• Äldre 15 Sep 15:34
    14691 visningar
    14 svar
    14
    14691

    Försöka bli med barn (fertilitetsmonitor?)

    Hej!
    Jag undrar ifall det är någon av er som provat clearblue fertilitetsmonitor?
    Vi har hållt på att försöka få barn en tid, och jag undrar om någon vet om
    fertilitetsmonitorn funkar bra? Om den funkar skulle det ju säkert underlätta
    att försöka på rätt dag... 

  • Svar på tråden Försöka bli med barn (fertilitetsmonitor?)
  • Äldre 19 Sep 15:27
    #6

    Tack för alla svar och tips! :) Jag tror helt enkelt att jag struntar i fertilitetsmonitorn då.
    Missfroggy, tack för tipset om vetegroddsolja.  Jag har inte hittat några andra tips om saker man kan äta som göra det lättare att bli gravid. Detta skall jag testa! :) Är det kanske någon som vet något annat som är bra att äta?
    Moster Stina, jag skall genast kolla upp Bilingmetoden!
    Kattpoet, tack för att du påminde om folsyra :) Alvedon jag har redan slutat med. Kaffe också.

    Tack igen :)

     

  • Äldre 20 Sep 17:30
    #11

    Å Kattpoet och MrsT2011, vilken tur att ni rättade mig om alvedon! Jag tar visserligen inga smärtstillande alls längre, men om jag skulle behöva är det ju hemskt bra om jag gör rätt! Tack! :)
    Ingen mer tofu eller liknande för mannen framöver!
    Niamh, tack för tips om gurkfröolja, det har jag inte hört förut. Jag läste lite i tråden och skall definitivt prova!
    Missfroggy, vad var det för märke på vetegroddsoljan du tog?  

    Jag måste bara säga att jag är sååå glad för alla tips jag har fått av er! :) 

  • Äldre 26 Oct 01:56
    #12

    Hej igen!
    Jag satt just och sökte efter dunderkurer för att bli gravid, och stötte på mitt eget gamla inlägg här!!! Jag stöter på så många trådar där jag undrar hur det gått sen, därför tänkte jag berätta hur det gått för mig. Jag köpte ekologisk vetegroddsolja som jag åt, jag minns inte alls hur länge. Borago hade jag precis bestämt mig för att beställa, men det behövdes inte! Så "magiska" är den :) Jag blev gravid, och har nu ett underbart barn. Nu hoppas vi på att få ett till :)

  • Äldre 1 Jan 02:39
    #14

    Vill nu tillägga att jag också åt biofoods ekologiska linfröolja. Jag minns inte alls när jag började, om det var innan eller under graviditeten. Oljorna smakade inte så mycket. Lite nötigt och aningen skarpt kanske. Jag tror jag tog en knapp matsked om dagen. Läste en rekomendation någonstans... Jag tog också kreuter blutsaft. Det gjorde jag även denna gången... Jag vet inte om det var den som gjorde det eller om vi helt enkelt har haft väldig tur en gång till :) Nu har jag inte tagit några oljor. Tog bara fram och tittade på min gamla linfröolja i kylen, för den var inte riktigt slut, och jag tror ju inte att den är så magsik att det var den som gjorde det nu... ;)

     

Svar på tråden Försöka bli med barn (fertilitetsmonitor?)