• moonli­ghtgir­l
    Äldre 10 Nov 19:27
    5623 visningar
    20 svar
    20
    5623

    2 juni 2012

    Hej på er


    Jag och min älskling ska också gifta oss 2/6 2012. Vi gifter oss i Loftahammar som ligger utanför Västervik.


    *Vi har nästan gjort klart våra inbjudningskort. Pysslar och gör dem själv.


    *Vi har bokat både kyrka och lokal. I lokalen finns porslin,glas, bord och stolar. Ett bra kök med en snabb diskmaskin finns också.


    *Bestämt meny.


    *Ringarna är nästan klara, får hämta dem i december. (de är betalda också)


    *Bokat frisör.
    *Bokat florist och bestämt bukett.
    *Ska få klänning uppsydd.
    *Vi har köpt knoppalakan som vi ska ha som dukar, vi har även köpt röda smalare som vi kan ha i mitten av borden.
    *Vi har köpt massa galej värmeljushållare på ikea.
    *Vi har köpt snygga karaffer vi ska ha vin och vatten i.
    *Vi har köpt mat tallrikar som vi ska ha till maten, vi ville inte ha runda som lokalen hade utan vi köpte Dinera tallrikar från ikea.
    *Champangeglas
    *Ramar som vi ska ha vid maten, för allergikers skull
    *Burkar att ha godis i till senare.
    *Uppläggningsfat till maten
    *Folieformar till gratängerna
    *Vaser har vi köpt

    Kan inte komma på om vi köpt något mer som jag inte kan komma på nu. Sambon ska prova ut sina kläder också. Men vi måste ha nya skor både han och jag.

    Undrar om jag glömt något nu.  =) Jag sa till sambon förut en dag att nu är det bara 7 månader kvar så nu kör på för fullt.


     

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 13 Nov 13:55
    #18

    Idag var vi och kollade på delar av våran lokal som vi ska hyra. Vi fick inte se hela för han hade båtar uppställda där dansgolvet är så vi kunde inte komma upp och se där vi ska sitte heller. Har visserligen sett det en gång redan men ville se det igen. Så idag fick vi kolla in köket och toalettera och det ser bra ut, det finn bara två toaletter men jag hoppas att det ska räcka iallafall. Köket är stort och bra och en bra diskmaskin finns där.
    Idag talade han om att man inte får ha levande ljus i lokalen så det kändes ju lite tråkigt förståss men vi får fixa det ändå.

Svar på tråden 2 juni 2012