• Sia
    Äldre 8 Dec 17:10
    4679 visningar
    17 svar
    17
    4679

    Ni som gifter er 5 maj 2012, välkomna!

    Tänkte samla oss med samma datum i en tråd. Maj 2012- tråden i all ära, men det vore kul med en för oss med just den 5 maj som bröllopsdag där vi kan följas åt och dela med oss av våra tankar och idéer. :) Välkomna!

  • Svar på tråden Ni som gifter er 5 maj 2012, välkomna!
  • Sia
    Äldre 8 Dec 18:29
    #1

    Kan ju själv börja med att berätta lite. Vi kommer ha ett ganska enkelt bröllop med 55 gäster och börja med lite mingel för gästerna före vigseln, ev med en tipspromenad eller något liknande. Vi gifter oss borgerligt och har vigsel och fest i samma lokal, om det nu inte skulle vara värmebölja första helgen i maj för då har vi vigseln utomhus. Vi kommer bjuda på en buffé med både kalla och varma rätter som vi lagar själva med hjälp av släkt och vänner, eventuellt beställer vi det varma från en catering för att lättare kunna se till att det hålls varmt. Efterrätt skippar vi, kommer ha tårta och gottebord. Efter middagen har vi en trubadur som kommer spela så det blir dans långt in på natten. Själva kommer vi nog bege oss relativt tidigt, då jag är gravid och kommer vara ganska stor vid det laget. :)


    Vår budget har ett tak på 40 000:-, men vi försöker hålla oss en bit under det, som det ser ut nu ligger vi på 34 000:-.

  • Sia
    Äldre 11 Dec 15:33
    #4

    Vad kul att läsa om era planer och hur längt ni har kommit!! Låter verkligen hur bra som helst! :)


    Vi skulle egentligen gifta oss i juli var planen, men eftersom jag blev gravid valde vi 5 maj istället. Men i och med detta är mycket oklart som tidigare var bokat. Har inte fått definitivt besked från vår fotograf om hon fortfarande kan fota oss, vänner som skulle komma tidigare och hjälpa till med mat och annat kanske inte kan komma förrän samma dag nu när det inte blir under deras semester. Vi blir lite mer ensamma om planeringen och mycket känns ganska osäkert. Lite trist men hoppas allt ordnar sig till det bästa, allt brukar ju ändå lösa sig i slutänden. :)

  • Sia
    Äldre 20 Jan 21:30
    #11

    Tillbaka efter ett litet uppehåll härifrån... Jag blev plötsligt så trött på allt som har med bröllop att göra så jag var tvungen att ta en paus. Men nu känns det roligt igen! :)


     


    Ska skriva ut inbjudningarna nu i helgen, sen blir det att posta dem nästa vecka. Lite sent ute kanske, men de som ska bjudas vet om att det är på gång och har redan bokat in det.


    Har börjat sy servetter av kökshanddukar, de blir helvita. Har dessutom börjat samla ihop grejer att använda för dekoration, lånar av familj och vänner. Vi kommer ha runda bord, så min tanke är att sätta en gammal, rund silverbricka i mitten på varje. På dessa kommer det sedan stå små glasvaser med några enstaka blommor i varje och ljuslyktor. Har dessutom börjat låna ihop gammalt porslin till middagen. Vi kommer ha en salig blandning av udda glas och porslin. Det kommer vara buffé, så alla får välja vilken tallrik de vill äta på. Vi är galna i loppisar, min blivande och jag, så det känns som en passande touch att ha mycket gammalt. :)


    Klänning vågar jag inte ge mig på ännu. Jag kommer vara i vecka 28 på bröllopsdagen och det går ju inte veta hur stor jag kommer vara, så det skjuter jag på så länge det går.

  • Sia
    Äldre 27 Jan 13:55
    #13

    Inbjudningarna är skickade!!


     


    Fortfarande oklart med solist till vigseln och servitriser/servitörer till middagen. Vet att det är lång tid kvar, men jag vill ha det bokat och klart nu! Jaja, bara leta vidare... :)

  • Sia
    Äldre 4 Feb 14:57
    #14

    Och nu verkar det ha löst sig både med solist och med serveringspersonal! Härligt!! :)


     


    Då är det bara problemet att hitta en klänning också...

  • Sia
    Äldre 6 Mar 00:21
    #16

    Bara två månader kvar nu!! Det drar ihop sig... :)

Svar på tråden Ni som gifter er 5 maj 2012, välkomna!