• Paula1
    Äldre 17 Nov 11:55
    17616 visningar
    19 svar
    19
    17616

    Vilken bröllopsbutik i Stockholm får man inte missa?

    Hej,
    Den 24 nov ska jag och min mamma prova brudklänningar för första gången! Vi har en heldag på oss, och jag tänkte försöka planera lite vilka butiker vi ska besöka och vilken rutt vi ska ta... Vilken bröllopsbutik i Stockholm rekommenderar ni? Vilken får man absolut inte missa?
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vilken bröllopsbutik i Stockholm får man inte missa?
  • august­esen
    Äldre 17 Nov 16:35
    #1

    Jag gick en runda och rekade innan den stora provardagen. Besökte Bröllopsbutiken, KiK, Bröllopskällan, Stockholm Brud och Fest, Garamaj och LILLY.

    -  Butikerna på Hornsgatan fungerar - ligger en i mitten och tre på slutet av gatan. Värt ett besök!
    - Garamaj är otrevliga och vet inte vad service är, om man ska betala 20.000:- för en klänning vill man ju iaf ha trevligt bemötande - Undvik!!!
    - KiK hade få klänningar men tjejen som jobbade var sååå mysig! Rekommenderas!
    - Bröllopsbutiken vid St.eriksplan var värdelös, otrevlig personal och inga snygga klänningar :(

    - Lilly var den enda butiken jag besökte på själva dagen för att prova, hade bokat tid och var oftast ensamma i butiken. Jane som jobbade va schyst. Köpte min klänning med 40% rabatt vilket var CRAZY. Rekommenderar butiken!!!

    Lycka till i jakten!!

  • Paula1
    Äldre 17 Nov 18:50
    #2

    Tack för dina tips! Smart att reka innan. Hur lång tid tror du man behöver på sig i varje butik? Ska man räkna med en timme?

  • Äldre 17 Nov 19:35
    #3

    Milagro på Artillerigatan!!!!!!

  • august­esen
    Äldre 17 Nov 20:18
    #4
    Paula1 skrev 2011-11-17 18:50:18 följande:
    Tack för dina tips! Smart att reka innan. Hur lång tid tror du man behöver på sig i varje butik? Ska man räkna med en timme?
    Jo jag tyckte de, ville inte slösa bort tid i en butik som inte är serviceminded. Jag var hos Lilly i 2 timmar totalt, men då provade jag en massa och gick runt i butiken en massa.
    1 timma per butik är nog rätt lagom, vissa kanske inte har något alls medan en annan tar 1,5.
  • cookie­andker­mit
    Äldre 17 Nov 20:43
    #5

    Lilly helt klart! När jag var där senast så hade jag bara 1 timme i butiken och det kändes som lite, hann inte prova alla klänningar jag ville, provade 5 stycken, men ville prova 2-3 st till, men hann som sagt inte det. Men ska boka in en ny tid för att göra det. :)


     

  • CarroK
    Äldre 17 Nov 22:51
    #6

    Här är de butiker jag hittat i Sthlm. Har besökt de 6 första och alla var helt OK.Du kan ju kolla in hemsidorna så får du ett intryck:


    Brud & fest  www.brudochfest.se 


    Hornsgatan 132



    Söders högtidskläder
     www.sodershogtidsklader.se

    Hornsgatan 144



    Bröllopskällan
    www.brollop.se/brollopskallan/sv-se/hem.aspx
    Hornsgatan 88

     Bröllopsbutiken brollop.se/brollopsbutiken/sv-se/hem.aspx


     S:t Eriksgatan 74


     


    Garamaj Bröllop & Fest  www.garamaj.se


    Birger Jarlsgatan 44


     


    LILLY www.lilly.nu


    Birger Jarlsgatan 40


     


    KiK designer butiken www.kikstockholm.com  
    St: Eriksgatan 96 


    Drottninggatan Brud & Fest  www.drottninggatanbrudofest.com 
    Drottninggatan 81


    Royal högtidskläder www.royalhogtidsklader.com


    Linnégatan 31


    Milagro www.milagrodenahrin.se
    Artillerigatan 40 +46 (0)8 645 25 75


    Bridal Outlet www.bridaloutlet.se


    Ropstensslingan 11 D (vid Norra Hamnvägen 20)
     


    White www.whitebirds.se/brud.html


     Norr Mälarstrand 22

  • Paula1
    Äldre 18 Nov 11:26
    #7

    Tack snälla ni för alla tips! Tror jag ska börja på Milagro och sen se hur många jag hinner med :)

  • SannaO
    Äldre 18 Nov 13:08
    #8

    Garamaj skulle jag inte hoppa över! Av de tre butiker jag varit i än så länge: Lilly, Sthlm Brud och Fest och Garamaj står de i särklass bäst med finast klänningar! Letar själv vidare för att inte bestämma mig för fort och tackar för tipset om Milagro som jag läste här :)

  • Äldre 18 Nov 19:57
    #9

    Bra val! Fabulös service av två sömnadsproffs. Riktigt gulliga tjejer. I en mer budgetprisklass skulle jag också tipsa om KiK vid S:t Eriksplan! Jättesöta modeller av klänningar.

