• Brud12­08
    Äldre 26 Oct 23:22
    16601 visningar
    112 svar
    112
    16601

    Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???

    Vi håller på att planera för fullt (eller jag iall fall) Skrattande Jag har en fundering om inbjudningskorten. Vi ska beställa en stämpel med våra namn, någon som kan rekomendera en bra snabb och billig stämpel tillverkare?!

    Ska man skicka ut save the date i januari och de "riktiga" lite senare. eller kan man skicka ut dom direkt? Vi kommer nämligen ge en del inbjudningar till släkten i julklapp "årets julklapp" och det blir då den färdiga inbjudan. Känns konstigt att skicka ut save the date till resten av gästerna i så fall.

    En egen hemsida har jag läst att man kan ha under planeringen och för gästerna. Erfarenheter och tankar mottages gärna. Eller ska man lägga idet klassiska infobladet med inbjudan om tex boende, presenter mm.

  • Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???
  • SötisA­nna
    Äldre 27 Oct 21:30
    #1

    Vi ska också gifta oss den 25/8 2012 Planerar också för fullt! Känns som att tiden rusar iväg...

    Jag funderade också på det där med inbjudningskorten, tänkte först skriva en rad om bröllopet i alla julkort och skicka de riktiga korten senare men vännerna tycker att det är bättre att skicka ut inbjudan i februari istället. Tycker det är svårt att bestämma, många arbetsplatser lägger ju sin semester vid den tiden och vi har många personer bland både släkt och vänner som gärna bokar resor och så.

    Jag har påbörjat en bröllopshemsida, tycker det blir ett jättebra komplement till inbjudan istället för infokortet, då får man ner all fakta och det är lätt för gästerna att gå in och titta och även skriva meddelande till oss. 

    Vad för slags bröllop ska ni ha? 

  • Fröken Emma
    Äldre 27 Oct 22:03
    #2

    Hej


     


    Vi gungar fram o tillbaka mellan den 4e och 25e. Allt beror på vilken lokal vi tittar på och närdom har ledigt.
    Vi hade kyrka, lokal o boende. men för någon månad sedan drog dom sig ur, både på ont o gott. Vi hade blivit så kära i platsen, allt var planerat efter det, men dom insåg sina brister i tid och dom var inte klara med hur verksamheten kommer se ut nästa år.

    Så nu är vi på jakt efter ett ställe som kan ta emot våra ca 70 gäster + övernattning.
    Vi vill gärna laga maten själva då vi jagar och vill ha egen helgrillad vildsvin bla.
    Sen om vigseln blir i kyrka eller inte har ingen betydelse. Festen är det vicktigaste.
    Vi har en budget på 75 000:- men har, beroende på lokalhyra, kommit ner på ca 65 000 kr då vi har resurser i vänner och familj. blan
    frisör-syster
    tårta-kusin
    florist-kompis
    fotograf-kusin
    liveband- ingift & co
    Musik i kyrkan-kompis

    förrätt- kantarellrör -plockat 60 liter i höst som ligger o väntar i frysen
    buffe-eget kött-potatisgratäng-egenodlad potatis mm mm mm


    tostmasters, bartender, värdinnor mm är klara. Kvar att fråga är min tärna.

    Färgtema blått lila o vitt.
    O vi kommer ha ca 15 barn med på vårt tredagars bröllop.

  • Brud12­08
    Äldre 27 Oct 22:25
    #3

    Ja, tiden bara rusar iväg. Vi ska Ha ett kyrklig vigsel med efterföljande fest i herrgård och orangeri. Vi ska titta på det sista alternativet på lördag, hoppas att det är bra så man kan avklara det i allafall. Vi har prel bokat tre ställen.... Jag tänker mig ett modern och romantiskt bröllop, det temat kommer gå genom allt från inbjudan till min klänning och lokalen. Det var min syster som ska vara tärna som sa att hon gärna ville ha en lös fläta i håret och då lossnade det för mig. Mina tankar kring klänning och lokal förändrades snabbt. Nu vill jag ha en klänning i spets med släp till skillnad från innan då jag ville ha en klänning vars kjol var puffig och med pärlor upptill.... Jag kommer ha färgtema grönt och vitt och lite inslag av naturbeigerosa. Vi blir ca 70-75 gäster. Det är lite svårt att veta vilka minska bjuda, jag jobbar mycket och mina kollegor är mina kompisar men mackan ju inte bjuda alla och om man bara bjuder några blir det lite konstigt, hur gör ni? Eller ska ni bara ha för de närmaste? Antal? Jag tror att vi kommer skicka ut alla inbjudningar i januari, eftersom de går ut till släkten i jul. I dagsläget är det bara min syster och kusin samt en gäng kollegor som vet om att vi ska gifta oss. Jag läste lite igår om att det är många som skickar ut inbjudan upp till sex mån före med tanke på att det är tider som många reser bort. Inser att jag inte hinner med att göra ett save the date kort också.... Är det enkelt att Göra en egen sida, tar det mycket tid?? Kan en icke data intresserad typ klara av det ;) vad ska man tänka på? Vad ska ni själva ha för typ av bröllop??

  • Fröken Emma
    Äldre 27 Oct 23:18
    #4

    Vi har bara med dom närmaste släkt och få vänner. Inga grannar eller arbetskamrater. 70 än så....

    Vi skickar ut S T D kort tillsammans med julkorten. Vi komer informera vilket datum det blir och avstånd från stan och vi vill veta hur många som behagar att sova över.


