• MentTo­Be
    Äldre 31 Oct 13:25
    13486 visningar
    19 svar
    19
    13486

    Vigsel Paris- Tips hår/makeup/restaurang/hotell?

    Hej!


    Jag och min sambo ska också gifta oss i Paris nästa år! :) Vi letar också hotell, frisör, fotograf mm.


    Detta hotell verkar helt underbart, annorlunda och romantiskt: http://www.hotel-design-secret-de-paris.com/eng/design-hotel-secret-de-paris-Paris-Photos.html


    Har ni varit i Paris förut?


     

  • MentTo­Be
    Äldre 22 Nov 13:15
    #8

    Paris111202: Tack för tipsen! Hör gärna av dig med mer tips efteråt! :)
    Vi ska också gifta oss på svenska ambassaden.


    Voila: Jättefina foton! Vore verkligen kul att få veta vad fotografen heter!?


    Fantasybamse: Vi kommer anlita en bröllopsfotograf. Men har inte riktigt bestämt angående frisör och smink. Verkar svårt att hitta någon som pratar svenska/engelska?!


    L U: Kan du tipsa om något speciellt hotell i centrala Paris? :) (Minst fyrstjärnigt)

  • MentTo­Be
    Äldre 8 Dec 14:44
    #11

    Paris111202: Hur var bröllopet? :) Gick allt som ni tänkt er med fotograf etc?

  • MentTo­Be
    Äldre 17 Dec 09:14
    #13
    Paris 111202 skrev 2011-12-14 21:00:54 följande:
    Vi är supernöjda med vår helg i Paris! Det blev precis så romantiskt och personligt som vi hade hoppats! Själva ceremonin är inte så märkvärdig, jag tror det tog 2-3 minuter, vigselförrättaren var väldigt trevlig och han avslutade ceremonin med att läsa en dikt, det tyckte jag var fint. Vigseln var inbokad kl 12, så vi tog sovmorgon, och medan jag fixade hår och make up (jag fixade mig själv) så sprang min man ner på stan och köpte en riktigt lyxfrukost, och sen satt vi i fåtöljerna vid fönstret på rummet och myste och åt frukost och tittade på utsikten över Eiffeltornet och Louvren. Det var ett sånt där perfekt ögonblick, och nästan det bästa på hela helgen! Rummet på hotellet fick vi förresten uppgraderat gratis eftersom vi meddelat att vi var där för vårt bröllp, så vi bodde i ett jättefint rum som egentligen kostade 760eur/natt. Det stod även en flaska vin på kylning och macroner uppdukat på rummet, och personalen hade skrivit ett grattiskort när vi kom tillbaka på eftermiddagen, jättegullligt! Direkt efter vigseln promenerade vi ett kvarter bort från Ambassaden till Musée Rodin, som har en jättefin park med ett café, så vi beställde in mat och ett glas vin, och hann precis äta upp innan vår fotograf anlände. Vi hade sån himla tur med vädret just den dagen, helgen innan hade de haft +2 grader, men denna dag var det upp mot +15 grader, strålande sol och klarblå himmel. Resten av helgen var det mulet och vi hade duggregn ena dagen (vilket man inte brydde sig ett smack om när vi haft så fint väder på fredagen). Vi fotade bilder i parken, där det fanns en jättefin allé med orange löv som både hängde kvar på träden och låg på marken. Sen tog vi en taxi till Alexandre III-bron och tog lite bilder med Eiffeltornet i bakgrunden, promenerade sedan vidare genom Jardin des Tuileries till Louvren och fotade vid pyramiden, sen avslutade vi med att fota när vi skålade i champagne på en uteservering (samma uteservering som Angelina Jolie sitter på i The Tourist, för er filmnördar). På kvällen hade en vän till famlijen som bor i Paris bokat ett bord på en restaurang där han själv hade haft sin bröllopsmiddag, Brasserie la Coupole. Det var jättegod mat (vi åt sniglar, anklever, ankbröst och drack champagne), lokalen var dock inte riktigt som väntat, det var ingen intim restaurang med dämpad belysning, utan vi fick nästan lite ölhall-associationer, men med vita dukar, perfekt personal och mat. Oväntat men lyckat! Vi har ännu inte fått bilderna från fotografen, vi kommer att få en skiva med högupplösta filer med posten, det blir spännande! Resten av helgen så sightseeade vi i Monmartre, besökte Sacré Coeur, trängdes bland julshoppare på Gallerie Lafayette, frossade i bakverk på massor av caféer mm. Som sagt så var det en perfekt helg, kravlöst och romantiskt!

    Ni får gärna höra av er om ni har några frågor eller vill ha tips!

    Åh det låter helt underbart! :) Och vad kul att ni fick så bra väder på vigseldagen.


    Vilken fotograf anlitade ni och vad den bra? Har ni fått korten?


    Var det långt mellan svenska ambassaden och Eiffeltornet?


    Hade ni beställt brudbukett eller köpte ni en vanlig bukett på plats?


    Köpte ni bakelser/minibröllopstårta från bageri?


    Tänkte om ni kan rekommendera nått spec. bageri och eller blomsterhandel!?


    Tusen frågor! :)


  • MentTo­Be
    Äldre 23 Jan 11:19
    #16

    Paris111202: Tack för bra info och tips! :)


     


    Men gud så tråkigt med bilderna!! :( Stackars er! Vi har också fått offert från henne och hon ville ha 800 eur, men vi har inte riktigt fastnat för bilderna på hennes hemsida. Och efter vad du berättat tänker vi verkligen inte anlita henne.

  • MentTo­Be
    Äldre 22 Feb 11:49
    #17

    Fantasybamse: Hur går det i planeringen för er? Hittat frisör, hotell, fotograf etc?

Svar på tråden Vigsel Paris- Tips hår/makeup/restaurang/hotell?