  • Äldre 18 Nov 19:57
    #10

    (angående Milagro)

  • august­esen
    Äldre 19 Nov 19:49
    #11
    cookieandkermit skrev 2011-11-17 20:43:28 följande:

    Lilly helt klart! När jag var där senast så hade jag bara 1 timme i butiken och det kändes som lite, hann inte prova alla klänningar jag ville, provade 5 stycken, men ville prova 2-3 st till, men hann som sagt inte det. Men ska boka in en ny tid för att göra det. :)


     


    Bäst är att boka in sig på en vardag om man kan, jag var som sagt där i två timmar och fick prova hur mycket jag ville. Är man där på en helg antar jag det är fullt med folk och då får man nog mindre tid.
    SannaO skrev 2011-11-18 13:08:21 följande:
    Garamaj skulle jag inte hoppa över! Av de tre butiker jag varit i än så länge: Lilly, Sthlm Brud och Fest och Garamaj står de i särklass bäst med finast klänningar! Letar själv vidare för att inte bestämma mig för fort och tackar för tipset om Milagro som jag läste här :)
    Garamaj kanske har fina klänningar men värsta servicen, tjejen som jobbade kollade inte ens på oss och när en annan ville prova gick hon knappt med på det. Hur ska de då lyckas sälja klänningar? Men Lilly ligger ju vägg i vägg så skadar ju inte att kolla in :)
  • ungbru­d
    Äldre 19 Nov 20:05
    #12

    White på Norr Mälarstrand 22  Jättetrevliga därifrån kommer jag att köpa min klänning när det är dags att beställe hem den!

  • Silket­uss
    Äldre 19 Nov 22:09
    #13

    Jag måste bara säga att jag blev otroligt imponerad av Lillys affär på Birger Jarlsgatan igår!!! Personalen var så otroligt trevlig och jag hade tur, ingen skulle komma efter mig och blivande. Vi hann titta runt på det mesta i butiken i lugn och ro. Fantastiskt bra bemötande!!!

  • Paula1
    Äldre 24 Nov 19:04
    #14

    Nu har jag köpt min klänning!! Blev den allra första jag provade!
    Var till Milagro först och vi hade tur och var ensamma i butiken och fick fantastisk bra service.
    Sedan tittade vi in i Lilly, men hittade inget som liknade den jag först sett på Milagro.
    Var till Garamaj efter det och även där var vi ensamma. Fick bra service och provade några fina klänningar där med.
    Men gick sen tillbaks till Milagro och köpte min klänning där! Kan verkligen rekommendera. Tack för alla tips, superbra!

  • Äldre 24 Nov 19:50
    #15
    Paula1 skrev 2011-11-24 19:04:51 följande:
    Nu har jag köpt min klänning!! Blev den allra första jag provade!
    Var till Milagro först och vi hade tur och var ensamma i butiken och fick fantastisk bra service.
    Sedan tittade vi in i Lilly, men hittade inget som liknade den jag först sett på Milagro.
    Var till Garamaj efter det och även där var vi ensamma. Fick bra service och provade några fina klänningar där med.
    Men gick sen tillbaks till Milagro och köpte min klänning där! Kan verkligen rekommendera. Tack för alla tips, superbra!
    Kul!!!

    Vad blev det för ngt?
     
  • 2010br­uden
    Äldre 30 Nov 08:40
    #16

    Missa inte Bridaloutlet vid Ropsten. Där hittade jag min drömklänning!
    Lycka till!

  • Paula1
    Äldre 30 Nov 18:59
    #17
    iSusanna skrev 2011-11-24 19:50:07 följande:
    Kul!!!

    Vad blev det för ngt?
     
    En La Sposa
  • Äldre 13 Sep 05:48
    #18
    Jag vet en brudklänning webbutik i Sverige, men det från Hong Kong.

    Webbplats: www.missydress.se
  • Äldre 19 Sep 10:32
    #19

    Jag rekommenderar BridalOutlet vid nära T-banestaion Ropsten.
    Jättetrevlig butik!
    Dessutom såg jag att dom har en stor REA  i helgen 23-25 september!
    www.bridaloutlet.se


Svar på tråden Vilken bröllopsbutik i Stockholm får man inte missa?