     


    Har du några bilder på klänningen?
    Jag ska försöka meckta med o prova i nästa vecka dåmin m2b äntligen kommer hem från kina.
    Hade jag bara vetat lite mer om vad jag igentligen vill ha så hade jag skickat med honom ritningen, men men det kommer fler tåg. ;) Men ny kostym kanske iaf kommer hem....


     

  • Fröken Emma
    Äldre 27 Oct 23:20
    #5
    http://www.n.nu/
    Här har vi vår hemsida om bröllopet
    Busenkel medmångamöjligheter.
  • SötisA­nna
    Äldre 28 Oct 13:41
    #6

    Vi kommer att ha ca 80 gäster och då bjuder vi släkten och våra närmaste vänner, vi bjuder inte heller några arbetskamrater eller grannar, även om vi har nära relationer med flera av dem...det är svårt det där med att dra gränsen, men nånstans måste den ju gå!

    Vi kommer ha en kyrklig vigsel och sedan middag och fest på en hotell och konferensanläggning, valet föll på det eftersom vi vill att folk ska kunna övernatta + att min blivande gärna vill att man skulle kunna festa längre än till 01..

    Vårt bröllop kommer också vara en blandning av modernt och romantiskt och vårt färgtema kommer att gå i vitt, silver och ljusrosa ( med lite inslag av grönt)
    Vi trodde också vi hade en del resurser inom familj och släkt men vissa känns så proffsiga (ex. solister, frisör) att jag känner att jag ändå måste betala dem en peng även om det kanske inte blir riktigt lika dyrt... så just nu får jag kämpa med att hålla budgeten inom dess ramar även om vi har en bra slant att spela med, känns som att vissa kostnader lätt drar iväg hur man än vrider och vänder på det.

    På torsdag ska jag åka och titta på bröllopsklänningar, ska bli så spännande =)

    Är ni själva värdpar? eller har ni andra till det? och vem OSA:r gästerna till?

     

  • Doris
    Äldre 28 Oct 13:57
    #7

    Hej på Er!

    Vi ska oxå gifta oss den 25/8. Har bokat kyrka och lokal. Vi kommer att skicka ut våra inbjudningar i februari tror jag. Vi vill ju att alla ska kunna komma och ju fortare de får inbjudan desto större är chansen att de kan komma. Vi var på ett bröllop i sommras där paret skicka ut inbjudan 2-3 månader innan och det var många som inte kunde komma då.

    Jag har inte provat någon klänning än men spanat en del på nätet. Hur ska man kunna bestämma sig? Det finns ju såå många fina. Jag har bokat in en provning i slutet av november.

    Fröken Emma: Vad kul, du har en bild på den cake topper vi har köpt till tårtan. Den är jättevacker tycker jag!

    Vi ska åka och prova tårta i morgon. Det ska bli så spännande. Jag hoppas att de förstått vad vi vill ha och att den kommer bli jättegod.

  • Sandra och Joakim
    Äldre 28 Oct 16:30
    #8

    Vi ska också gifta oss den 25/8 och vi har kyrka + lokal bokad. Vi kommer att bjuda 70 gäster och ha festen och middagen på en restaurang. Vi kommer att bjuda närmsta släkten och de närmsta vännerna med respektive.

    Vår budget ligger idag på 90 000 men då är vissa saker inräknade som vi istället kanske kommer att göra själva.

    Nästa helg ska vi iväg och prova klänningar för att bestämma vilken typ som jag ska ha =)
    Vi kommer att stå som värdpar men vi kommer delegera ut allt till släkt så att vi inte behöver bry oss om alla detaljer sista veckan!

    Färgtemat har vi inte bestämt än, var först inne på mörkrött eftersom jag vill ha mörkröda blommor till min benvita klänning men så insåg jag att om allt ska vara rött så kommer det blir fööör mycket rött =) Kanske kan vi hitta på något skärgårdstema eftersom vi ska gifta oss och ha festen ute i Vaxholm i Sthlm.

  • Sandra och Joakim
    Äldre 28 Oct 16:31
    #9
    Sandra och Joakim skrev 2011-10-28 16:30:28 följande:
    Vi ska också gifta oss den 25/8 och vi har kyrka + lokal bokad. Vi kommer att bjuda 70 gäster och ha festen och middagen på en restaurang. Vi kommer att bjuda närmsta släkten och de närmsta vännerna med respektive.

    Vår budget ligger idag på 90 000 men då är vissa saker inräknade som vi istället kanske kommer att göra själva.

    Nästa helg ska vi iväg och prova klänningar för att bestämma vilken typ som jag ska ha =)
    Vi kommer att stå som värdpar men vi kommer delegera ut allt till släkt så att vi inte behöver bry oss om alla detaljer sista veckan!

    Färgtemat har vi inte bestämt än, var först inne på mörkrött eftersom jag vill ha mörkröda blommor till min benvita klänning men så insåg jag att om allt ska vara rött så kommer det blir fööör mycket rött =) Kanske kan vi hitta på något skärgårdstema eftersom vi ska gifta oss och ha festen ute i Vaxholm i Sthlm.
    Åh.. Det där med S T D korten vet vi inte riktigt hur man ska göra.. Kom nyss på tanken att det kanske räcker att nämna det om man ändå ska skicka ut julkort... Annars tänkte vi skicka ut inbjudningarna i februari.
  • Fröken Emma
    Äldre 28 Oct 23:56
    #10

    Så kul att vi blir fler!!

    Doris. Ja hade vi haft tårta så skulle jag absolut ha haft den me!! men nu ska vi ha 210 små cupcakes ist.

    Jag kommer ha min syster och min bästa vän som värdpar. Dom kommer ta emot osa-korten, sammanställa och planera.

Svar på tråden Vi gifter oss den 25/8 2012, någon mer???