att jag inte skulle komma på hur jag skulle formulera mig, men tillslut rann det bara ur mig..  Jättenöjd är jag också! Blir varm när jag läser dom...

    Vi har skrivit en lista med saker som behöver bestämmas innan bröllopsdagen.. typ vem som ska köra hit och dit och vem packar in i bilen efter festen etc... Små detaljer som ändå är viktiga.. Mindre än en månad kvar! 


  • aviman
    Äldre 21 Oct 20:19
    #26

    Någon annan än bodymindsoul som blivit hippad ännu? Jag är lite på lur att det är på gång till helgen som kommer....... Min bästa vän ska komma upp för att hon och jag ska "fira hennes födelsedag" i förväg, för helgen efter kan hon inte komma upp för då har dom personalfest. JAG ÄR SÅ HIMLA NYFIKEN!!!! Iiiiiii!!! Någon fler som misstänker sina vänner nuförtiden? Flört


  • aviman
    Äldre 10 Nov 07:29
    #29

    IDAG BLIR JAG FRU!! Ska åka på salongen strax före tio. Har klivit upp i tid så att jag har tid att njuta av allting som kommer hända idag.

    Åh, vilken underbart härlig dag det här kommer bli!
    Det ska tydligen regna under dagen - men jag är inte gjord av socker så jag smälter inte! Och jag kan vara min egen sol Solig


  • aviman
    Äldre 11 Nov 12:48
    #31


    Såhär såg det ut precis efter att vi bytt ringar och min bästa vän läste en dikt för oss. Vår vigselmiljö var helt otroligt magisk och hela dagen var FANTASTISK!!
    Fler bilder kommer, den här har jag lånat av min kusin <3 
  • aviman
    Äldre 12 Nov 19:16
    #33

    Vi var i ett stort växthus - det har en speciell betydelse för mig.



    Såhär såg det ut innan lokalen fylldes med gäster :)


    Och såhär från andra hållet när gästerna började komma :)
     
Svar på tråden November 2012!