• Äldre 2 Jul 20:10
    11396 visningar
    16 svar
    16
    11396

    Kryssning? Tips & tricks!

    Hanni skrev 2012-06-05 23:30:51 följande:
    Vi har nästan precis kommit hem från en kryssning i Karibien med Royal Carribean. Det var helt underbart! Vi åkte på en 7 nätters-kryssning och stannade till på Haiti, Jamaica och Mexico, en dag på varje ställe. Enda gången jag kände av att det gungade något speciellt var första kvällen, men sen märkte jag knappt av det. Vi hade betalat dricks och mat innan vi åkte så det som tillkom för oss var dricka och dricks till "vår" bartender på en av pubarna. Vi råkade hänga där varje kväll och han var så himla rolig och trevlig! Servicen är förövrigt helt fenomenal. Jag kan rekommendera att ta en utsideshytt med balkong, otroligt skönt att sitta ute på kvällarna! Vi kombinerade kryssningen med en vecka på Aruba och en vecka i Orlando, så det går ju att göra så mycket mer än bara kryssningen. Det finns som sagt så mycket att säga om kryssningen så jag ska inte skriva mer, men PMa gärna om du vill veta mer!
    Hanni, vi försöker spara till den kryssningen. Antingen med freedom of the seas eller Allure of the seas, vi vill till miami en vecka också så lutar mer åt Allure. Får jag fråga hur mycket ni sparade ihop till den resan? Hur mycket går ca resan på och hur mycket tror du man behöver i fickpengar? Otroligt tacksam för svar Skrattande
  • Äldre 31 Aug 15:24
    #12
    Hanni skrev 2012-08-31 14:07:56 följande:
    Kanske ett lite sent svar men vi betalade 70 000 kr för hela resan, men då var vi ju som sagt två veckor på andra ställen också. Jag tror att enbart kryssningen gick på ungefär 16 000 kr. Jag kommer inte alls ihåg hur mycket fickpengar vi behövde men om man räknar med 1000 kr/dag på mat i Miami så Nordman klara sig bra. På kryssningen gick det absolut inte åt så mycket. Maten ingår ju som sagt så länge man äter på dom restaurangerna. Räkna med 50 kr/öl/cider. Drinkarna är lite dyrare. Sen fanns det ju lite annat som kostade om man ville ha, glassbar och en liten "kiosk" med helt underbara cupcakes! Tror att baren vi var på hette The bowstern eller något sånt, låg mitt på båten iaf.
    Tack för att du svara, bättre sent än aldrig Tungan ute Bokade Oasis of the seas och med flyg och allt gick det på ca 32 tusen och så fick vi 18 tusen i bröllopspengar så det blir fickpengarna och det borde ju räcka i 10 dagar tycker man Skrattande Längtar som tusan nu, åker i slutet på januari Skrattande

    Har du nå bra tips på vart man kan bo i Miami som inte är allt för dyrt och ligger inte allt för långt ifrån miami beach Skrattande
  • Äldre 2 Sep 00:29
    #14
    erik2710 skrev 2012-08-31 20:30:25 följande:
    Titta på cruisecritic.com för ALLT om kryssningar. Där kan ni garanterat få svar på alla era frågor.
    Har varit in och kollat, mest på vad folk har skrivit om kryssningen men är fint och få svar från svenskar om bra och billiga ställen att bo på. Orkar inte gå igenom en sida på engelska när man lika gärna kan skriva den här Tungan ute
  • Äldre 19 Oct 14:27
    #16

    Den går till jamaica, hahiti och mexico och gud vad jag längtar nu hanni kan förstå att du blir sugen på att åka igen, tror verkligen det är otroligt roligt

Svar på tråden Kryssning? Tips & tricks!